Gå til innhold

Normalt Vannforbruk E39 M52B25


Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har formeninger om normalt vannforbruk på M52B25 motorene? jeg har ikke målt men tror jeg fyller rundt 0,5L i mnd.

 

Jeg har nylig byttet: Vannpumpe, termostat, termostathus, 2stk kjøleslanger og radiator, det var slik som dette før jeg byttet alt dette også, det var og er ikke noen synlige vannlekkasjer rundt motor, dvs det var litt svetting rundt nedre radiatorslange og rundt termostathus før jeg byttet, men pointet er at den bruker like mye/lite som før jeg byttet alt dette.

 

Det er heller ikke vann i olja (bruker forøvrig ikke en dråpe olje) ikke er det antydning til hvit eksos heller og motoren fungerer helt normalt.

 

Det kan godt hende at det skal være slik, men jeg er ekstremt påpasselig med kjøling og temp på bilen, etter at jeg hadde en E28 som gikk varm pga deffekt viskose, samt en vannlekkasje på min forrige E34 som førte til overopphetning som resulterte i at plasten sprakk der hvor slangen går inn på radiatoren øverst.

 

Har alltid ett øye på tempmåler, om det hadde vært en liten antydning til at den går over midten så er det full stopp her i gården ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jeg borti med min bil også.

Jeg tømte på en flaske med "Omega 101 flytene kork, radiatorforsegler for resirkulerende kjølesystem"

Det som er genialt med denne er att man ikke må renske kjølesystemet etter bruk. du bare fyller den på og lar det være i systemet hele tiden. Om du skulle fått litt svetting en annen gang vil dette fikse problemet av seg selv :)

Kal det bilens blodlegemer hehe...

Har kjørt med dette på min egen bil i 1år nå og har ikke hatt en lekasje over hode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jeg borti med min bil også.

Jeg tømte på en flaske med "Omega 101 flytene kork, radiatorforsegler for resirkulerende kjølesystem"

Det som er genialt med denne er att man ikke må renske kjølesystemet etter bruk. du bare fyller den på og lar det være i systemet hele tiden. Om du skulle fått litt svetting en annen gang vil dette fikse problemet av seg selv :)

Kal det bilens blodlegemer hehe...

Har kjørt med dette på min egen bil i 1år nå og har ikke hatt en lekasje over hode

 

 

Hvor kjøpte du dette, ser det er flere sjapper som har på nett, men ikke noen jeg har hørt om før, ser prisen går fra litt over 200,- til 500,- også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg litt usikker på. Da må jeg høre med min far på verkstedet. Dette er vist noe nytt som er kommet som går i mot alt som vanøige radiator tettingsflasker gjør. Dette fyller man bare i radiatoren og tømmer aldri av.

Men de får tak i det om du ønsker. Hvir i lande bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Studerte litt nøyere og det lekker fra øvre del av termostathuset, kjøpte ett alu termostathus på Ebay og jeg lurer på om det kan være pakningen som lekker da den var laget av ett litt hardt gummi stoff på en måte.

 

Edit:

 

Ser ut for at dette kan være flere som har problemer med, får vel bytte til plastikk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke bruke vann på en frisk motor, isåfall, minimalt 

veldig enig med deg, kansje man må fylle etter bitte litt en gang i året eller noe, ( å da snakker vi bitte litt ) så lenge motor og kjølesystem er tett og fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig pakning ved termostathus er vanlig. tror ikke pakningene er å få kjøpt løs.

det samme er sprekte radiatorer og defekt viskosekobling som gjør at ting går varmt, får trykk og sprekker.

det sitter og en elektrisk vifte foran radiator som ofte er defekt.

 

Joda, man får kjøpt pakninger, delenr:  11531740437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk byttet til plastikk termostathus og jeg kjørte nylig til Kristiansand (Ca 365km) sjekket i Kristiansand og det så ikke ut for at jeg hadde brukt en dråpe :) har ikke sjekket etter at jeg kom hjem ennda men regner med at den burde ha brukt en del på den turen om det hadde vært sånn det var før jeg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...