Gå til innhold

Anlegg E46 Touring(søker tips)


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere lydanlegget i min 2004 mod E46 Touring, men tenkte å 

begynne med å høre hva andre har gjort i sine biler? Planen er å gå for god og klar lyd,

helst ikke ende opp uten bagasjerom ;) Helst skjule alt så mye som mulig, så hvis noen skulle

ha noen bilder av prosjekter eller linker av prosjekter som de holder på med så gjerne

post dem her eller legg ut bilder :)

 

Og hvis noen har tips til merke o.l. så kom gjerne med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med akkurat det samme, maR3. Ikke meningen å kapre tråden, men jeg har noen spørsmål :)

Har du erfaringer med den 2x8 subben, Julian?

Og de dempemattene, legger man dem oppå hverandre både i bagasjerom og bak høytalerene i dørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt den, men har testet litt M-line subber, og de er ihvertfall vellåtende i lukkede kasser (i likhet med alt annet fra Gladen/Mosconi). Butyl-mattene kan man ha i både bakluke, hjulbrønn, dører, hjulbuer osv, og de akustiske mattene har man i dører det sitter høyttalere i, f.eks mellom dørtrekk og stålet for å unngå vibrasjoner. Er mange muligheter med lyddemping, spørsmålet er stort sett budsjett. Men jo mere man demper, jo mer får man også ut av høyttalerene man bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh masse svar det liker man :)

 

Julians Lyd og Foto; jeg må si at jeg har ikke hatt denne bilen så lenge, og alt er oginalt bortsett fra spilleren :)

 

Traktortom2; ja helst bruke orginal infesting , jo mere jeg får bort jo gladere blir man :)

 

Teigen; nettet er fri for alle, så bare guff på om det kan hjelpe for deg :D Skal ikke se bort ifra at dine spørsmål kan være til stor nytte for meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke for å kapre tråden men holder på å forske litt stereo oppgraderinger til mine biler også! :P
så julian den bass kassa veit du om den går i reserverhjuls brønen på e39 og e46? :D
 

 

 

også lurte jeg på om du har helt plane standar stereo orginalt maR3? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 12" i lukket kasse samt forsterker i reservehjulsbrønnen.

Får ikke plass til kasse på spes mye mer enn 30 liter så jeg har en JL audio 12w3v3 som spiller perfekt nedi der, og sammen med frontsett fra Focal på original plassering er det både godlyd og trykk nok i massevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har en 12" i lukket kasse samt forsterker i reservehjulsbrønnen.

Får ikke plass til kasse på spes mye mer enn 30 liter så jeg har en JL audio 12w3v3 som spiller perfekt nedi der, og sammen med frontsett fra Focal på original plassering er det både godlyd og trykk nok i massevis.

Har du link til frontsette fra Focal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...