Gå til innhold

Org Alpine oppgradering av pro radio i E90 pre LCI


ahj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Driver å undersøker for en venn av meg om oppgradering av lyd i hans pre LCI E90 og jeg kom over bmw sitt Alpine oppgraderingskit.

Så spørsmålene mine er disse, er dette vanskelig? Og må dette kodes på noen måte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel noe av det enkleste en kan gjøre om en vil ha bedre lyd i disse bilene (monteringsveiledning). Dette skal også være vel verdt pengene, og kan fint sammenlignes med dyrere systemer.

 

Hvorvidt det behøves koding er jeg litt usikker, da jeg har lest begge deler. Noen mener man må/bør endre en verdi i spilleren, men jeg husker ikke helt hva eller hvorfor. Det er uansett veldig enkel koding, og er i samme kategori som digitalt speedometer-koding som du allerede har gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er så enkelt ja. Har lest det samme som deg om kodingen, men vet du hva som da må endres med koding? Driver også oppgraderer til 752 i min og da (hvis det går) montere over de høyttalerne som jeg har da til overs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva det var, men på e90post.com er det en halvstor tråd om dette anlegget, det står der. Jeg lurer på om det er de samme høyttalerene i Logic7 og Alpine-anlegget, men er ikke helt sikker. Muligens det bare var diskantene som er like. En "vanlig" oppgradering er jo å montere Alpine-anlegget som det er og så bytte til Logic7-subber.

 

Ja, så den oppgraderingen din. :) Jeg hadde jo en 752-forsterker liggende i et år og to, men den ble nettopp solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva det var, men på e90post.com er det en halvstor tråd om dette anlegget, det står der. Jeg lurer på om det er de samme høyttalerene i Logic7 og Alpine-anlegget, men er ikke helt sikker. Muligens det bare var diskantene som er like. En "vanlig" oppgradering er jo å montere Alpine-anlegget som det er og så bytte til Logic7-subber.

Ja, så den oppgraderingen din. :) Jeg hadde jo en 752-forsterker liggende i et år og to, men den ble nettopp solgt.

Hørte Saltkjelen snakket om at du skulle selge den, da slipper jeg å spørre om du skal selge den da.

Men jeg har lest at pre LCI ikke trenger koding og LCI trenger koding. Så den monteringsanvisning du linket til og der sto det ingenting om koding, men jeg fant en for LCI biler og der står det at det må kodes. Da prøver jeg å montere uten å kode, trengs det koding så er det ikke den vanskeligste jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...