Gå til innhold

E46 'Attention'-stemme


Schei95
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått kjøpt meg en 2004 E46 320D M47D20.

 

Ved kjøring de siste dagene har det kommet en stemme som sier 'Attention'. Stemmen minner veldig om de man finner på GPS'er. 

Har kjørt både helt normalt og litt på kanten mtp antispinn og antiskrens på vått føre, men stemmen kommer helt tilfeldig uansett hva jeg gjør. Har heller ikke kommet noe stemme som indikerer at jeg burde 'passe på' ved litt slæd eller hjulspinn med antispinn og antiskrens av. Forøvrig på vått føre, om det skulle ha noe å si.
Er det noen som vet hva denne 'personen' prøver å fortelle meg? Har ingen feilmeldiger eller lamper i dashbordet som lyser. Kan det være at ryggesensor bak plukker opp en bil eller noe lignende? Har ikke kommet frem til så mye på egenhånd enda.

Takker for svar! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett utenfor Oslo.
Det pipet du snakker om har jeg hører jeg daglig ja, når det er 3 grader eller mindre.
Men det jeg snakker om her er en kvinnelig stemme som sier 'Attention' på lik linje som en stemme på GPS'en ville sagt 'Turn right'. 
Er navi på bilen ja, så trudde først det var GPS'en som sa ifra om noe, men den er ikke i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også speed warning i min, kommer et "gong" sånn som E60 har vis dører er åpne eller når gradene går under 3/-3 grader, også kommer det opp i Head-Up displayet, navien og i selve dashen som et utropstegn, så er nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nesten som at det kan være noen fartsgreier som nevnt tidligere, men den kommer laangt ifra ved hvert skilt. Har hørt den kun 1 gang idag til og fra jobb. Kom da heller ikke på samme sted som forrige gang, noe som ville gitt mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...