Gå til innhold

Bmw x3 2013, altfor stiv


omega123
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

har kjøpt en x3 2013 og siden eg har hatt bilen bare en uke så tenkte eg det er bare en vane sak, men eg synes den er utrolig stiv og meir som et slit og kjøre ! Men selvsagt fantastisk moro og!

mitt spørsmål er selvsagt , var det en tabbe å ikkje kjøpe x3 med justerbart understell , da comfort muligens er mykere en min M uten justerbart understell?

Dekk er 19" med 45 profil og 40 bak, har ikkje spekulerte no i dette men burde det ikkje vert samme profil?

Noen synspunkt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profil er høyde i prosent av dekkets bredde, så det avhenger av bredden.

Dog, "M" har blitt enormt populært, alle skal ha "M", men jeg tviler egentlig litt på at de fleste er tjent med dette, som du selv er inne på.

Har du RFT dekk på bilen? Da kan det hjelpe å få på litt mer gummi og vanlige dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du vil nok merke ganske stor forskjell på RFT og vanlige dekk. Som et lite tips så fikk kunder som klaga nok dekket nye dekk av BMW den gang jeg jobba der om de ikke var blitt opplyst om bakdelene med RFT på forhånd.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med understell. Vi har nemlig "comofort" understell til den forrige modellen av x3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om du har m-sport understell, eller standard understell. Selv om bilen har m-sport pakke er det ikke sikkert du har m-sport understell siden dette kan velges vekk.

 

Har hørt at m-sport understellene kan ble vel stive på X3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe deg med understell. Vi har nemlig "comofort" understell til den forrige modellen av x3.

 

Og selv med Comfort-understell var jo den forrige modellen håpløst stiv!!

 

Min mors gamle X3 (E83?) hadde M-pakke, men også ekstrautstyr:"Bortfall av sportsfjæring".

Nesten alle norske biler med M-pakke hadde dette. Usikker på om det er slik på det nye karosseriet.

 

Jeg byttet forresten fra Runflat til vanlige dekk på min E91. Himmel og hav for en forskjell!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv med Comfort-understell var jo den forrige modellen håpløst stiv!!

Jeg prater ikke om BMW sitt, men vår leverandør av understell (Intrax) har lagd et comfort oppsett, nettopp fordi de er håpløst sitve for de fleste som er i en kundegruppe som velger x3.

Ellers enig med det meste som blir sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine kjøpte seg x3 i 2012, det eneste jeg ba de gjøre var å droppe m understell,

de hadde det på sin e92 og det var stivt og ikke komfortabelt så da ble det uten på neste bilen.

Skal man ha en bruksbil holder det med vanlige fjærer og hva skal man med m understell på en undermotorisert SUV? Aldri helt skjønt, hvertfall ikke i humpete Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville anbefalt EDC uansett, men spesielt med M pakke.

Og med RFT er bortfall av EDC krise.

Hører nye generasjon av RFT er bra, men disse i 19" blir uansett hardt.

Sett på vinterdekk og se hvordan det blir før du kjøper noe dilldall.

Vinterdekk er vesentlig mykere enn sommerdekk og RFT er hardere enn disse igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...