Gå til innhold

"Bekymringsfri" bil er kjøpt - og havarerte samme dag


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er for tiden på jakt etter en grei bruksbil i prisklassen 10-40.000,- og er litt i tvil om hva jeg skal gå for. Tanken var i utgangspunktet å kjøpe en litt eldre japaner som bare kunne kjøres på dynga dersom noen vitale deler røyk, men har også lyst på litt mer kjørekomfort, så har begynt å se litt på e46 og e39. :stupid:

Prøver å ikke være så kresen når det kommer til utstyr/motor, ser kun etter en bil som funker og har noen lunde grei kjørekomfort.

 

Fant denne her på finn.no i dag. Er disse bilene greie, hvordan er M43-motoren? Er det de som har vært plaget med registerhavari el.?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52805265&searchclickthrough=true

Cruisekontroll, krok og sportsseter er store pluss i boka mi ihvertfall.

 

Noen gode forslag/innspill? Trenger ikke være BMW :-# Selv om det er det som står mitt hjerte nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52734306&searchclickthrough=true

 

Syns den her og virka veldig grei, med unntak av to ting. Klimaanlegget (er det automatisk, men kun en sone?) og det at den har automatkasse. Syns automat på en bil som har gått 220kkm er skummelt, har jeg grunn til å mene det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn for bekymring for kassa dersom den er blitt vedlikeholdt og bilen brukt nogen lunde normalt.

Kjøpte min 525d med 263 000 på telleren, girer nydelig fremdeles.

Prøv bilen før du trekker noen konklusjon.

Men, personlig ville jeg nok heller valgt en bilen etter at faceliften kom i midten av 2000 for å ha luket bort mest mulig feil på modellen opp igjennom årene.

Eksempel; Selvom det kun er en 520i, er det M54B22 som sitter her med dobbel vanos og 170HK.

Bilen ser forøvrig svært pen ut i tillegg.

f.eks. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47165250&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillet er STORT på de bilene til 10- og de til 40k, har lyst på så billig som mulig, men kan godt legge litt ekstra i det dersom jeg liker bilen. Syns automat er helt konge, er bare det at jeg ønsker å unngå alt av dyre reparasjoner. :P

Har ikke hørt så mye feil om automatkassene som sitter i e39, har jeg gått glipp av noe, eller har jeg fått rett inntrykk? :) Når det kommer til facelift, så ønsker jeg jo selvsagt dette. Men den i linken din J.K, den har jo tilsynelatende 2-litern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror stort sett girkassene holder greit på e39.

 

Min girkasse har blitt forsterket en gang i tiden da, da den sikkert har røket. men så har nå biler mer større motorer somregel blitt kjørt noe hardere.

 

Men denne girer vannvittig fint.

 

Jeg tipper det er skriveleif at det er gamle 2.0 motoren med 150hk, årsmodell og utseende tilsier at det er 2.2 170hk.

 

Personlig ville jeg styrt bort fra e46 og e39 om man ser etter mest mulig feilfritt bilhold. Er ikke mitt inntrykk at de er så vannvittig feilfrie. mye drittelektronikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helt klart anbefale en facelift om du skal ha E39, da er de værste barnesykdommene borte og rustproblematikken er ikke fullt så omfattende. Det som er problemet med E39 er at de kan lett oppstå små elektriske problemer, sensorer og slikt som fucker opp. Det gjør ikke bilen ukjørbar men er litt irriterende å leve med i hverdagen, nå skal det sies at min 2002 mod 520I gikk smertefritt i de to åra jeg hadde den.

Ellers så er jo E34 en knallgod og solid bil, har hatt min i 3 år nå uten å bytte annet enn slitedeler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å kjøpe en E39 får man veldig mye bil for pengene, veldig gode biler å kjøre. Var i samme situasjon som deg i fjor, endte opp med en 1997 E39 som hadde gått 242 000. Nå 1.5 år senere og med en økt km stand på 21 000 km er jeg veldig fornøyd med valget. har ikke hatt NOE problemer, bare byttet slitedeler som dempere og bremser. Kan være at jeg har vært heldig med bilen min, men som flere sier ville jeg nok gått for facelift om jeg var deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 facelift er virkelig en bil jeg vil ha, det er jo fantastiske biler å kjøre. Problemet er bare at de greie begynner rundt 40 lapper.

Hater å sitte slik å lete etter bil med begrensninger, ser det at når en kommer opp på rundt 60-70k, så finner jeg biler jeg virkelig kunne tenkt meg å ha. Har egentlig råd til det, men vet ikke om jeg kan ta meg råd til det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det står i overskriften her "bekymringsfri" bil, disse er vel alt ifra bekymringsfrie eller billige å drifte...

Men der fikk du anledningen til å smyge inn Mercedes i nok ett innlegg og en tråd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil er "kjøpt"! Ble en 2002 e46 318it med sort sportsskinn, xenon, cruisekontroll, multifunksjonsratt og litt div. Gått rett over 160k, rustfri, pen i lakk, eid i samme familie siden ny og fullt servicehefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...