Gå til innhold

Selge bmw med høy km stand


plugg69
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å ta en 04 525d i innbytte på en bil jeg skal selge.. er litt usikker da den har rullet 265tkm. Er det kjente feil og mangler ved høy km stand på disse? Bilen skal visstnok være godt oppfulgt vedlikeholdsmessig..

er bare en bil jeg tar i innbytte for å selge på veien mot drømmebilen (e70)..

Er det kurant bil å få solgt for tett over 110'kr.?

Ikke msport, men comfortstoler, hifi, navi, panorama,krok++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke skimtet på dette.
Jeg hadde en e39 523 som hadde rullet 450.000 når jeg solgte den,da jeg kjøpte den hadde den gått 350.000.
Oljepumpen røk rett etter salg, og kompisen min som kjøpte den av meg tok av toppen, blokka var fortsatt som ny, automatkassa hadde ikke hikket en gang og ellers var bilen fin.
Selv kjøpte jeg en e39 touring som hadde gått 235.000 i vinter, den var strøken rent teknisk, og har ikke hatt noen problemer, utenom slitasjedeler som bremser og foringer.

Poenget mitt er at bilen kan ha rullet 2.000.000 km uten at det har NOE å si på det tekniske på bilen.
Eller den kan ha rullet 20.000 og være helt verdiløs.

Hvis selger kan vise til dokumentert skift av slitedeler og du går grundig over bilen så bør ikke det være noe problem.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg hva folk anser som "høy kilometerstand". Jeg tenker automatisk i området rundt 350 000 - 400 000 km begynner å bli rimelig høyt, men for en kvalitetsbil som BMW så er dette ingenting så lenge vedlikeholdet gjort ordentlig. Akkurat E39 er jo biler som må skytes før de gir opp, en 523I her i byen har gått over 700 000 km og den går stadig. Men det er ingenting i veien for at en E60 525d kan klare mange kilometer, men dette er mer moderene biler med mer ting som kan gå galt :)

Min 520I ifra 1994 har jo nå gått 261 000 km, det regner jeg som ingenting over snart 21 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at selv 300K kilometer ikke nødvendigvis er et problem. Det viktigste er hvordan bilen er vedlikeholdt og behandlet i perioden. Er bilen kjørt voksent med et normalt antall kilometer fordelt jevnt over de antall år bilen har kjørt samt at viktige (og relativt dyre) slitedeler er skiftet (f.eks støtdempere, clutch/svinghjul, div. foringer i understelet, bremseskiver/klosser, hjullagere, radiator etc.) kan det stadig være mye bil igjen selv med en høy kilometerstand... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor alle er livredde for km jeg heller.   har en e38 som har gått 320k.km.   det merkes ikke på bilen.  selvsagt forventer jeg litt mere utgifter enn en bil som har gått 100.k     gir, motor, understell virker meget tight enda.    alle kompisene mine mener e38n kommer til å havarere når som helst, jeg kan ikke forstå hvorfor den skal det.. ?     vedlikehold er stikkordet.  en bil kan være bra nedkjørt etter 200k og om den ikke er ivaretat..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...