Gå til innhold

får ikke til bluetooth på min BMW e60


Anbefalte innlegg

Hei

Har nettop kjøpt meg en 530d 2005 mod, så prøver jeg å få aktivert bluetoothen men når jeg trykker aktiver så skjer det ingen ting, noen som vet hva det er?

Og kan jeg bruke musikken på telefonen når den er koblet til eller er det bare samtaler?

 

Takker for svar :D

 

Eivinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun telefonsamtaler som går gjennom bluetooth. Har du forsøkt å koble opp bilen via telefonen? Om det ikke er noen reaksjon her bør du nok få tatt en diagnose og se om det er kontakt med enheten.

Jeg kan prøve det.

Vet du om en smart måte jeg kan få musikk fra mobilen da? Legge aux kabel eller bluetooth med musikk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha originale løsninger må du ettermontere CIC navigasjon og combox, men det finnes nok helt sikkert enklere og billigere "aftermarket" alternativer ute på markedet. 

 

Jeg ville nok bare lagt opp AUX dersom jeg ikke skulle foretatt førstnevnte oppgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha originale løsninger må du ettermontere CIC navigasjon og combox, men det finnes nok helt sikkert enklere og billigere "aftermarket" alternativer ute på markedet. 

 

Jeg ville nok bare lagt opp AUX dersom jeg ikke skulle foretatt førstnevnte oppgradering.

da blir det AUX, hvordan burde jeg legge opp den da? er det inngang i den orginale spilleren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kobler deg til bak på spilleren. Hvor du vil ha kontakten er igrunn opp til deg, men originalt er det helt bak på midtkonsollen (mot baksetene), eller i oppbevaringsrommet under armlenet.

 

Dette må kodes for å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kobler deg til bak på spilleren. Hvor du vil ha kontakten er igrunn opp til deg, men originalt er det helt bak på midtkonsollen (mot baksetene), eller i oppbevaringsrommet under armlenet.

 

Dette må kodes for å fungere

Har du en oppskrift jeg kan følge for å gjøre dette da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på å bytte hele systemet, er det en mulighet? Hvordan er facelift skjermen og systemet? er det dyrt og vanskelig å bytte til det? og har det bluetooth tikobling med musikk? Har ikke 7 serie skjermen også det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt system (CIC) kom på 2009-modellene (altså litt etter facelift). Det er også kommet et system etter dette igjen (NBT) som lar seg ettermontere. Hvorvidt det er dyrt eller om det er mye arbeid kommer litt an på deg selv, men svaret er igrunn nei i mine øyne. NBT er litt dyrere, samt endel mer jobb. Se forøvrig denne tråden.

 

Bluetooth-avspilling av musikk avhenger av hvilket tilleggsutstyr du har på CIC, mens det er standard i NBT. 7-serien har samme system som resten av modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig å bytte til verken LCI-CCC/CIC/NBT (E-biler ble aldri levert med NBT). Når du skriver "faceliftskjermen", så går jeg utifra at du mener CIC som kom etter 09/2008. Bluetooth går via en egen modul og skal du ha streaming av musikk må du anskaffe deg combox (krever ettermontering av CIC).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig å bytte til verken LCI-CCC/CIC/NBT (E-biler ble aldri levert med NBT). Når du skriver "faceliftskjermen", så går jeg utifra at du mener CIC som kom etter 09/2008. Bluetooth går via en egen modul og skal du ha streaming av musikk må du anskaffe deg combox (krever ettermontering av CIC).

Da må jeg se litt rundt etter CIC og combox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig å bytte til verken LCI-CCC/CIC/NBT (E-biler ble aldri levert med NBT). Når du skriver "faceliftskjermen", så går jeg utifra at du mener CIC som kom etter 09/2008. Bluetooth går via en egen modul og skal du ha streaming av musikk må du anskaffe deg combox (krever ettermontering av CIC).

Hva heter det systemet jeg har nå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...