Gå til innhold

E30 M20B25 facelift starter ikke når den er varm


helland
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 325i ca 90` som starter lett når den er kald, og går som en kule... Men hvis jeg stopper den når den har driftstemp, starter den ikke før den blir kald igjen.. Nylig byttet toppakning grunnet grå olje, prøvd å bytte ledningsnett ECU, LMM, plugger, coil, fordelerlokk... Noen tempfølere.. (Usikker på om riktig tempføler står i, prøvd grønn, og blå)

 

Noen som har forslag ? har lite erfaring med feilsøking på M20..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel pleier det å være feil på tempgivern om den er tungstartet ved driftstemp. Det pleier vel å være blå giver. Jeg hadde det i min e30 (86) og har i min e34 (91)

Har og vært borti at kam og veivføler lagde krøll for varm og kaldstart på en Honda.  Lambdasonde kan og være dårlig.

 

Sjekk verdiene med multimeter på disse sensorene

 

Motortemperatursensor Ohm/°C: 300-360/80
Vevaxelläges-/motorvarvtalssensor Ohm: 486-594

Insprutare Ohm: 15,0-17,5
 

Her er sjekklisten over komponenttesting Tungstartet varm motor fra Auto Data

 

Elektrisk anslutningar - motor/batteri
Säkringar/bränslepumprelä/motorkontrollrelä
Tillstånd: bränsle/bränslefilter
Inloppssystem/vakuumsystem - läckor
Motorstyrdonssystem - anslutningar/kablar
Luftmängdsmätare/luftmassamätare
Grenrörstryckgivare
Motortemperaturgivare
Varvtalsgivare/kamaxelpositionsgivare
Bränsletryck/bränslemängd/bränsletryckregulator
Injektorer
Luftfilter
Motorstyrdon
Knackgivare - om detta/denna monterats

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...