Gå til innhold

2005 E60 525dA selges rimelig [solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

2005 E60 525dA selges rimelig. Bilen har gått lite, men har noen feil og mangler som må/bør utbedres for at den skal fremstå som "strøken". Med litt egeninnsats her har man en meget god bil til en fornuftig pris.

 

Bilen har per dags dato rullet rundt 166.000km og ble EU-godkjent i sommer med frist til 30.04.2016 for ny kontroll.

 

Det vises ellers til komplett servicehefte, men den bør inn på service i disse dager (25.000km siden forrige service). Bilen kan leveres med utført service mot et lite vederlag.

 

Karosserimessig fremstår bilen som meget pen, men det er ikke til å stikke under en stol at det har kommet noen småriper her og der i løpet av bilens levetid. Dette må sies å være normalt, tatt alderen i betraktning.

 

Bilen leveres med sommer/vinterhjul og to sett nøkler. Det medfølger en rekke kvitteringer for utførte reperasjoner, kjøp tilknyttet bilen og servicer.

 

Av kjente feil og mangler kan følgende nevnes:

  • sprukket eksosmanifold.
  • sprukket frontrute.
  • defekt PDC sensor v.s. foran.
  • forvarmer til dieselfilteret (ikke opplevd problemer i forhold til dette).
  • airbagfeil. Iht. verksted er det "battery master switch" kabelen til batteriet som skaper dette.
  • defekt glødeplugg på sylinder fem og seks.
  • dugg/vann i frontlykter. Sidemarkeringslys h.s. har sluttet å virke som følge av dette.
  • liten liste med bagatellmessige "småfeil" iht. diagnose med ISTA (fremlegges ved kjøp/visning/forespørsel).

 

Bilen selges som den står med ovennevnte feil og mangler. Det tas også forbehold om andre feil og mangler, og interessenter oppfordres derfor til å undersøke bilen grundig før avtaleinngåelse.

 

Prisantydning: 120.000kr eksklusiv omregistreringsavgift og årsavgift for 2015.

 

Kontaktinformasjon: PM eller telefon 47300869

 

Kan være behjelpelig med utbedring av feil og mangler, samt ettermontere utstyr som LCI lykter, CIC navigasjon, head-up Display, komfortseter og så videre.

 

Viser ellers til komplett utstyrsliste:

 

Vehicle information
VIN long WBANC51020CN26022
Type code NC51
Type 525D (EUR)
Dev. series E60
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M57/TU
Cubical capacity 2.50
Power 130
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery LEDER DAKOTA SCHWARZ (LCSW)
Prod. date 2004-11-18

 

Order options
No. Description
1CA SELECTION OF COP RELEVANT VEHICLES
205 AUTOMATIC TRANSMISSION
216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
494 SEAT HEATING DRIVER/PASSENGER
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
540 CRUISE CONTROL
588 BMW LA WHEEL, STARSPOKE 115
606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS
644 PREPARATION F MOBILE PHONE W BLUETOOTH
698 AREA-CODE 2 FOR DVD
801 GERMANY VERSION
818 BATTERY MASTER SWITCH
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
8SA NAVIGATION ACCESS REQUEST, COUNTRY-SPEC.
8SB TELEMATICS ACCESS REQUEST, COUNTRY-SPEC.
8SC TELEMATICS ACCESS REQUEST, COUNTRY-SPEC.
8SP CONTROL UNIT COP

 

Series options
No. Description
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

Retrofit options
No. Description
--- AUX INTERFACE
--- TOWING HITCH, NOT DETHACABLE

 

BILDER KOMMER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva andre priser sine produkter til og hvilken informasjon de oppgir får være opp til dem. I motseting til ovennevnte annonse vil jeg karakterisere min som meget informativ og ikke minst ærlig. Ovennevnte bil har blant annet fukt i lyktene uten at det er nevnt et eneste ord om det, og man kan da stille spørsmål til om det ikke også foreligger andre relevante feil og mangler som ikke er nevnt. Det er vel ellers unødvendig å påpeke at denne bilen har gått 50.000km mindre enn den andre og at dette ikke er av helt uten betydning.

 

Når alt kommer til alt vil denne bilen bli en normalt priset bil (muligens dyr i dine øyne) om den skal repareres på verksted, men om man fikser denne med litt egeninnsats har man fått seg en meget oppegående E60 525d med lav kilometerstand for rundt 10.000kr i delekost. For "Ola Normann" med Toyota Avensis og null interesse for bil, vil denne bilen være i en slik eiers øyne "strøken" om man bytter airbag kabelen, frontruten og PDC sensoren - i mine øyne er den ikke det, og derfor synes jeg det er relevant å ta med det jeg selv ville bemerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manifolden koster ikke mange kronene og som sweetBMW er inne på er de billige på eBay, men det ligger faktisk helt nye manifolder fra rundt 900kr hos butikker i UK. Forvarmeren til dieselfilteret (ingen reell feil i form av fryst diesel/oppstartproblemer, men kun utslag på diagnose) koster mellom 500-1000kr på eBay med/uten nytt dieselfilter. Ny frontrute dekkes av kaskoforsikring med en egenandel på 2000kr (alternativt gratis for de som får tak i uten egenandel), og en PDC sensor koster rundt 300kr ferdig lakkert fra eBay. Batterikabelen til airbagen fåes også kjøpt på eBay for den nette sum av 1500kr. Disse prisene er ikke med mva eller frakt, men om vi legger på et anslag på 50% får vi en delekost på 5550kr (+ evt. 2000kr for frontrute = 7550kr). Om vi i tillegg regner med 3000kr i smånips i form av glødeplugger, pakninger og slikt, så er man solid innenfor 10.000kr i delekostnader. Skal man derimot kjøpe delene til fullpris hos BMW, GS Bildeler eller liknende snakker man fort om deler for 20-25.000kr, men så er ikke disse feilene av så alvorlig art at de må kjøpes inn med hastverk.

 

Til slutt sitter vi igjen med dugg i lykter som i utgangspunktet fungerer, men i en situasjon som dette ville jeg benyttet meg av anledningen til å bygge om til facelift.

 

Men det er klart. Har du aldri sett en skiftenøkkel og ikke vet hvilken vei man skal skru - ja, da skjønner jeg at ting blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...