Gå til innhold

Lyspakke E61 LCI touring, led motorrom, dører, ++


Bmw mann
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvd finne litt om lyspakke til e60/61 facelift. Fant ikke så veldig nyttig, kanskje dette kan bli en oversiktlig tråd eller noen kjenner en oversiktlig tråd?

ønsker led lys i orginal utførelse eller tilsvarende:

- Motorrom

- Under alle dørene

- Utvendige dørhåndtak og innvendige

- Fotbrønner

- Interiørlyset i taket også?

- Bagasjerommet + luken

Så spørsmål nr 2: Ligger det ledningsnett klart til noe av dette? Jeg har lys under fordørene idag, men ikke de bakre, men ser det er klart til utskjæring, ligger det da kabler klar? Har selvfølgelig også i bagasjerommet, taket ;-)

Hvis noen har kjennskap til dette, med org bmw nr så er det supert. Forslag til belysning andre plasser eller andre forslag mottas.

Endret av Bmw mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har utstyrskode 563 har du allerede lyspakke i din bil. Uansett inneholder en lyspakke til E61 LCI følgende: lys i utvendige speil, belyste innvendige dørhåndtak, fotromsbelysning foran, utstigningslys bak, ekstra lys i bagasjerom og lys i oppbevaringsrom i dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har utstyrskode 563 har du allerede lyspakke i din bil. Uansett inneholder en lyspakke til E61 LCI følgende: lys i utvendige speil, belyste innvendige dørhåndtak, fotromsbelysning foran, utstigningslys bak, ekstra lys i bagasjerom og lys i oppbevaringsrom i dørene.

Jeg har ikke den utstyrskoden der nei.. :-/

Hm, lys i oppbevaringsrom også, det hadde jo sett pent ut? Iom at jeg ikke har den pakken, vil ledningsnettet ligge klart til dette? Slik at jeg kun trenger kjøpe inn lysene, skjære hull der de skal plasseres for så å bare plug and play? (Sikkert ikke så enkelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro ledningsnett ligger klart, men det er jo en forholdsvis smal sak ettersom du kan koble deg på/koble om kabelen til bakgrunnsbelysningen på vindusheisbryterne. Når det gjelder lyset i dørlommene er det en smal list som ligger i for- og bakkant (kun forkant på bakdørene), så da må du i så fall frese eller lage et avlangt spor på ett eller annet vis.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NY51&mospid=50467&btnr=63_1029&hg=63&fg=30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka litt nærmere på bilen nå mtp lys her og der. Når det gjelder disse lys "rørene" som er i oppbevaringsrom så er der allerede "frest" et spor til dem, så håper lengden passer med de sporene.

e3e46b5c6347d95cf2d0febcea1dae45.jpg
f599a5a0a884121a9bd7bb0081fcc8ec.jpg

Ellers av en rar grunn virker ikke interiørlyset bak når jeg lukker opp lysene, ei heller linse/lese lysene på begge sider. Kan de være gåne på begge sider. Skal sjekke det nærmere. Ellers fant jeg noen deksler som kanskje er beregnet til fotlys ?
Dette er fører side:
5f9b4351dc5b8ee998ea1abd2b890cd7.jpg
Passasjer side:
f2d669b19361ee8019f8be09397b3fed.jpg

Om det har noe å si med hva som skal inn i hullet, skriften/nr på dekselet som er der vet jeg ikke, kanskje ikke.. ?
Her er det,
4eb6e9efe7bba2982c9d4080aad33894.jpg

Ellers når det gjelder lys montering under panseret må jeg finne på noe der. Tenker en søags sprett bryter som aktiverer strømmen idet panseret åpnes. Lys må jeg se hva jeg finner. Noe som tåler dritt og fukt og som ser noenlunde org ut :smile:

Noen som vet hva denne høytaleren er? For alarm eller glemt å slå av lys lyden?
24aea2cd84f14984f8f7262b7d4de171.jpg
Ellers har jeg veldig lyst på lys i dørhåndtakene, men den diy som ligger her ute syns jeg ikke så så pen ut, noen som vet om det er andre håndtak fra andre modeller som passer på her ? Har ikke e92 lys der?

Nå glemte jeg ta bilde av innvendige dørhåndtak for å se hva som passer der, men det forstår jeg er med i lyspakken som tilbys på facelift så da burde ikke det være noe problem å få tak i.
4d241f1e81962cfa0d57981d8dbcc7e2.jpg
 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av Bmw mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen dele nr fra e92, angående lys i håndtag. Tror jeg skal klare frese disse inn i håndtakene. Burde ikke være noe problem, kanskje jeg kan finne et håndtak fra knoksen å prøve. Har skikkelig gulvstående fres på jobben.

d4ad496ec903b8a304b2f273a87780e1.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker jeg det riktig mtp lys i dørhåndtakene inni at disse er røde ? https://www.google.no/search?q=63+31+9+159+377&biw=1600&bih=809&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=mWDOVILPIMTqUsuQgpgI&ved=0CAcQ_AUoAg&dpr=1#tbm=isch&q=63319138422&imgdii=_&imgrc=sga2wKo262RElM%253A%3BQw0MXGVwiKSjhM%3Bhttp%253A%252F%252Fparts.bmwofsouthatlanta.com%252Fimages%252Fparts%252Fsons%252Ffullsize%252Ffull_20130618_140351_2113984226.png%3Bhttp%253A%252F%252Fparts.bmwofsouthatlanta.com%252FproductSearch.aspx%253F%2526ukey_category%253D17916%3B2592%3B1944

 

Ville isåfall hatt hvite da, men er ikke disse egentlig beregnet for andre modeller ? Når jeg googler finner jeg de på flere andre modelle, e38, e39 og andre gamle. Trodde e60 hadde noe mer penere. Noen som har dette orginalt og kan legge ut bilder ? Blir forvirret av delenr i ETK på bilen min :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne redigere det første innlegget isteden for å poste tre på rad.

Jeg har forøvrig dørhåndtaksbelysning fra 3-serie liggende om du er interessert.

Jeg sitter på elendig nett nå, men de ligger på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne redigere det første innlegget isteden for å poste tre på rad.

Jeg har forøvrig dørhåndtaksbelysning fra 3-serie liggende om du er interessert.

Jeg sitter på elendig nett nå, men de ligger på finn.no.

 

Ok, fant den. Når du har anledning, så kan du jo sende bilde av den som er "modifisert".  passer ikke der den egentlig skulle vært.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bortreist på jobb nå, så det blir ikke helt med det første. Den passer, men det er kuttet av litt, så den er egentlig litt for liten. Godt mulig de må kappes om de skal benyttes i e6x også, da fasongen på dørhåndtakene er ganske så annerledes i forhold til 1- og 3-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...