Gå til innhold

Bmw F10 520d Xdrive (Taxi) - Bil Ankommet !


 Share

Anbefalte innlegg

Bestillt meg i mine øyne beste bilen som finnes. Bmw F10 520d Xdrive. Skal gå som drosje i Stavanger.

Bilen ble bestillt uten mtech, da den blir altfor lav som drosje.

Bildet ble sendt til meg fra selgeren hos Bavaria. Den vil se akkurat slik ut innvendig/utvendig

Modell

- BMW 520d xDrive Sedan Automat med girhendler (5E71)

Farge

- 300 Alpinhvit

Interiør

- LCOX Skinn Dakota Oyster Exklusivsöm (SW/SW)

Utstyr / Pakke

- ZAD Advantage Edition

- 248 Oppvarmbart ratt

- 2AU LMfelg Streamline 364 18"

- 431 Aut. avblendbare innvendige speil

- 465 Gjennomlastingssystem

- 481 Sportsseter foran

- 508 Park Distance Control (PDC)

- 534 Klimaautomatikk

- 654 DAB+ radio

- 6NS Bluetooth Professional

- 710 M Sportsratt i skinn

- ZNP Navigationspaket

- 609 Navigasjonssystem Professional

- 6AK ConnectedDrive Services

- 6AP Remote Services

- 2TE Automat med girhendler

- 320 Bortfall av modellbetegnelse

- 403 Soltak i glass

- 5A1 Tåkelys LED

Har dere noen inspill på hva jeg gjøre utvendig/innvendig med den når den ankommer første uke i juni.

Oppdatering 02.06.2015

Da har bilen ankommet :) legger ved et rask bilde som jeg tok, flere kommer.

post-72507-0-65602700-1427584680_thumb.j

post-72507-0-52893500-1427584689_thumb.j

post-72507-0-84803700-1433251746_thumb.j

Endret av Darqroot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og ikke minst en flott arbeidsplass :) Jeg ser det bare blir flere og flere BMW som drosjer, har endelig drosjesjåførene og eierne innsett at BMW er bedre en Mercedes? ;) Går en ganske lik bil som drosje her i Arendal, den har dog M-sport ser jeg. Men jeg ser du har krysset av for sportseter, jeg ville vel heller anbefalt comfortseter i en bil som man skal tilbringe en hel arbeidsdag i?

Jeg er helt enig i at F10 må være beste bilen som finnes, modellen begynner å trekke på åra men den selger fortsatt best i sin klasse og er stadig en testvinner :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og ikke minst en flott arbeidsplass :) Jeg ser det bare blir flere og flere BMW som drosjer, har endelig drosjesjåførene og eierne innsett at BMW er bedre en Mercedes? ;) Går en ganske lik bil som drosje her i Arendal, den har dog M-sport ser jeg. Men jeg ser du har krysset av for sportseter, jeg ville vel heller anbefalt comfortseter i en bil som man skal tilbringe en hel arbeidsdag i?

Jeg er helt enig i at F10 må være beste bilen som finnes, modellen begynner å trekke på åra men den selger fortsatt best i sin klasse og er stadig en testvinner :)

 

Takk skal du ha :) Er enig med deg at BMW er mye bedre enn Mercedes. Jeg har per dags dato Mercedes E klasse som drosje, men valget er pga bedre garanti hos Mercedes-Benz. Hos BMW måtte du holde deg til Norgesgarantien selv om du kjøper den som drosje, men når jeg nå sist var innom fikk jeg vite at bilen har en fabrikkgaranti på 2 år og fri km kjørelengde, så jeg vil tro det blir flere og flere BMW'er itte hvert. :)

 

Når det gjelder setene så likte jeg sportssetene veldig godt, så jeg gikk for dem, satser på at det går greit med sportssetene til bmw + flere timer kjøring :)

 

Det er også mulig å bestille M-sport med opsjonen "Bortfall av sportsunderstell", dvs m-sport uten senk. 

 

Jepp, fikk vite av selgeren at det var mulig å kjøpe M tech uten M understell, men da ser jeg ikke vitsen i å betale så mye for M tech ? Det blir ikke prisreduksjon om du fjerner understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klasse er det? Bakhjulstrekkere fra Munchen? For salgslistene fra i fjor backer ikke opp det du sier.http://www.tv2.no/2015/01/05/broom/nybil/bilsalget/6412439

  

Min uvitende venn, skal du påpeke at andre har feil hele tiden så må du i det minste sitte med rett informasjon og ha lest motpartens innlegg godt. Jeg skrev "selger forstsatt best i sin klasse" som vil si at 5-serien er den som selger mest i segmentet øvre middelklasse. BMW 5-serie solgte i 2014 hele 373 053 biler globalt, noe som gjør den til bestselger i sitt segment som ellers består av biler som Audi A6 og MB E-klasse :)

https://www.press.bmwgroup.com/global/pressDetail.html?title=bmw-group-sells-more-than-2-million-vehicles-in-2014&outputChannelId=6&id=T0199942EN&left_menu_item=node__804

Hvorfor fornekte at dette er en god bil som kundene stadig etterspør?

Takk skal du ha :) Er enig med deg at BMW er mye bedre enn Mercedes. Jeg har per dags dato Mercedes E klasse som drosje, men valget er pga bedre garanti hos Mercedes-Benz. Hos BMW måtte du holde deg til Norgesgarantien selv om du kjøper den som drosje, men når jeg nå sist var innom fikk jeg vite at bilen har en fabrikkgaranti på 2 år og fri km kjørelengde, så jeg vil tro det blir flere og flere BMW'er itte hvert. :)

 

Når det gjelder setene så likte jeg sportssetene veldig godt, så jeg gikk for dem, satser på at det går greit med sportssetene til bmw + flere timer kjøring :)

Ja MB har gjort seg overlegene på drosjemarkdet med gode garantier og service ordninger, ser ingen grunn til at dette fortsetter så lenge andre merker har bedre produkter. Tror nok ikke du kommer til å angre på ditt valg, kjørekomfort og flott førermiljø er vel noe man setter pris på som drosjesjåfør :)

Jeg har ikke selv prøvd sportstolene i F10, men BMW er jo ikke akkruat kjent for å lage vonde seter så du har nok tatt ett bra valg :) Skal bli spennende å følge med her og del gjerne hvordan du opplever å bruke denne bilen i er daglige som drosje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sykt til nybilen, føler dagene går mye treigere etter bestilling. Skal bli en stor overgang fra MB til BMW.

Legger til bilde av bilen som skal skiftes ut :)

post-72507-0-24060900-1427636294_thumb.j

Endret av Darqroot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal ha xDrive vil ikke M-sportpakken gi en lavere bil, så ingen grunn til ikke å bestille den.  :smile:

Har xdrive samme type understell selv om det er msport eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sykt til nybilen, føler dagene går mye treigere etter bestilling. Skal bli en stor overgang fra MB til BMW.

Legger til bilde av bilen som skal skiftes ut :)

Bare å glede seg ja, å vente på bil går treigt...veldig treigt ;)

E-klassen er en pen bil forsåvidt, hvor langt kjører du før du bytter bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å glede seg ja, å vente på bil går treigt...veldig treigt ;)

E-klassen er en pen bil forsåvidt, hvor langt kjører du før du bytter bil?

Jeg skifter ut etter 2 år. For solgt letter + bilen har en høyere verdi.

Bilen nå ble kjøpt 15.05.2013 og har kjørt ca 220.000km, regner med rundt 235.000 når bmwen er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...