Gå til innhold

Oljeskifte på M50B25


 Share

Anbefalte innlegg

Så skal ta et oljeskifte på bimmern nå og lurte på om jeg skulle gått for 5w-40 siden det er peiset billig olje fra tidligere eier og vil ha oversikt. Ser på Castrol Edge eller Magnatech men hva er det folk anbefaler og hvor burde jeg skaffe det til en grei pris, så litt på priser hos mekonomen og de skal ha glatt tusenlappen for Castrol Edge olja og de pluss det ekstra. (er dette hva jeg burde forvente å betale for oljeskift?)(M50B25)

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transon, så lenge du ikke skal kjøre løp, og turtelleren er på rødstreken hele tiden, så holder Biltema sine oljer mer en nok!

Men sjekk kvaliteten, om de holder BMW sin standar, for det er det ikke alle oljene som gjør, uansett merke!

Så lenge du holder deg til 5W40 olje er du ganske trygg. Syntetisk.

Og motor er motor.

Audi, VW eller BMW..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transon, så lenge du ikke skal kjøre løp, og turtelleren er på rødstreken hele tiden, så holder Biltema sine oljer mer en nok!

Men sjekk kvaliteten, om de holder BMW sin standar, for det er det ikke alle oljene som gjør, uansett merke!

Så lenge du holder deg til 5W40 olje er du ganske trygg. Syntetisk.

Og motor er motor.

Audi, VW eller BMW..

Hvordan sjekker jeg kvaliteten på olja? x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeadditiver. Spesifikasjoner. Kvalitet. Står på baksiden av oljedunken :)

Eks: ACEA A3/B3, API SJ/CD, EC SAE , LL01

Er vel bmw longlife 98 . (LL98, ) du trenger. Kan også bruke LL04, eller LL01.

Endret av Mix3rn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble nylig diskutert litt her.  Jeg bruker original BMW Longlife 5w-30 og MANN filter på min M54, det koster meg 600,- totalt per oljeskift med 6,5 liter olje og filter.

 

Forøvrig har jeg sett mange steder det anbefales hyppige skift med mineralolje til M50, eventuelt litt lengre intervall med del-syntetisk. Spesielt dersom motoren bruker litt olje slik som den M50B25 jeg hadde før (1 liter per 2000 km) virker det jo ikke å ha så mye hensikt med en olje som skal beholde kvaliteten over lang tid (full-syntetisk). Jeg ble i hvert fall anbefalt og brukte del-syntetisk på den jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...