Gå til innhold

Bmw 530IA - verdi?


Nurken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

har en BMW 530IA 2001 stående. Jeg har ingen anelse om hva denne bilen er verdt, og kunne gjerne trengt litt hjelp :)

 

Bilen er veldig sprek, og har gått ca 158.000km. Det er null rust da den for det meste har stått inne på vinteren, nettopp EU-godkjent, og alt underveis er gjort på merkeverksted. Alt er i orden, egentlig ingenting å sette fingeren på. Av utstyr er det følgende:

 

Lasteholdere/skistativ
Lettmet. felg sommer
Lettmet. felg vinter
Metallic lakk
Sommerhjul
Vinterhjul
Air Condition
CD-veksler
Cruisekontroll
Elektrisk sete m. memory
Elektriske speil
El.vinduer
Kjørecomputer
Klimaanlegg
Midtarmlene
Multifunksjonsratt
Original telefon
Radio/CD
Sentrallås
Servostyring
Skinninteriør
Takluke
ABS-bremser
Airbag foran
Antispinn
Sideairbager

 

Hadde vært strålende om noen her har en viss anelse om hva denne er verdt :)

 

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Hehe, har testet Dinside, og alt virker ikke på stell der. 70k, da er vi nærmere tror jeg, ja :) 

 

Har dessverre ikke noe bilder, men ut ifra noe av det dere har sagt, så virker 70-80 greit, kanskje 90? Eller er 90 muligens litt mye? 

Skjønner at det er vanskelig uten bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Hehe, har testet Dinside, og alt virker ikke på stell der. 70k, da er vi nærmere tror jeg, ja :)

 

Har dessverre ikke noe bilder, men ut ifra noe av det dere har sagt, så virker 70-80 greit, kanskje 90? Eller er 90 muligens litt mye? 

Skjønner at det er vanskelig uten bilde :)

 

Høres ut som bilen er lik denne. 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60711258&searchclickthrough=true

 

Ser ikke om du har spesifisert om det er touring eller sedan, men jeg mener denne er ganske riktig priset og burde være lett å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mer en realistisk verdivurdering her: https://www.kvdnorge.no/

 

Prisberegningene på kvdnorge.no er bygget på avanserte algoritmer, som er utviklet gjennom mange år. Hver enkelt bilmodell har unike variabler for verditap. I vurderingene ligger også kalkulerte spådommer om fremtidige modeller og annet som kan ha innvirkning på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel også prisvurdering - verdi i seg selv og hva markedet for den og den type bil forskjellige, hva verdien er, er vel ikke så viktig, men man må jo se an andre biler som ligger på markedet :P I følge markedet for 525d i 2008-2010 ligger min i overkant av 300.000, jeg ga 350,000 for snart 2 år siden liksom.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke velge eldre enn 2002 modell på den?

Det er riktig, men det gjelder årsmodellen, du kan oppgi dato for førstegangsregistrering manuelt, verdifall for alder beregnes ut fra det, ser det ut som.

 

Nå er vel også prisvurdering - verdi i seg selv og hva markedet for den og den type bil forskjellige

Når verdivurderingen gjøres for å anslå markedsverdi, så bør de to stemme relativt godt overens. Legg ellers merke til at verdivurderingen skiller mellom pris fra forhandler og privatmarkedet. Prisene er litt optimistisk, men tenker vi at det er lagt inn en margin for pruting, så blir det vel ikke så galt?

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mer en realistisk verdivurdering her: https://www.kvdnorge.no/

 

Prisberegningene på kvdnorge.no er bygget på avanserte algoritmer, som er utviklet gjennom mange år. Hver enkelt bilmodell har unike variabler for verditap. I vurderingene ligger også kalkulerte spådommer om fremtidige modeller og annet som kan ha innvirkning på markedet.

 

Fin og seriøs side. Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, men det gjelder årsmodellen, du kan oppgi dato for førstegangsregistrering manuelt, verdifall for alder beregnes ut fra det, ser det ut som.

 

Når verdivurderingen gjøres for å anslå markedsverdi, så bør de to stemme relativt godt overens. Legg ellers merke til at verdivurderingen skiller mellom pris fra forhandler og privatmarkedet. Prisene er litt optimistisk, men tenker vi at det er lagt inn en margin for pruting, så blir det vel ikke så galt?

Hva man priser en bil til er hva kjøper er villig til og betale.

Riktig bilpris og riktig kjøper = solgt.

Og er det en som er villig til og betale 100.000,- for en 530 iA for kjøper er på jakt etter akkurat en slik bil.

Men i 95% av tilfellene er kjøper på jakt etter beste og billigste bil. ;)

Slik er iallefall jeg. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...