Gå til innhold

Turteller og forbruksmåler er død


estaven
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Akkurat kjøpt meg en 2000mod 525 tds. Turteller og drivstoffmåler er helt død. Er dette et vanlig problem? Lyser også i (!), noe som jeg går ut ifra er noe med bremser. Kan alt dette skyldes abs sensor? Eller er det flere feil? Ellers er det typisk pixelfeil i speedo. Noen som har erfaring med silver ribbon? Jeg kjøpte bilen for å lære... Så jeg er ganske blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmeldinger og varsellamper må du sjekke med diagnoseverktøy for å finne ut av hva det er.

 

Det er greit å sjekke med et annet instrumentpanel og se om nålene beveger seg da. Hvis de gjør det så er det noe feil med instrumentpanelet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en speedo test på instrumentet ditt. Så ser du om det skjer noe da.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tGUerQfLg58

Testen fungerte den. Takk for link. Men er nok byttet speedometer på den. Fått time hos Bmw som skal sjekke km stand på bilen. Meget spent på om selger har vært ærlig med meg. Kan det være kalibrering som mangler i og med testen fungerer? Satt inn feil speedo kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Men er den røde prikken der konstant? eller var det kun under testen?

Hvis det er likt som på e46 så kan den prikken komme av hvis det feks har blitt skiftet ut en lysmodul tidligere.

Vanligvis skal den lysmodulen kodes. Om det ikke blir gjort så vil den prikken dukke opp i display. 

Men vet ikke om dette gjelder e39.

 

Om det er satt inn feil instrument så ser du fort på turteller om du har speedometer ifra bensin eller diesel. Tror diesel har samme instrument hele veien? 

Bensin har vel 2 forskjellige. 1 til 4cyl og en til 6cyl tror jeg? (nå gjelder jo ikke 4cyl bensin på e39)

Mulig noen andre her på forumet kan svare på dette.

Men som du sier selv så er det sikkert lurt å ta en tur til bmw  :)

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Men er den røde prikken der konstant? eller var det kun under testen?

Hvis det er likt som på e46 så kan den prikken komme av hvis det feks har blitt skiftet ut en lysmodul tidligere.

Vanligvis skal den lysmodulen kodes. Om det ikke blir gjort så vil den prikken dukke opp i display. 

Men vet ikke om dette gjelder e39.

 

Om det er satt inn feil instrument så ser du fort på turteller om du har speedometer ifra bensin eller diesel. Tror diesel har samme instrument hele veien? 

Bensin har vel 2 forskjellige. 1 til 4cyl og en til 6cyl tror jeg? (nå gjelder jo ikke 4cyl bensin på e39)

Mulig noen andre her på forumet kan svare på dette.

Men som du sier selv så er det sikkert lurt å ta en tur til bmw  :)

Er nok satt inn et bensinspeedometer ifg mekanikeren. Så det forklarer turteller. Videre så stemte km stand.. Så det var veldig positivt. Jeg må bytte kam/veivsensor. Er det to like ledninger på forskjellige steder, Eller en til veiv og en til kam? Jeg har sett noen videoer på youtube, og det ser jo lekende lett ut. Alt i alt så sa han at bilen var veldig bra. Så jeg er en lykkelig bmw eier idag.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...