Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

Haha. Planene er å få på originale felger (style 65) og nye dekk. 

Nå er det 235/40 bak, alt for smalt og i tillegg dårlige dekk. Ikke det beste på en M5 :P

Så nei, du trenger ikke pusse brillene på en stund. Hehehe

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp hos biltilsynet og hentet midlertidig vognkort. Snakket litt med damen i skranken og hun hentet en av kontrollørene på verkstedet. 

Spurte om ikke den nye effekten og evt. motorstørrelsen skulle bli endret i vognkort og når man søkte på regnr, og fikk til svar: 

 

"Nei, sånn er praksisen. Det skal stå hva bilen er originalt, og så får du en merknad om hva den er godkjent ombygd til/med, så det er ingen ting gale og du trenger ikke være redd for noe!"

Men jeg har sett, som du sier, at noen biler får den nye effekten oppgitt, dersom man f.eks. søker på regnr. Vet ikke hvorfor det er forskjellig, men bilen ble godkjent hos Risløkka og det var tydeligvis samme opplegg der som i Bergen :P 

Edit: Dette var helt feil og det manglet faktisk flere parametre i både vognkort og autosys. Er ordnet opp i nå, etter litt tid, styr og samtaler med kontrollører fremfor damene i skranken. Mer info på s.18. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk også endret motorstørrelse og effekt. Godkjent i Bergen.

Kommer vel an på kontrolløren som trykker inn dataene, men har jo ingenting å si.

(ja bor rett før Arna, på Haukeland)

Endret av kvammis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Litt morsomt at vi har tatt noenlunde samme bilvalg. Hehe.
-------------------------------------------

Jakten etter originale Style 65 M5 felger er ikke lett. Finner stort sett bare reps som er 17" eller der alle 4 er smale felger. De strøkne originale kommer på godt over 20K, selv fra ebay osv. Håpte det skulle være noe brukt og rimelig, med litt kantkjøringer og lakkflass, som jeg kunne få restaurert. 

Ellers kan jeg nevne at jeg har bestilt en ny radio, uten pikselfeil. I neste måned tenkte jeg å bestille nye interiørlister og belyst ZHP girkule. Er noe OEM individual greier:  :P

 

post-49688-0-76160200-1444694915_thumb.j

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...