Gå til innhold

Hengerfeste og ac problem


limmern
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har vært storfornøyd BMW-eier i halvannet år nå, med så å si ingen problemer.

Først nå når den rundet 110.000 km kommer småfeilene.

 

I forrige uke sluttet auto funskjonen for klimaanlegget å fungere, dvs. den fungerer ved å sette alle instillinger til å blåse kaldt men så fort jeg setter på varme slutter den å blåse. Fungerer helt fint dersom jeg styrer den manuelt. Irriterende feil.

 

Men det største problemet kom igår når jeg skulle ta i bruk hengerfeste. Dette er den halvautomatiske typen.

Når jeg trykket på knappen for at hengerfestet skal bli sluppet ned slik at jeg kan dytte det på plass, fikk jeg en feilmelding (stod i håndboken at jeg måtte ta kontroll på hengerfestet). Hengerfestet datt ikke ned slik det normalt gjør, men ble løsnet fra festet slik at jeg fikk dratt den ned. Problemet nå er at feilmeldingen fortsatt er der, og jeg får ikke satt hengerfestet hverken "ut" eller "inn" posisjon.

 

Noen som har vært borti noe lignende og evnt. har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Virker som at det kanskje er noen elektriske problemer? Er det mulig å nullstille det elektriske anlegget (dette byr kanskje bare på flere problemer)?

 

Hørte med verkstedet jeg brukte på service i sommer og de skulle ha kr. 1.600,- for å kjøre feilsøk på den :o BLODPRIS! eller?

 

Noen som har vært borti noe lignende og har noen tips til hva jeg kan gjøre?

(har forsøkt å søke meg litt på forumet uten at det var til stor hjelp)

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen tannhjul inni hengerfestet som pleier å gå i stykker.

 

Ellers er vel 1600,- rimelig normalt for diagnose for de fleste verksteder. Altså da 1 time arbeid.

 

Du kan evt ta kontakt med noen i Diagnose tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...