Gå til innhold

BMW 116D / M-Sport, NaviPro, Skinn, Cruise, PDC mm.


 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer salg av min BMW 116D pga. endringer i planene.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66023466&searchclickthrough=true

 

 

NB! HEFTELSER BLIR SLETTET VED SALG.
Du som kjøper, betaler direkte inn til banken heftelsene står hos.

 

Historie:
Bilen ble kjøpt ny av Bilia Stenshagen på Skøyen i Oslo helt i slutten av 2009, derav en 2010 modell.
Den ble deretter kjøpt videre av en mann i Drammen som har tatt svært godt vare på den, fulgt opp alle servicer og generelt holdt bilen i svært god stand, denne karen kjøpte jeg bilen av i April 15´ i Drammen.
Jeg er selv BMW entusiast og hatt mye forskjellig fra det tyske merket opp igjennom, men en mer gøyal, driftsikker og trofast bil har jeg aldri eid.
------------------------------------------

Motor:
Den var på service tidligere i Februar 2015, neste service er om ca. 20 000km.
EU Godkjent frem til Mai 2017.

Bilen har nå gått 98 000 km og kan garanteres.
Bilen har en 116HK/260NM dieselmotor som er mer enn sprekt nok på denne lille karen, men om man ønsker mere kraft kan denne chippes / remappes hos diverse tuningsselskap og yte opp mot imponerende 190HK og 430NM, dette skal vist også være svært driftsikkert.
Jeg har personlig ikke gjort overnevnte, da bilen har blitt brukt som en pendler bil mellom Drammen - Oslo og Drammen - Kristiansand og har etter min mening fungert godt med de kreftene den har originalt.
Bilen blir alltid kjørt varm og god før jeg parkerer den igjen slik at ikke partikkelfilteret tetter seg, den har heller aldri blitt kjørt over 2000rpm før jeg med sikkerhet vet at oljen er blitt varm.
Dersom bilen har blitt kjørt hardere enn normalt, lar jeg den alltid stå på tomgang et par minutter for at oljen skal renne ut fra turbo, slik at den ikke størkner og sliter ut nettopp denne delen.
Bilen har også fått ettermontert rustfri catback fra den eksklusive, Italienske eksos produsenten Supersprint for et mer sporty utseende og noe tøffere lyd, men den gjør ikke veldig mye ut av seg, (original catback følger med).
Det er foresten en kjent sak med BMW's diesel motorer rundt denne tiden, at registerkjede-strammeren går i stykker, det gjelder forøvrig ikke denne bilen, kun modeller før Mai 2009, denne ble produsert helt i slutten av 2009.
Denne informasjonen kommer fra Bilia Drammen.
------------------------------------------

Karosseri og eksteriør:
Den er rimelig strøken når det kommer til lakk, ingen bulker eller store riper, men noe steinsprut og små sår har selvsagt dukket opp etter 5 år på norske veier.
Jeg er svært nøye på og holde bilen ren og pen, så bilen fikk seg i sommer en proff polering av et kjent bilpleiefirma i området og nok en ekstra grov poleringsrunde for 1 uke siden, så denne bilen er blank(!) og klar for en seig og tung vinter.
Bilen fikk også lakkert opp bakluken sin denne sommeren, grunnet en liten rustboble rundt bakruteviskeren, dette gikk på BMW's rustgaranti.
Den har også originalt sotede ruter som slipper lite innsyn og varme om sommeren.
------------------------------------------

Felg og dekk:
For øyeblikket er det kun vinterdekk på original BMW felg som følger bilen (Avbildet), disse var nye i Januar 2015
og er av kvalitetsmerket Continental, svært gode dekk på glatt føre.
------------------------------------------

Interiør:
Bilen har så og si alt utstyr 1 serien kunne ha blitt levert med, M-Sport pakke, M-Sport skinninteriør,
Største musikkanlegg (Hifi Professional) cruise control, største navigasjonssystem (Navi Professional),
nedfellbare seter, multifunksjonsratt, regnsensor, største handsfreesystem (Bluetooth Professional),
lyspakke (lys under dørhåndtak) osv.
Kun førersetet bærer preg av normal "slitasje", baksetene og passasjerside ser ut som om det er nytt.
Bilen kunne bli levert med forskjellig typer interiør lister, her ble det valgt børstet aluminium, enkelt og svært pent kombinert med det sorte skinnet.
I Navi Pro skjermen får du opp bilens tilstand, feilmeldinger o.l. samt et svært godt 3D kart over hele Vest Europa.
Her finner du også en hardisk man kan lagre musikk eller film på, eventuelt kan man bruke bilens integrerte USB eller AUX inngang under armlene.
------------------------------------------

Ekstra:
Det medfølger Thule takstativ til bilen, inkl. 1 stk. Thule 591 Sykkelstativ.

 

-------------------------------------------

 

 

PRIS:  169 000 Inkl. om.reg.

 

 

post-58142-0-67365600-1445466758_thumb.j

post-58142-0-17310900-1445466763_thumb.j

post-58142-0-19189600-1445466769_thumb.j

post-58142-0-36230600-1445466772_thumb.j

post-58142-0-55413900-1445466776_thumb.j

post-58142-0-52298800-1445466781_thumb.j

post-58142-0-06068500-1445466784_thumb.j

post-58142-0-78763000-1445466790_thumb.j

Endret av J.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...