Gå til innhold

R4F431's Orginale (ish) E39


 Share

Anbefalte innlegg

Introduksjon:


Da har en Nydlig rustfri 2003 (desember 2002) E39 Facelift 520i 2,2 Liter 170 Hester ankommet stallen.
Gått drøye 200.000 Km ingenting for en godt mekanisk vellholdt E39.

Den har da det meste av utstyr, Cruise, xenon, Svarte skinnseter og masse anna eg ikkje kommer på i farta.


Planen er å holde den heilt steike orginal. dette er da ekte cruiser som eg blei heilt forelsket i når eg tok turen å hentet E92'en til en venn og eg kjørte bilen hana opp igjen. han kalgde på humper og slikt, mens eg glei fint over alt. også er der jo da dobbel 12'' i bagasjen, så lyden er ikkje til å klage på. etter montert 2 DIN. orginalt 16:9 med orginal nagivasjon.

Ålesund-Stavanger 24 timer kjøring, med 1 time søvn. så eg var sikker den var til å stole på :)

Det er vell ikkje så mykje anna å sei om bilen. og er heller ikkje så mykje som skal skje.




Planer:

- Ta for meg noen plasser det er ned på galvaniseringa (ikkje rustet)
- Fikse Pixelfeil.
- Led Interiør lys




Gjort:

- US blink
- LED i angeleyes
- Matchende Grøftelys
- BBS replica felger. (orginale BMW felgene vart ødelagt av Forrige, forrige eiger)

- Vaske, Claye, Polere og Vokse
- Slipe Lykteglassene og få dei onterlig fine



Så bilen blir (Dessverre/Oppløftende) nok holdt så orginal så mulig. og ja, bilen blei levert orginalt med Xenon uten lyktespylere, blitt eu godkjent med det kvar gang. siden det er orginalt.

Noen Kjappe bilder før eg forlot den til eg har organisert transport til den heim i den lune garasjen. (ADVARSEL: ADVARER MOT STERKE SYN I FORM AV TRAFIKKFIM, MØKK OG MELLOM 10-20 KG SALT)

cc5abb2fb60e1d3fb708ab6b1bf97368.jpg

02d802c8e5dc2fad50219bb2efba1c2c.jpg

7810c4a90c9ff1883e807ae34acd454d.jpg



6a28a459eb27722086e2579e80d77a2e.jpg


20a8b6dadbf7ef84351424c51e19748a.jpg


6985c97f7e3642713551e7ba4bd403ce.jpg

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja :) Kjenner til den følelsen, er ganske grei lyd i begge E34'ene mine :)

Er jo selv ganske stolt av lyden fra E46en. men den er liksom så "kunstig lyd" og når du også veit at lyden er der pga masse modifikasjoner så er det liksom ikkje heilt det samme. heller når lyden ikkje stemmer med akrelasjonen heller  8-[

 

Her er det sikkelig rå, mørk, og sint lyd orginalt. og det kommer berre lyd vist du passerer 3000 og gir på, ellers er den heilt lydløs. hører ingen motorlyd på tomgang heller. derfor velger eg å holde den orginal. den er så latterlig god å kjøre. så oftrer ikkje kjørekomforen for litt meir sjølvtillit i svinger og looken. Det er e46en sinn jobb :) da eg er på langtur kvar helg så blir denne heilt klart den eg bruker. og E46 en blir ukedager. men no hiver eg den i vinterlagring, da rust og drit og lort skal fikses. blant annet håndbrekket henger nokke so inni na granskauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sagt (før jeg fikk lappen for 3,5 år siden) at jeg aldri skal ha E39 eller 5-serie generelt da jeg synes de er så store og tunge for en person, men når det er sagt får jeg også bare mer og mer sansen for dem, og jeg var svært nær å kjøpe en da jeg kjøpte E46´en, så gratulerer med fin bil, og hvem vet, kanskje blir det 5-serie isteden for E90/E92 på meg neste gang? :P Synes også at metallic sølv er en av de fineste fargene til E39 (så lenge den er strøken) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sagt (før jeg fikk lappen for 3,5 år siden) at jeg aldri skal ha E39 eller 5-serie generelt da jeg synes de er så store og tunge for en person, men når det er sagt får jeg også bare mer og mer sansen for dem, og jeg var svært nær å kjøpe en da jeg kjøpte E46´en, så gratulerer med fin bil, og hvem vet, kanskje blir det 5-serie isteden for E90/E92 på meg neste gang? [emoji14] Synes også at metallic sølv er en av de fineste fargene til E39 (så lenge den er strøken) :D

Var akkuratt sann selv. Men denne hadde Eg Alltid en sans for. Hatt mykje med den å gjøre fra før av.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med e39.

Så ut som en fin bil dette.

5 serie er tunge men ingen problem å føle litt "sportsbil " over dem.

Tok selv lang tid før jeg likte e39 men er det en bil jeg uten tvil kunne hatt.Ekstremt gode å kjøre er de og tross alderen sin.

Lykke til videre med e39en din :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med e39.

Så ut som en fin bil dette.

5 serie er tunge men ingen problem å føle litt "sportsbil " over dem.

Tok selv lang tid før jeg likte e39 men er det en bil jeg uten tvil kunne hatt.Ekstremt gode å kjøre er de og tross alderen sin.

Lykke til videre med e39en din :).

Takk takk. Heilt rikig. Det er en sportsbil når du vill den skal være det,og en komfortabel luksusbil når du ønsker det. Heilt fantastisk denne.

Må faktisk sei den er meir behagelig enn teslaen eg prøvde og cx-5'en til far.

På mandag blir det polering og sant [emoji7]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...