Gå til innhold

R4F431's Orginale (ish) E39


 Share

Anbefalte innlegg

Ser bra ut :D Er E46´en vinterlagret nå eller? :)

Meir eller minde [emoji23] skal kjøres heim i morgen så er det inni garasjen der eg skal ta for meg noe rust og sant.

Den har jo da også seriøs henging på håndbrekket. På høgre hjulet.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vurdert å bare selge e46n da og påkoste e39n? :)

Om prisen er rett og eg veit den går i gode hender så kan det godt hende [emoji6]

Må ta rusten. Og fikse breket. Så den holdet noen år til.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mine tidligere biler har jeg hatt en tendens til å selge de når vinteren kommer (før rust sprer seg og lakken blir styggere) og så kjøpe en ny en som jeg har ny motivasjon til å ta vare på, men hadde ikke sjans til å gjøre det samme med E46´en :P Det er noe spesielt med den som gjør at man vil beholde den og jeg har fortsatt like stor motivasjon til å holde den ren og tilnærmet strøken :D Fikk et bud på 60.000,- i august som jeg takket nei til, og jeg tror ikke jeg får noe mer enn 40 for den om jeg legger den ut på finn.no :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mine tidligere biler har jeg hatt en tendens til å selge de når vinteren kommer (før rust sprer seg og lakken blir styggere) og så kjøpe en ny en som jeg har ny motivasjon til å ta vare på, men hadde ikke sjans til å gjøre det samme med E46´en [emoji14] Det er noe spesielt med den som gjør at man vil beholde den og jeg har fortsatt like stor motivasjon til å holde den ren og tilnærmet strøken :D Fikk et bud på 60.000,- i august som jeg takket nei til, og jeg tror ikke jeg får noe mer enn 40 for den om jeg legger den ut på finn.no [emoji14]

Bilen får ej sjel. Da er det som å selge et familie medlem.

Eg skal sørge for bilen får behandlingen den fortjener. Må av med bakfangeren og ta rusten under kantene bak hjulbuene. Og under dørene og en liten flekk på bakluka.

Ellers er motoren skuddsikker. Har enda ikkje sviktet meg mekansik. Men har vært ett par ganger anlegget sto på og blei trekt tom[emoji23]

Skal skje litt framover i vinter [emoji106]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk skinnet i bilen seg en sikkelig omgang med Meguairs sin Skinnrengjører som også fukter.  Skinnet var regelrett som en svamp og måtte smøre inn 3 ganger alt skinnet for at det skulle begynne glinse. så får det sakte trekke inn over natten. 

 

Sjønner selvfølgelig at det ikkje skal glinse men, at det har noe å trekke inn mens den godgjør seg. Gir og ratt skinnet var vell 4-5 behandlinger før det var sikkelig fylt med fuktighet. stanker alovera i heile bilen :)

 

 

Og batteriet får en vellfortjent De-sulfattering, oppkvikning og lading :)

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om du skal til Trondheim da, så skal du få gni så mye du vil på min HELT gratis! :D xD

Edit: Sa brura å [emoji14]

Hehe. Men før eg polerte bilen min så tok eg å hjalp en venn med en svart e92.

Brukte autoglym ultra deep shine refine polish og hardvoksen til autoglym, extra gloss protection. Før det brukte eg meguairs sin lakkrens. Blei veldig fint, blei nesten slik at man kunne ta gjennom bilen.

E39'en her skulle hatt seg en runde til med lakkrens, men det blei så seint å vi måtte bli ferdig.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Edit: eg glømte tydlegvis korleis eg skriv norsk.

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...