Gå til innhold

Lading av nøkler E39


olpr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som vet hvordan en kan få ladet nøklene til en E39?

Jeg har en 2003 E39 som har stått stille en stund. Nå vil den ikke starte. Jeg lurer på om det kan være EWS som trer inn fordi nøklene mangler strøm/lading? Jeg får ingen feilmelding når jeg leser av feilminne. Tenningen går på, men startmotor slår ikke inn. Lyset blir heller ikke svakere når jeg forsøker å starte. Batteriet er full-ladet, og i god stand, garantert.

Noen som har tips hvordan en kan få ladet nøklene eller må en rett og slett bytte batteri i dem? Ser det ligge info om dette på nettet, hvordan en bytter batteri, mener jeg :)

Bilen har bare gått 110.000km og jeg har aldri før hatt dette fenomenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har gått 101 000 km riktig nok M54b22, men jeg hadde samme problem som deg. En dag funka nøkkelen helt fint, dagen etter skjedde det nada i det jeg vred om nøkkelen. Jeg endte med å bytte om til reservenøkkelen og da fyr'an. Har hørt om at det kan være en liten microchip i nøkkelen som har brent seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at batteri i nøkkel blir lada mens det står i tenningslås? Det ble ihvertfall meg fortalt da jeg kjøpte bilen så jeg har alltid kjørt 2-3 måneder med hver nøkkel for å holde de opplada, i det minste har jeg innbilt meg det :)

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det stemmer det, så lenge du har den der diamant nøkkelen så blir den ladet i holderen sin, de som har diamant nøkkel er vel facelift?

Men vet ikke om den lades hele tiden eller om du må ha motoren i gang for at den skal lade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en preface bil og denne nøkkelen. Tror motor må gå for at den skal lade ja.

 

uc8hpkiofbccszjm52rb.jpg

 

Har lik nøkkel på E46'en min, men får ikke noe lading når jeg kjører - funker like dårlig å låse bilen med (har en lik nøkkel til døra, kanskje derfor? De går ikke om hverandre) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...