Gå til innhold

Webasto vil ikke starte på 2007 E70


BingoBonzo
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen på strekningen Oslo-Tønsberg (eller i nærheten) som har erfaring med webasto på E70 bensin og som kan hjelpe meg med å feilsøke/reparere den? Forsøker å starte via iDrive, trykker på Independent Heating, etter 1-2 sekunder fjernes check-mark fra iDrive og der står vi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den har nok låst seg etter tre feilstarter. Hvis du tar ut sikringen til webastoen ca 10 sek etter at du prøver å starte den blir den resatt og du kan prøve å starte den igjen.

Tror det kan være lurt med diagnose før mn begynner å plukke den fra hverandre. Da får du vite hvorfor den låser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har nok låst seg etter tre feilstarter. Hvis du tar ut sikringen til webastoen ca 10 sek etter at du prøver å starte den blir den resatt og du kan prøve å starte den igjen.

Tror det kan være lurt med diagnose før mn begynner å plukke den fra hverandre. Da får du vite hvorfor den låser seg.

 

Vet du tilfeldigvis hvilken sikring det er snakk om? Hvis det er den 20Amp som sitter helt foran i sikringsboksen under hanskerommet så må jeg nok få kjøpt meg en lang tang med vinkel skal jeg klare å få lurt den ut av holderen. Har mesteparten av diagnosekittet klart, venter bare på at bilen skal komme hjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du tilfeldigvis hvilken sikring det er snakk om? Hvis det er den 20Amp som sitter helt foran i sikringsboksen under hanskerommet så må jeg nok få kjøpt meg en lang tang med vinkel skal jeg klare å få lurt den ut av holderen. Har mesteparten av diagnosekittet klart, venter bare på at bilen skal komme hjem :smile:

Det er en 20Amp sikring på min bil (E91), men jeg aner ikke hvilken sikring det er på din bil. Har du kartet over sikringene dine? Det eller google er nok den beste muligheten. Jeg måtte prøve meg litt frem før jeg fant ut hvilken sikring det var på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 20Amp sikring på min bil (E91), men jeg aner ikke hvilken sikring det er på din bil. Har du kartet over sikringene dine? Det eller google er nok den beste muligheten. Jeg måtte prøve meg litt frem før jeg fant ut hvilken sikring det var på min bil.

Hei, jeg har et problem som arter seg nøyaktig som beskrevet av BingoBonzo. Jeg har en E91 og mangler brukerhåndbok og kart over sikringer. Noen som kan hjelpe meg med det?

 

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har et problem som arter seg nøyaktig som beskrevet av BingoBonzo. Jeg har en E91 og mangler brukerhåndbok og kart over sikringer. Noen som kan hjelpe meg med det?

 

På forhånd tusen takk!

 

Sånn ser sikringsboksen ut på min bil. Det er to 20amp-sikringer (gulgrønne) oppe til høyre. Den til venstre av de to (sikring nummer 23 tror jeg) er til webastoen ;)

post-83708-0-12458200-1449448947_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser sikringsboksen ut på min bil. Det er to 20amp-sikringer (gulgrønne) oppe til høyre. Den til venstre av de to (sikring nummer 23 tror jeg) er til webastoen ;)

Takk, da tester jeg å ta den ut etter et forsøk på start av webastoen. Krysser fingeren for at det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått kabel og fått lest av feilmeldingen. Har tatt et lite sveip på google uten at jeg ble noe klokere, er det noen andre som har sett det samme?

 

F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
           ---------------------------------------

Datum    : 09.12.2015 22:22:58
JobStatus: OKAY
Variante : IHKA70.PRG
Version  : 4.005
-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS :  1 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------

0x9C7F  Standheizung Kommunikation

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          143376     km
   Aussentemperatur                             8.00  Grad C
   Kuehlmitteltemperatur                       35.00  Grad C
   Batteriespannung                            11.80  Volt
   FuellstandTank                              43.00  l

   Timeout
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehlercode: 9C 7F 64 01 28 46 02 60  53 76 2B
===============================================================================

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...