Gå til innhold

awt

Moderatorer
  • Innholdsteller

    15099
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    106

awt vant dagen sist April 14

awt hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om awt

  • Bursdag 04/09/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Karmøy
  • Kjøretøy
    X4 30d & Z4 23i

Nylige profilbesøk

28931 profilvisninger
  1. Disse bilkjøpene dine står det jaggu meg respekt av. ...men tror du må gjøre noe på garasjefronten etterhvert. 😛
  2. Se om du klarer å sette ledningene sammen, og om DAB da vil virke (tar utgangspunkt i at DAB-modulen også går via MOST). Om alt fungerer da er det nok defekt MULF, evt. sikring til MULF.
  3. Enten er det lys i hele loopen eller ikke. En kan koble fra lyset på feks Bluetooth-enheten og koble de sammen (krever muligens en adapter) for å se om resten virker.
  4. Kan være brudd på fiberkablingen (most). Enten grunnet fysisk brudd/skade eller en defekt enhet i loopen.
  5. Vel, enkelte plasser jeg jobber kan man bli risikert å bli sent hjem om man går uten hørselvern, hansker eller vernebriller. 😬 Det ble arrangert av en van-klubb (imponerende at dette miljøet fortsatt eksisterer, må minke på den medlemsmassen etterhvert), og basert på det var det jo grei variasjon.
  6. Det typiske er vel at batteriet er utladet når den trengs, så blir sikkert gamlemåten fortsatt ja. 😛 Ja, kan ikke huske å ha betalt så mye før. Mener på det kostet rundt 350,- nå. Det fra Autodoc kostet 57,-, og da valgte blant de dyreste. Ja, var en del pent å se på, men været ødela dessverre. Godt å se det finnes noen perler her og der, for var nok av «alternative» biler. 🙄 Skinner og hjul er fra samme sted som taljen; Jula (skinne (finnes i flere lengder), hjul). De firkantbrakettene laget jeg til på jobb. Ser de også har noen skinner i aluminium nå, men som tåler litt mindre. Ja, det baller jo bare på seg. Bråkete verktøy krever hørselsvern, og da må man jo ha med radio og Bluetooth. I tillegg bør man ha riktige hansker mot vibrasjon. Blir en dyr fornøyelse. 😬
  7. Stort sett, det har i grunn ikke plaget meg så mye. Har en muttertrekker med ledning liggende, men mange år siden den har vært i bruk.
  8. I påsken ble det (endelig?) tur til fjells, og på veien passerte vi en liten milepæl i X4-en. 😛 Selvfølgelig helt tilfeldig. 🙃 Skulle selvføgelig bli 1234567890, men bommet litt der. 🙄 På plass i ekte påskesnø. Må også nevnes at vi passerte syv(!) år med X4-en her for noen dager siden, og den har absolutt gjort jobben sin disse årene. Har ingen konkrete planer om å bytte den ut, men samtidig er det ikke usannsynlig at det vil skje om et år eller fem. 😛 Disse teslaeierne er noen rare dyr. 🙄 ...men Leaf-banden er ikke noe bedre. Kortfredag var det et lite lokalt biltreff. Været var ikke på topp, og det var mye rart som ble vist frem, men greit å møte opp når noen gidder å arrangere noe. ...og en selfie på hjemveien. P Oljeskift og hjulbytte på vår trofaste Astra. Fikk selvfølgelig feil størrelse på oljefilteret fra Autodoc (var ikke mindre enn fire forskjellige filter som alle "passet" fant jeg ut etterpå). Nytt ble kjøpt på Opel til ca. ti ganger prisen. Denne ble også nylig handlet inn. Ikke liker jeg Ryobi, og ikke har jeg sett behovet for muttertrekker, men den havnet nå i korgen når Bauhaus har sluttsalg her. Konklusjon? Hvorfor i all verdens rike har jeg ikke handlet en slik før!? Behovet var absolutt til stede. Denne har også en funksjon som strammer til med 120Nm (den er faktisk 120Nm, jeg sjekket), som var utrolig grei. Litt skruing på Hjulheistaljen. Nye braketter og skjøting av ledning til fjernkontrollen, slik at den faktisk er brukende. Resten av lysene på plass. Litt vask av bil og garasje. Liten kveldstur med @andreaskarm og @Mkalle. Siden jeg er den eneste med rett bil holder det med bilde av den. 😛 Kjørte en tur for å se på Pioneering Spirit som lå og duppet utenfor. Deretter til meg for å skru på boblen til @andreaskarm. Jeg burde vel fått nye venner egentlig. Neste dag var jeg veldig fornøyd med å ha utsett hjulbytte på X4-en. Det ser nok ikke mye ut (og strengt tatt er det ikke det heller), men til å være der jeg bor er dette ganske mye, og alt kom på ganske kort tid. Totalkaos overalt selvfølgelig. 😛 Perfekt vær til å kjøre cab med sommerhjul i om ikke annet (dette var neste dag, og alle veiene var snøfrie). Min faste plass på ferjen nordover. Sjelden fugl, Lexus RC. På plass på 14 dagers hvilehjem, trygt plassert ved siden av naboens Explorer. 😛
  9. Dette er nok ikke langt fra sannheten. 😛 v0f044gc0000co46v7nog65r5grbftq0.mp4 https://vm.tiktok.com/ZGeugCQRb/
  10. Ser ut som du går all inn Raymond, imponerende arbeid.
  11. Ja, du er ikke alene der. 🙃 Jeg støtter derimot Porsche-tankene dine, virker som en utmerket bil. I tillegg er det jo slutt på disse i Europa nå (unntatt RS-modellene), så prismessig vil de nok holde seg litt også.
  12. Du må ha felger med høyere innpress enn originalt. I teorien 30mm høyere for å få likt som originalt, men her vil flere faktorer spille inn (felgens bredde, ønsket utseende osv.). Ettersom F11 har halvhøyt innpress originalt vil det nok være litt begrenset utvalg når du må opp i ET50 +/-, men det finnes jo.
  13. Den siste der var avbildet på VG for noen dager siden. 😛 Folk som hang utav vinduet og slikt. Er ikke M2-en en bedre bil enn 1M på alle måter? Jeg digger 1M, og det er på mange måter en slags drømmebil for meg, men samtidig er det vanskelig å ignorere at M2 er bedre og billigere. GT4 tror jeg derimot kan være særdeles hyggelig.
  14. Takk for flott reisebrev og dine betraktninger med modellen. Tunellen under Elbe i Hamburg ble stengt for biler i 2019, så det er faktisk ikke så lenge siden.
  15. Sikker på at du må melde begge mistet? Mener på man får nytt nummer om bare et blir mistet også. Ikke at det betyr noe i praksis da.
×
×
  • Opprett ny...