Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    23008
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    309

Fredrik 90 vant dagen sist April 18

Fredrik 90 hadde mest likt innhold!

6 følgere

Om Fredrik 90

  • Bursdag 02/10/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Arendal
  • Kjøretøy
    540d/520IA/ 130I/B10 4,6

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Han har gjort det ALLE med eldre BMW synes var kult i 2007, å sette krom ringer rundt klokkene ala E46 M3 og E39 M5. Ellers så lurer jeg på om ikke denne M5 lå leeeenge til salgs på Blocket.se før den åpenbart havnet i Norge.
  2. Aha..dette har gått meg hus forbi 😅 Da har jeg en BX5E (BMW X5 45e) 😂
  3. Helt off topic men hva i allverden er TMYP? 😅
  4. Ikke godt å si, jeg er muligens litt farget ettersom jeg nå er på min andre E60/61 545i. Det som jeg føler at taler for E60 med V8er først og fremst er at bilen er mer "brukbar" og moderne. Med komfortseter så er det en sinnsykt god bil å kjøre, særlig med V8 kreftene. Man må nesten klype seg i armen når man tenker på hvor gamle disse bilene egentlig er. Du har videre litt teknologi som er greit å ha i hverdagen, og mangler det så er det lettere å ettermontere. Noe annet er jo at hvis man kjøper en E60/61 med V8 fra eksempelvis Sverige så får man mye grom bil for lite penger. Ca halvparten av hva en god E39 M5 koster, og da kan man kjøre bilen hele året og bruke den uten dårlig samvittighet. Verdimessig så vil jo en E39 M5 være en lur investering, men ikke fult så mye hvis du planlegger å bruke den hardt og legge mye km på den. Noe annet som taler for E39 M5 er jo at det er en vesentlig kulere bil, M bil er og blir M bil mens en 550i kun er en vanlig 5-serie. Men alt i alt så vil jeg nok si gå for E60 550i 👍 Det er prisen og brukervennligheten som gjør at dette er mitt råd til deg.
  5. Din gamle? Jeg fikk inntrykket av at det var en privatperson som kjøpte den, han hadde den ikke lenge i såfall 😅
  6. Så nå går vi fra å ha ALT samlet på en side til å ha masse forskjellige sider som man må inn å kikke på for å få en oversikt over hva man er ute etter å kjøpe. Stort tilbakesteg! Jeg forstår at de som bruker Finn.no til å selge ting ønsker at de skal utfordres litt, men for oss som bruker Finn.no til å søke etter objekter og varer så er jo ikke dette bra synes jeg.
  7. N57 er en bra motor men som med alle motorer så er den ikke garantert feilfri. Det gått litt register og høytrykkspumper, dette koster en del å fikse. Men dette er ikke omfattende slik det f eks er på N47 så jeg ville ikke holdt meg unna en bil med N57. Men det viktigste av alt er å se på servicehistorikk 😀
  8. Ble en vask av B10en i dag 👍 Jeg skal være litt ærlig å si at etter at jeg tok den ut av vinterlagring så har følelsene for den vært litt på hell. Men hadde den på en lengre tur i dag og da var vi venner igjen, da kom godfølelsen tilbake 😀 Også slo det meg at jeg faktisk har to V8 wagons nå, har faktisk ikke tenkt på det 😂😂 Må bestille ett 545i merke til E61, her skal det flashes at man kjører V8 😅 Ellers så har E61 vist seg å være bedre en fryktet kosmetisk, hjalp med en grundig vask og litt tlc 😀
  9. Jeg har så langt vært skånet for de største smellene, bank i bordet. Jeg legger litt tid ned i bilkjøp og overanalyserer kanskje en del, men det har til nå vist seg å fungere bra. Men helt skånet for smell har jeg ikle vært. Tilbake i 2010 så fant jeg ut at jeg ville bytte ut min perfekte facelift E39 520i i en 2006 (sen 2005) modell Audi A6 2,4. På vei hjem fra forhandler på Lillestrøm så merket jeg at bilen vibrerte når jeg rullet. Dette viste seg å være multitronic kassa som sa takk for seg. Ettersom bilen var gått 101 500 km, altså 1500 km over nybilgarantien så fikk jeg "Haha..fuck you!" fra Møller. Ble styr med forhandler som ville sno seg unna. Men dette var bare starten, ikke lenge etter røyk vindusvisker motoren, bensinmåler, baklykt kortslutta(!), Feil på adaptive kjørelys, oljelekkasje mellom motor og gir og ellers høyt oljeforbruk på motoren. Etter 11 måneder orka jeg ikke mer og bytta den inn i en E90 325d og jeg var endelig tilbake på trygg grunn med problemfrie biler fra Bayern 😀 Jeg gikk også på en smell for ett par år siden da jeg skulle selge min 2011 Camaro SS. Hadde nettopp vært å kjøpt Alpina B10 og var alt for kåt på å bli kvitt den Chevyen. Det endte med at jeg solgte den til feil person. Vi snakker her om ei enslig uføretrygda dame i midten av 40 åra som aldri hadde kjørt muskelbil før, bare vanlige kjipe smør og brød biler. Men ho fikk det for seg at ho skulle ha en sånn Camaro så vi gjorde en handel. Det ble ett helvettes mas i ukene etterpå, den bråkte, brukte mye bensin, klutsjen var hard, det var lyder fra drivverket og masse annet som er helt normalt i en grovbygget amerikansk muskelbil. Atpåtil var ho frekk nok til å pushe en advokat kompis på meg med en haug oppkonstruere feil mens jeg var på familieferie i Venezia. Da fikk jeg nok og sa at ho kan bare levere bilen tilbake og få pengene minus noe for bruk tilbake. Jeg kunne kjørt på med advokat men jeg hadde rett og slett ikke tid, lyst eller kapasitet til å styre med det. Så bilen kom tilbake, ble kjørt med ett halvt år før den ble solgt til en som er veldig fornøyd med den 👍
  10. Det er trist å se en av BMW sine flotteste modeller i en slik tilstand. Jeg skjønner ikke at det går an å gi så fundamentalt faen at den ender opp med å se sånn ut. Atpåtil skal de ha 50 000,- for en bil som kosmetisk fremstår som ett vrak, pleier sjeldent å være mye liv igjen i en M62 når den nærmer seg 400 000 km også. Tatt i betraktning bilens kosmetiske tilstand så ser det ikke lyst ut for bilens mekaniske tilstand.
  11. Jeg har kjørt både i4 og Taycan og om du er ute etter noe gøy så synes jeg du bommer litt. I dette prisleiet finnes det VELDIG mye annet som er vesentlig artigere enn to blytunge elbiler. Men da må du selvsagt over på en bensinbil. Jeg nevner M340i, F80/82 M3/M4, M2, Audi RS4, Porsche 911 (991), Golf R mk8. Hvis du vil ha noe som kan kjøre billig når du kun skal kjøre korte turer så har du biler som G30 545e og Panamera 4S e-hybrid. Jeg vet ikke hva du legger i "gøy" men slik jeg ser det så er "gøy" litt mer enn kjapp akselerasjon. Det er gøy å kjøre Taycan…men uten den følelsesmessige feedbacken som en ordentlig fossilmotor gir så går jeg fort lei av kun akselerasjon alene. Har kjørt Panamera 4S e-hybrid back to back med Taycan 4S og det er ikke tvil om at Taycan er raskere og mer effektiv. Men i forhold til Panameraen så føltes den likevel tam, og nettopp pga lyd OG god akselerasjon så opplevdes Panamera som den var raskere og mer brutal. Der Taycan var artig så var Panamera en fest å kjøre, og sånn føler jeg man kan beskrive de fleste elbiler vs tilsvarende fossile alternativer. Dette til side. Hvis du er fast bestemt på disse to bilene så ville jeg tatt Taycan 4S. Den er mest gøy av de to og føles ikke så tung på veien som i4 gjør, styringen er som natt og dag i forhold til i4. Hadde det derimot handlet om mine penger så hadde jeg valgt en 2022 i4 M50 da det er mer bil for pengene, enkelt og greit. Jeg hadde aldri i verden kjøpt ny i4 sånn som ting er nå, det ville vert å kasta veldig mye penger ut av vinduet. Andrehåndsverdien på disse er høyst usikker, det ligger alt for mange til salgs. Videre så har BMW valgt å nedgradere facelift betydelig ved å fjerne en hel rekke utstyr som en slik bil bør ha. De har også valgt å gjøre nybilgarantien dårligere med å redusere total km fra 200 000 km til 100 000 km. Så min konklusjon til deg er følgende: Kjøp brukt Taycan 4S, dette er en gøyal bil som det nå er mulig å gjøre gode kjøp på. I4 M50 kjøper du kun om det er snakk om en 2022/2023 modell. Skal du derimot ha noe som virkelig gir deg ett smil om munnen, noe som får deg til å ville at kjøreturen aldri tar slutt så velger du M340i/M440i. På kjøpet får du en fantastisk motor og en andrehåndsverdi som vil stå fjellstøtt i årene fremover 👍
  12. Helt enig, gjør ikke noe med sort bil så lenge det er Carbonsort. I sollys så er den nesten lik til Imperial Blau som jeg hadde på min F10 530d i sin tid. Ja bilen står absolutt til forventningene, har alt kjørt over 4000 km og vært på to utenlandsturer så jeg har fått blitt godt kjent med bilen allerede. Kommer etterhvert enn liten rapport om eierskap så langt 👍
  13. Jeg har som sagt klaget en del over klargjøringen på bilen. Så i helgen fikk jeg gitt bilen en tostegs polering for å få den slik jeg vil ha den. Dette er en jobb jeg pleier å sette bort, men denne gangen heiv jeg meg rundt før. Det ble faktisk Fusso voks også da jeg prøver å bruke den opp. Blir kjeramisk lakkforsegling neste år 👍 Men Fusso gjør jobben nesten like bra 😀 Har rester av Swissvax Autobahn og Penau dekkside fornyer som også ble brukt opp på bilen. Ble blank og fin da 👍
  14. Gratulerer så mye 😀 Spenstig kilometerstand på den der. Hvordan er den å kjøre, merker du kjørelengden eller er den så godt vedlikeholdt at det egentlig bare er ett uvesentlig tall? Folk skyr jo M biler med noe særlig over 150 000 km så dette synes jeg var ett artig kjøp. Du får holde oss oppdatert på hvordan livet med high milage M3 er 👍
×
×
  • Opprett ny...