Gå til innhold

Arild Borud

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    F11 525dAT xDrive

Arild Borud's Achievements

  1. Ser vel sånn passe pent og originalt ut: http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1063158
  2. Aha, da skjønner jeg hvorfor denne ettermonterte HUD'n ikke har noe med tilpasset frontrute å gjøre. Original HUD projiserer direkte på frontrute. Denne ettermonterte saken har derimot egen skjerm (!). I all verden... Der forsvant 99% av interessen. Den siste prosenten forsvant da jeg så at navigasjonsinformasjon ikke vises.
  3. Da jeg skiftet frontrute ble jeg blant annet spurt om bilen (F11) hadde headup. Frontrute til biler med headup hadde eget nummer. Hvordan stiller det seg ved ettermontering tro?
  4. Dette er akkurat samme blemme jeg fant på bakluka i fjor, rett ved siden av skiltet, på min 2012 mod. F11. Det ble i utgangspunktet avslått som en garantisak, da det ble påstått at blemmen måtte komme av manglende vask/polering. Yeah, right! Påstanden ble fulgt opp av ytterligere svada, synsinger, bortforklaringer etc. Da mitt eget makrofotografi av blemmen ikke viste noen tegn på at lakken hadde blitt penetrert fra usiden ble det etterhvert vanskelig å komme bort i fra at dette måtte komme fra under lakken, og således var en garantisak. Så etter mye krangling ble bakluka lakkert. Selvfølgelig hadde hverken forhandler eller BMW Norge vært borti lignende tilfeller...
  5. He he - hadde vært en billigbil til bare 700.000 så... Karjolen lettet kontoen for nærmere 900.000, uten at det ser ut til å ha noen betydning Og ja, jeg er ikke akkurat i gladmodus.
  6. Reklamasjon - jeg står sterkere enn det. Bilen er godt innenfor garantitiden, som for lakk er tre år. Forhandler har sagt seg villig til å få taksert rustskaden (det vil si sliping og lakkering av bakluke) på sitt eget karosseriverksted. Ut av det kommer hvor mye utbedringen vil koste. Det avgjør ikke det som er mest interessant, og som BMW Norge svarte så finurlig på, hvem ender opp med regningen? Men jeg som nevnt oppfatter jeg at forhandler også føler BMW Norge sitt svar som "lite godt". Dessverre hjelper det lite eller ingen ting.
  7. Som nevnt tidligere i tråden, F11 har aluminium dører, framskjermer og panser. Tak, bakskjermer og bakluke er stål. Og jeg har nettopp oppdaget en rustblemme på bakluka på min F11, en 2012 modell 525dAT xDrive. Den er lokalisert ca. tre cm. til siden for skiltet. Forhandler tok bilder og sendte til BMW Norge, og kundebehandleren kalte selv svaret for "svadasvar". BMW Norge mente i utgangspunktet at rustblemmen var forårsaket av "ytre påvirkning". Altså salt/forurensning som hadde fått lov til å ligge på å tære på lakken. Det vil med andre ord si at BMW Norge anser jevnlig vask, samt polering to ganger i året, for mangelfullt vedlikehold. Videre sa BMW Norge at hvis det ved utbedring av skaden skulle vise seg at den IKKE skyldes "ytre påvirkning", kunne det bli aktuelt å dekke kostnaden. I motsatt fall må jeg ta kostnaden selv. Hvordan det skal kunne bedømmes ETTER at lakken er slipt vekk er for meg rimelig uforståelig. Så der står foreløpig saken...
  8. Hvis du er så fornøyd med greenstuff, hvorfor velge yellowstuff? Sistnevnte heller vel mer over til racing. Det er som med bremseklosser som med dekk, du får aldri i både pose og sekk. Den ene ønskede egenskapen går på bekostning av en annen positiv egenskap.
  9. 20" er mest interessant. Må være rimelig strøkne, og ikke i prisklassen mange titusener av kroner. Gjerne med sommerdekk. Så vidt jeg har funnet ut er dette felgdataene: BMW 5-Serie (F11) touring årsmodell 10 - Boltsirkel (PCD): 5-120 Bolt/Mutter dim: 14x1,25B Innpress (ET): 30 Navhull (CB): 72,5 Anbefalt dekkdim: 225/55R17, 245/45R18, 275/40R18, 245/40R19, 275/35R19, 245/35R20, 275/30R20, 255/30R21, 295/25R21,
×
×
  • Opprett ny...