Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    7252
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

E.C. vant dagen sist Mars 16

E.C. hadde mest likt innhold!

4 følgere

Om E.C.

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39, E61, E91

Nylige profilbesøk

13549 profilvisninger
  1. Vel, både ja og nei. Mazda til nesten 900 løk som har en dieselmotor med like mye oumph som 13 år gammel N57 på 3L. Vet ikke helt.
  2. Ser noe slitt ut det der ja. Alle dynamoene fra E8x, E9x, samt E6x med N47 er like, så mulig det enkleste er å finne en brukt en om du ikke skal ha ny.
  3. Helt nye skiver og klosser får nok ikke full klem fra første tråkk, jeg pleier å ta en tur etter bytte og bremse litt så klossene og skiva blir litt mer kompiser, samt for å høre etter eventuelle ulyder og kjenne etter potensielle vibrasjoner. Bremse helt ned til 10 km/t gidder jeg ikke, men litt forsiktig fra ca. 100 til 70 er like bra i min bok.
  4. Vanskelig å si noe konkret. Du kan ta igen døra uten dørtrekket på og se fra innsiden når noen spyler med hageslange for å være sikker på at det ikke er fra døra. Ellers er man fort på det kjedelige med å dra av taktrekk og diverse innvendig for å se hvor det kan komme fra samtidig som noen spyler fra utsiden.
  5. Husker ikke om den har vært oppe før, men en E36 man ikke ser hver dag: https://www.blocket.se/annons/1001082208
  6. @Skulebollen Er det RC302 på E34en? Sitter meget pent i alle fall.
  7. M57 er en dieselmotor. Når det står både DME og vanos på listen over feilkoder så har trådstarter en bensinmotor. Dieselmotorer har ikke vanos og motorhjernen heter da DDE. Jeg vil si at det ikke er mulig å triangulere seg til det faktiske problemet på feilkodene alene her. Man kan flytte over alle insprøytningskomponentene (tennplugg, coil og dyse) mellom f.eks. sylinder 2 og 4 for å se om feilen flytter seg, men nyere motorer må bl.a. kode inn dyser, så man begynner å bevege seg utenfor det som fremstår som kompetansenivået til trådstarteren. Feil på både kam (vanos) og referanse mellom kam og veiv er potensielt noe som kan indikere problem med timingen, a.la. kjedehopp eller strekk i kjedet. Noe som ikke er akkurat ukjent på BMW bensin fra år 2008. 40k er en del og det er ikke helt tydelig hva verkstedet mener dette er og hva de har tenkt å bytte. Jeg vil anbefale å ta kontakt med flere verksted for å få et estimat og hentet inn både nøyaktig diagnose av hva verkstedet mener problemet er (ikke kun utskrift av feilkoder) og hva de mener skal byttes og hvor mye det vil koste. Får man dette kombinert med motorkoden som er i bilen så er det litt mer mulig å si om det høres rimelig ut eller ikke.
  8. Man kan velge seg bilmerker, modeller og enkelteksemplarer som statistisk sett vil være "safe bets", men det er ikke noe helgardering mot tingenes iboende faenskap og uflaks. Man kan også kjøpe masse dritt som bare funker og funker. Så kan man også ha noen gode eller dårlige opplevelser med bilen som fort putter den i kategorien "burde aldri ha solgt" eller "endelig kvitt drittbilen". Kjøp nå ikke en bil som man ikke har råd til å vedlikeholde skikkelig, for alt som går rundt går sundt, eller sagt på en annen måte:
  9. Bimmerfiks har litt folk her og der etter hva jeg har skjønt, så du kan alltid sende de en melding for å høre.
  10. Rattlås som tuller, mulig å fjerne/omgå på ulike måter. Bimmerfiks tilbyr vel å fjerne det skikkelig i software så kan du skru vekk hele rattlåsen.
  11. "Bilen fremstår som meget velholdt og pen i lakken." Tja, kunne kanskje ha påspandert en flaske Iron-X eller to før man skrev noe sånt. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344273214
  12. Du kan gjerne skrive hvilket merke som fungerte for deg. Uoriginale kam- og veivsensorer på disse skaper som regel mer problemer enn de fikser.
  13. Renner kanskje langs et lite område nedover før det sprer seg på gulvet, så ikke sikkert du merker det ved å kjenne på den vertilkale delen av teppet nei.
  14. Ikke det beste patentet på kupeviften på disse, noe som faktisk kan resultere i at vifta tar kvelden litt tidlig pga. fukt, men det kommer ikke så mye vann gjennom der at det blir vått på gulvet. Jeg hadde tatt av dørtrekket og undersøkt fuktsperra. Jeg gjorde det på alle dørene på min 2006 E91 i fjor sommer og flere av fuktsperrene hadde områder der de så vidt hang på plass.
  15. Det er nok fordi akkurat denne har både dobbel vanos og valvetronic, så det er en ganske spesiell og unik N47! Også har den en meget sjelden versjon av Tiptronic, som må tippes ganske mye for å få byttet gir: Fra spøk til revolver så begynner dette med AI-genererte annonser å dra i retning av å være en real nedtur, heller enn en teknologisk berikelse. Hvis Finn som plattform tenker at forhandlere skal kunne legge ut AI-generert makkverk på denne måten så kommer nedturen fort, særlig når det allerede er snakk om at andre aktører vil prøve seg i markedet. Problemet er ikke bare det at AI enkelte ganger liker å fremheve ting som om året var 1924 og at vindusheis av typen "sveiv" er en banebrytende teknologisk nyvinning som lar deg åpne sidevinduet i en bil, men heller det at opplistet informasjon om bilens utstyrspakke overhode ikke stemmer overens med det som faktisk sitter på salgsobjektet. Kombinert med absurde mengder av irrelevante bilder og tekst blir det helt umulig å navigere fram til info som kunne være av verdi, samtidig som man blir usikker på om det overhodet er noe i teksten som man faktisk kan stole på. Jeg får umiddelbare vibes til da jeg kjøpte en telefon på "klikk og hent" hos Power for 2 år siden der jeg ved henting av forhåndsbetalt vare måtte takke nei til trygghetsavtale, support, abonnement, tilbehør, strømavtale og Santander-kreditt. Jeg skulle bar hente en liten eske, ikke oppleve at Slim Shady light i kassa kjører en rap-maraton med å påprakke meg en hel haug av elendige varer og tjenester som jeg ikke er interessert i. Der kjøper ikke jeg min neste mobil for å si det sånn. Akkurat sånn føles det å åpne disse annonsene her. Kanskje har forhandleren noe du kunne ha tenkt deg, men når det som faktisk er verdt å vite om bilen drukner hardere i dritt enn Island gjør i lava så velger man pent å stå over.
×
×
  • Opprett ny...