All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. I går
  3. Fredrik 90

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    For å si det sånn, BMW har vært lenger nede på denne lista enn de er nå. Så BMW har ikke en god jobb foran seg, de er godt i gang med den gode jobben med å heve seg. Jeg mener at Audi lå foran BMW for noen år siden, og at BMW lå godt nede mot gjennomsnittet. Så dette er absolutt posetivt for BMW slik jeg ser det. Vi skal tilbake til 90 tallet hvor BMW var helt på topp hos J.D Power, men da var også bilene litt mer annerledes enn i dag. E34 5-serie toppet undersøkelsen i sitt segment fra hver år fra 1991 til og med 1995....foran MB W124. I dag tror jeg faktisk ikke vi kan forvente noe særlig bedre av BMW, med tanke på det fokuset som er på økonomi, miljø og ny teknologi. Lexus er og blir Lexus, ingen kan ta Japanerene på akkurat det dem er gode på. Tviler dog på om resultatet hadde blitt det samme om undersøkelsen hadde blitt utført i Europa. Porsche topper fordi de er Porsche, en småskala produsent som kan legge mer arbeid i bilene på produksjonslinja (som de også tar ekstra betalte for ut til kunden). Toyota er jo bra biler, enkle og driftsikkre samt at rykte dems nok gir dem noen ekstra gratis poeng. Chevrolet selger 700 000 pickuper, sikkert nesten like mange fullsize SUVer. Biler som er like teknisk avanserte som en E30 (satt på spissen, ikke ta det bokstavelig) Buick har jeg ikke noen god forklaring på, kanskje de bare lager veldig bra biler. Mini er jo så si BMW, bare litt enklere biler med færre kilder for mulige feil. Så har du jo da BMW som første store premiumprodusent. Tror vi skal være fornøyd jeg. Enkelte her har en lei vane med å hele tiden snakke ned BMW når noe nevnes som posetivt. Det er lov å være posetiv selv når alle andre også er det, det er ikke behov for en som ser mørkt på det bare for å være han ene som gjør det.
  4. Bare vær veldig obs på diesel er veldig fy i tyske storbyer så strørre selskaper som Sixt baserer seg på biler med bensinmotor. Jeg bukket BMW 530, tenkte at det automatisk betydde diesel. Men fikk 530i med 2,0 bensin, gikk dog vel så godt som en 3 liter. En i reisefølget vårt kjørte E36 M3 3,2 (sedan), han hadde meg i bakspeilet hele tiden for å si det sånn 👍 Man kan mene at de turbofirerene til BMW er feil og har gal lyd, men de går jævlig godt.. Pass på at du ikke ender opp med en A6 med toliter bensin, eller en MB E300 som også er en toliter. Ellers så ser det ut som om dere får en super tur 😀
  5. Heisann! Jobber med å demontere diffen på e46 (188k differensial) for å installere lsd. Sliter en del med å få ut snap ring shimsene. Kjøpte en tang som jeg trodde skulle funke greit (se bilde), men ringene har en tendens til å hoppe av når jeg prøver å presse dem sammen. Er det noen som kan anbefale noen mer egnede verktøy? Leste at det finnes et BMW spesialverktøy for dette formålet, men klarer ikke å finne noe info om hvor man får tak i det. Setter stor pris på eventuell hjelp!
  6. Var jeg som kjøpte bilen til skulebollen Jeg er fyren fra harstad! Storfornøyd med bilen!
  7. NeNemis

    530d Daily driven

    Hei. Kjøpte skulebollens e61 530 for en stund siden og hadde lyst og fortsette og oppdatere folket siden det er en fin bil! iløpe av mitt eie har jeg montert en carbon leppe, tatt full service og fått skrevet hr 50mm senk i vognkortet! Har lakkert nyrene matt svart og montert øyenlokk fordi jeg ikke liker krom. Bilen har stage 2 chip foreløpig men blir nok og endre dette til noe grommere. Gi gjerne tips til hva som burde skjekkes og burde bli endret på. Framtidige planer for bilen. Hengerfeste 3'' eksos med 4 tom dieselstuss som peker nedover. Større intercooler Angeleyes i rgb med kontrollboks til telefon, sånn at jeg kan styre alt av lys ifra telefon. Lakkere innsiden av frontlyktene svart. Lage aluminiums plate under hele bilen siden bilen er senket. Splitter på sideskjørt. Rydde litt i motorrommet og omlokalisere ledninger og få motorrommet til og bli ryddig å fint.
  8. Enkelmasse gir vel mer vibrasjoner og lyder? Min hadde stage 2 tuning fra ESS. Er nok ikke noe problem å kjøre med dobbelmasse @mowz kjører vel fortsatt dobbelmasse, men med sterkere clutch? Han har 325d med steg 3 eller 4 tuning. Sjekk etter deler i utlandet Her i Norge koster kun svinghjul 12k hos GS. Jeg kjøpte svinghjul OG clutchkit til 8k. Begge var LUK deler.
  9. Såg absolutt ut som en fin rundtur vi kjørte også mot klokka, men det var fordi vi skulle ende opp i Praha, er nok hipp som happ. Ville absolutt gjort fjelltur og gange i Dolomittene - fjellene her er noe helt spesielt og må bare oppleves. En lunsj eller middag på Chalet Gerard kan også anbefales på det sterkeste. Nydelig utsikt og nydelig mat, og de tilbyr også overnatting. Ligger langs SS243 på vei opp til Gardena Pass, som ender i Corvara og Santa Caterina. Et glimrende, snirklete og til dels oversiktlig stykke vei! Ang. leiebil; jeg bestilte det samme som du viser overfor her når jeg hadde et par dager i Tyskland for et par uker siden. A6 avant 3.0 TDI automat inkl navi eller 530d eller tilsvarende. Trodde det var snakk om siste generasjon A6 som vist på bildet, men når bekreftelsen kom i appen noen timer før opphenting var det forrige generasjon med facelift. Ikke at det var noen dårlig bil, interiøret i disse er et av Audis fineste etter min mening. Og med skinn/alcantara sportsseter og ellers fullstappet med utstyr gjorde det reisen svært så bra. Denne kostet for øvrig det samme som leie av A6 2.0 eller 520d e.l. Forstå det den som kan. Bottom line; vær obs på at du kan ende opp med en hakket eldre generasjon bil (min var dog bare kjørt 5000km).
  10. aleksbmw

    Alpina B7 deler

    Edit, link utgått.
  11. Om vi får tid så blir det nok innom Bern-området i Sveits også (Jungfrau og Kandersteg), samt at strekket mellom Cortina og Bolzano i Italia vies litt ekstra tid med en tur rundt Tre Cime di Laverdo. Hallstatt i Østerrike skal visst også være bra
  12. aleksbmw

    Alpina B7 deler

    Skal med tiden sette sammen en Alpina B7 motor til et E12 prosjekt. Er på jakt etter orginal topp / blokk/ smådeler / luftfilterboks / eksosmanifold / turbo etc Stand spiller liten rolle. Send PM med det du har
  13. Da kan det tenkes at det er svinghjulet da ja😞 kjedelig og få den kostnaden nå, og bilen har bare gått 143000 men åssen kan man få eliminert den feilen der? Sette inn enkel masse svinghjul? For skal chippes og dms er jo ikke glad i nm😅
  14. Daniel.

    F20 -> "M2 Hatchback"

    Fikk litt A-klasse vibber av bakluken selv, men ellers et tøft bygg!
  15. Jeg hadde i hvertfall det på min 325d manuell. Men for meg var det motsatt, lugget kun når bilen var kald. Etterhvert som ting fikk varme i seg, så forsvant det. Kjøpte inn svinghjul og clutchkit men kom aldri så langt at jeg fikk byttet. Men leste at en mente at de symptomene kunne tyde på defekt svinghjul.
  16. papertiger

    Bimmers.no sin store barnevogn tråd!

    @Marius2002 takk! 😀 har allerede bestemt meg for at svingbart sete må til i neste størrelse, og da ser Zero1 ut som et bra alternativ. Hvorfor Privia EVO og Zero1 Elite gjør det dårligere i ADAC sine tester enn deres forgjengere er jeg ikke helt sikker på, men mener å ha lest at kravene blir strengere så det blir vanskeligere å oppnå like god poengsum som tidligere. Litt som NCAP-testen mao. Vi har planer om å ta en tur i morgen, da står det en hel del seter på lista som skal prøves . @Oyvinds godt tips, skal sjekkes ut - men er det Aton M du mener? Ja var litt overrasket selv. Klart bagdelen tar sin plass, men forholdsvis nett i målene den også. Fin joggevogn som virker veldig solid og velbygget. Fulgte bilstoladapter (og en haug andre ting) med vogna når vi kjøpte den, så får se hvilke sete de passer til. @gregus får sjekke ut dette med base i morgen om det blir en runde med prøving da. Basen blir ikke plan, det er mer for å hjelpe om isofix-festene sitter dypere og lenger bak så det ut som. Og ja, svingbart må til på neste sete, de er jo ikke akkurat store i åpningen disse F36’ene så det kan nok hjelpe en del.
  17. Hører det bråker litt av utløser lageret når clutchen er halvveis ut.
  18. Nå har jeg fått summet meg litt her, og forsøkt å planlegge en rute. Har vurdert å kjøre fra Kristiansand og ned til München selv, og dermed spare penger på flybilletter og leiebil, men tror det utgår. Det er vel en 15-20 timer hver vei, og da ryker 2-3-4 dager av ferien bare på å forflytte seg til og fra området vi egentlig vil feriere i (selv om det er mulig å oppleve litt ting langs veien der også). Foreløpig ser det ut til at turen blir noe slikt som dette, men er fortsatt åpen for innspill selvsagt Gjør som dere fleste anbefaler, innom Garmish-Partenkirchen (og Zugspitze), følger @Fredrik 90 sitt tips og får med oss Schloss Neuschwanstein. Greit å tikke av Lichtenstein på lista også når vi er i nærheten (kanskje også Bodensee, @TRF), så dundre innom Vaduz eller noe slikt kunne vært greit. Deretter nedover i Sveits til St. Moritz og videre til eksempelvis Livigno i Italia, før vi når Stelvio-passet (ett av mange gods tips fra @laffe) og bruker litt tid rundt Dolomittene. Zermatt så fint ut, men virket litt lengre unna enn fire timer, @ahj? Etter det tenker jeg Grossglockner og Nockalmstrasse står for tur (takk for tips, @papertiger), pluss potensielt en fjelltur eller to i området, før det bærer opp til Ørneredet og rundturen avsluttes igjen i München. Noen-og-tyve timer på en ukes tid burde gå fint Er det bedre å ta Sveits-Italia-Østerrike kontra omvendt eller er det akkurat hipp som happ? Hva gjelder bil har jeg søkt litt, og det beste alternativet virker å bli Audi A6 Avant med treliter diesel. Bare 4 500,- for en uke, og ingen kilometerbegrensning. Gidder ikke ha en G31 med toliter for samme prisen, dessuten synes jeg A6 Avant er vel så pen som G31, særlig interiøret er meget lekkert. Når det er sagt så blir det nok allikevel en dag eller to med en litt heftigere bil, type M2 eller 850i, men her var det ganske høy pris på dagsleie. Men nå lever en jo bare en gang, så får se litt an
  19. Selger Konebilen https://www.finn.no/143365857
  20. Hører/kjenner du noe når du har clutch pedal halvveis ut (når du står i ro i nøytral)? Kan godt være du er inne på noe når du tenker svinghjul. Er visst en gjenganger på E6x/E8x/E9x. I hvertfall på diesel.
  21. Bækkmann

    Bækkmann's F06 640d M-Sport

    Takk Kjennern! Var ute i garasjen en tur og fikk fjerna 6 tallet i M6 logoen på grillen i kveld. Takk til @Walkabout for godt tips, tanntråd fungerte utmerket.👌 Godt fornøyd Må legge ved et bilde av M Performance pedalene også, de ser så mye tøffere ut Siden sist jeg skrev her inne så har jeg og frøkna solgt leiligheten vår og kjøpt hus med dobbelgarasje. Det blir sikkert noen oppdateringer på garasjebiten her inne også, men det blir nok noe mer langsiktig. Hadde epoxyfirma på befaring i dag og fikk noen anbefalinger ang. garasjegulvet. Har et ønske om å kunne vaske bilen inne i garasjen i fremtiden. Så la en liten plan om å avrette gulvet når det tørker opp litt ute. Da med et fall mot midten, og en sluk langs midten av garasjen, og ut mot porten. Garasje er utrolig kjekt prosjekt tror jeg, da det går an å ta ting litt etter litt som økonomien tillater det. Inne i hjørnet på bildet her er det planer om en arbeidsbenk, kanskje et enkelt Ikea kjøkken. Men først må sluken lages, gulvet avrettes, og legge epoxy til slutt. Det blir gode greier.👍 Opp stigen der så er det gode muligheter for en såkalt "mancave", men det blir enda lengre frem i tid.🙄 Og når jeg faktisk har en garasjeport å betjene, så hadde det jo vært kjekt med garasjeport åpner integrert i bilen. Kjøpte et speil av Saltkjelen for et års tid siden som egentlig var tenkt til F10'en, men jeg kom aldri så langt. Nå derimot..
  22. Hei har prøvd og søke litt på nettet og her inne men finner ikke noe på det jeg søker. jeg har ett problem at når bilen er varm og jeg skal begynne å kjøre så vibrerer det når jeg tar clutchen sakte ut eller tar den normalt ut viss det gir noen mening, men det skjer ikke når bilen er kald. merka det veldig når jeg sto i kø på lørdag da vibrerte det så du kunne se det på lyktene 😂 min tanke er at det kanskje kan være svinghjulet men det vibrerer ikke ellers på hard kjøring eller rolig kun når jeg skal ta i gang i 1 eller at jeg tar den sakte ut ifra 2 gir. noen som har vært borti lignende før? bilen er ikke chippet (enda:P) gjelder en e90 325d manuell
  23. sico

    F10 520D Eksos

    Hei Folkens... etter å ha eid en E60 med masse trøbbel (Import bil) så tok e en pause fra BMW men så klarte jeg ikke å holde meg så nå ble det en F10 520D M (2016) Det jeg vil gjøre med min F10 er å bytte bakre lyddemper til å ha 2 dobble uttak på hver side.. med en gang så vil jeg si at dette skal mest være for estetisk sin skyld å trenger ikke noe mega effekt ut av dette. Jeg har sett litt forskjellig og fant en type men den er til en 525D slik jeg ser det på bildene og min originale bakre potte så skjønner jeg ikke helt hvorfor den ikke skulle passe på en 520.. originale eksosen må kappes rett etter bakre lyd demperen og den nye skjøtes/sveises.. er det så stor forskjell på festene på en 520 kontra en 525.. eksos røret på min 520 måler jeg 62mm har 525 større dimater på eksosrør? legger ved bilde av den jeg har kikket på.. tar gjerne imot tips og råd. Sistek
  24. Haug523

    Maas Strømforsyning 40A 3-15V

    Opp, satt ned til 1200,- Ingen som driver å programmerer bil?
  25. John McLane

    Start stopp problemer

    Når jeg kjørte nå så sluret bilen litt (3dje gir under gassing) Draget slapp litt og motorlampen lyste litt, også gikk den raskt bort igjen. Kan oljefilter/bensinfilter, vanos forårsake dette?
  1. Last inn mer aktivitet