Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Veldig synd det, ser flere biler med høy kilometerstand (250-320k km) både her hjemme og i Tyskland hvor det ikke nevnes noe om registerkjede -bytte. Men kan selvfølgelig ikke utelukke at det er skiftet her også. Må nok gjøre en grundigere undersøkelse på bilen jeg vurderer før jeg gjennomfører handelen. Ser det stadig går igjen at serviceintervallene skulle vært utført tettere enn de 20 000 kilometerene som er hva BMW bestemte ved utlevering av bilene, men de færreste går vel bort fra produsentens egne intervaller og skifter jevnere, og kanskje spesielt ikke på en nr. 2 bil som 1-serien sikkert ble for mange og derav flere med dette problemet. Men fikk alle daværende eiere av biler med N47 motoren innkalling per post fra BMW Norge angående tilbakekalling vedr. reg.kjede? Noen som vet hvilken periode callbacken var?
  3. Enedlig tatt meg tid til førerdøra. Må bare monteres nå. Så blir det bak også til slutt men usikker hva det blir til der enda..
  4. Ja hører du rasslelyd ved oppstart,så ikke start den motoren mere før registeret er byttet. Det er nok bare tidspørsmål om at kjedet ryker,med tolhørende motorhavari.
  5. Jeg hadde lyd på min n47 ved kaldstart de første 3-4 sek før motor fikk ordentlig oljetrykk, Typisk "chhh"/"rasle" lyd. Ellers gikk motoren fint å uten en eneste ulyd. Dro på sulland for å få sjekket opp i dette,da jeg mistenkte register. De tok ut øvre strammer å sjekket kjedet for slakke,og fant da at kjede hadde strekt seg 5mm. De turte ikke å starte motor etterpå,så bilen ble dyttet ut av verksted med beskjed om at motoren ikke måtte startes før kommplett register var byttet.Dette er en 520d f11 2012 mod med 176000km. Ble en reparasjon til nærmere 50000. Men nå er det ivertfall i orden🙂 så ja,problemet er nok der etter mars 2011 og😐
  6. Yesterday
  7. Så da kan vi enkelt konkludere med at dette også forekommer etter Mars 2011 også. Finnes det noe DIY på hvordan bytte den øvre kjedestrammeren eventuelt hvor denne befinner seg?
  8. Øvre kjedestrammer er easy peasy å bytte, så ville begynt med det. Måtte i fjor bytte registerkjede på min F11 med N47 som var produsert 09/2011. Kilometerstand 200 000.
  9. @sveigis neste gang vi møtes og vi har litt bedre tid. Så skal du få prøve en Zed bil , så får du enda noe å sammenligne med! Z3 er jo en bastard av E36/E30, men forskjellig nok fra begge disse til å gi en litt annen opplevelse.
  10. Kult å se evolusjonen i bilen! Jeg personlig er sucker for style 24, men Rondell hjula funker også utrolig bra! Har du hatt Rondell 0021 på denne noen gang?
  11. Var hyggelig å hilse på deg igjen, ble dessverre litt kort. Ser ingen problemer med at du kjører med 3'ern din, det handler mest om ha det gøy og leke med bil Men skjønner godt at du savner 1'er din, jeg synes disse virker som fine bil til litt lek og moro, samt at de er fornuftige små biler. Jeg har faktisk blitt anbefalt den gamle diesel motor tom 2006, de skal visst nok være veldig skudd sikre? Var vel mest at han ikke gadd å sette på R dekka på MX5'en og lånte BMW til en annen kamerat som også kjørte den dagen. Tror @hagenisse ikke gidder eldre biler lenger og mye skruing. Mer opptatt av kjøretid og enkelt bilhold, noe jeg forstår godt. Kan bli litt mye garasjetid med disse eldre bilene av og til.
  12. Lykke til med salg! Dette er faktisk en bil jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe av deg, synes prisen virker fornuftig og kjennes ut som et trygt kjøp (uten at jeg kan noe om E30 markedet, dette er hva min mage følelse sier) Dessverre så er det smekk fullt hos meg disse dager og må få orden i eget rot først. Vil tro at denne får bein å gå på når den havner på finn og FB?
  13. Jeg synes de ble for oransje og "skrikende" i fargen. Om man legger til midtkonsollen også (siden din ikke er M5 og dermed ikke skinntrukket i sort) så tror jeg fort det kan bli dominerende. Jeg synes det er finest med interiørlister som binder sammen de ulike elementene i interiøret, heller enn å dele de opp. Fineline anthrazite wood, som jeg har, tror jeg kunne passet fint
  14. Jo takk .😀 Det er hvertfall en pris som er mer normal kontra det mange priser disse bilene i . Men kommer til å legge den ut høyere på Finn så ser man litt hva som skjer 😀 Ja du har helt rett ,men uansett så var planen min nå å sette e34 535 til side en stund og ta det som var på den når jeg gadd og e28 er jo iorden . Samtidig så er det som du sier at man får problemer med å holde timg som man vil ha det ,selv om jeg til nå har klart det sånn noenlunde. Ja du sier noe ,men har skjedd så mye nå i det siste at jeg må svelge en ting av gangen. Uansett så blir det nå full fokus på e34ene fremover spesielt Tdsen . Den har plaget meg mye og er en av grunnene til at jeg selger e30en. Vil ha en god Tds om det går ann😀😀
  15. Kontakt Adresse: Kraemer AS Traaholtvegen 8, Slevollen industriområde 3949 Porsgrunn Telefon: 35 51 52 20 E-post: post@gasolin.no Åpningstider: Man-fre 09.00 - 16.00 Lør 10.00 - 14.00
  16. Sant det, men E34 og rust henger ofte godt sammen, så min kommentar var ment mest på tull Du har jo sett hvordan touringen min var på bildene xD Men har allikevel ikke gitt opp håpet på den bilen, selv om det kan koste skjorta å fikse opp gammel bil.
  17. Jeg skjønner deg godt. Fant ut for mange år siden at det er mange biler jeg har lyst på men det holder med to biler, en bruksbil og en hobbybil. Når det blir som du har holdt på med flere eksemplar av både hobby og bruks så får man aldri tiden til og holde alle sammen i den standen man ønsker. Håper nesten på at noen av pengene du får for E30en går til garasje. Slik du holder på så fortjener du et bedre sted og holde på.
  18. Lykke til med salg 😀 Jeg synes den prisen er veldig fornuftig jeg med tanken på at man får en nylig EU ok, ryddig E30 som det er bare å ta rett i bruk. Denne bilen har blitt reddet fra spiker uansett, og det er bra 👍
  19. Takk for godt innlegg. Så veivhusfilter er ingen lett jobb å skifte ut? Ikke overtatt bilen ennå, enkelte karosserideler skal lakkeres før overlevering. Det å bytte ut kjedestrammeren ville selvfølgelig vært ideelt, men både kjedet og strammeren sitter vel på baksiden mot torpedoveggen og en vel kostbar jobb å utføre? Men finnes det da kjedestrammere som er bedre enn de BMW selv har produsert? -Om ikke vil vel samme problem dukke opp igjen innen kort tid.
  20. F10/11 med M-Sport og LED lykter ser utrolig bra ut altså 🤩 Må være noe av det peneste fra BMW i nyere tider. Angående listene, ble litt usikker selv 🤔 Syns de passet bra med Amaro brun, men det er jo en del mer "oransje" enn det interiøret du har.
  21. HELT utenfor risikosonen kommer du nok ikke, nei. Var jo en her inne som hadde havari på en 2013 modell F30 for en stund tilbake for eksempel. Men generelt sett så er de nyere utgavene (D20C osv) mer "safe" enn de eldste. Korte intervaller på oljeskift som du nevner, er lurt. Veivhusfilter mener jeg sitter innebygget i toppdeksel på både N47 og N57. Disse har ikke sånne filtre man kan bytte ut slik som M47/57 hadde. Har du vurdert å få kjedestrammeren byttet?
  22. Jeg skal ha instruksjoner på hvordan du lager dette selv, med alle dimensjoner osv. Vis jeg finner det igjen..
  23. Hei, leser mye forskjellig om denne motoren og føler jeg egentlig har relativt grei kjennskap til den. Ønsker med denne tråden å sjekke hvor omfattende problemene vedrørende registerkjede er på modeller produsert etter Mars 2011. Det skal visst ha vært en oppdatering på N47 ila. høsten av 2009 og Mars 2011. Mange er livredd for å kjøpe en bil som innehar denne motoriseringen, men så bekymret er jeg ikke så fremst en er obs på den sjenerende ulyden. -Vært tidligere eier av en 116d (N47) produsert 09.2009 uten problemer mellom 70 000km - 115 000km. Dro innom Bilia med denne og mekanikeren der kunne da på den tiden (2015) fastslå at denne bilen var utenfor fare. Men i etterkant har det jo dukket opp modeller fra 2010 med kjedehavari. Flere spekulasjoner på når og hva som forårsaker denne typiske slakken i kjedet, hvor det ofte blir nevnt på div. forum at det skjer oftest mellom 160 000km og 230 000km. Andre påstår at BMWs lange intervaller mellom oljeskift har forårsaket dette, altså at en bør skifte olje oftere enn normal intervall og at veivhusventilasjonen bør skiftes før den absolutt må. Personlig er jeg veldig glad i e87 karosseriet og kjøreegenskapene denne modellen gir og nylig anskaffet meg en ny 116d men med en senere produksjonsdato, Mai 2011. Vil dette da si at jeg er utenfor risikosonen? -Kommer uansett til å følge nøye med og gjøre de forebyggende tiltakene som nevnt over. Hva slags erfaring har du eller hvilken kunnskap besitter du vedrørende denne motoren? Ønsker helst ingen spekulasjoner eller «tror jeg har hørt» info. her da det allerede finnes flere tråder angående denne motoriseringen.
  24. Joda det er jeg enig ,samtidig så er det lettere å kvitte seg med denne kontra en av 535ene igjen. Ja satser på et greit salg og at den som kjøper bilen faktisk vet hva han kjøper på godt og vondt .😀 Det beste er jo å slippe rust som må sveises i kanaler osv det slipper man her .
  25. Få noen til å svinge sakte frem og tilbake mellom fullt ut høyre/venstre mens du ser hva som skjer i beholderen. Med motor i gang så klart.
  26. Merket plutselig ulyd og tung servostyring på X3`n min. Sjekket hydraulikkoljetanken og den var over 3/4 full, men der var luftbobler i oljen. Hva er galt? Skulle oljen ha vært skiftet? Eller er det servopumpen som er problemet? Hva sier ekspertisen😊 takknemlig for tips
  27. Veldig gøy å se hvor bra denne er blitt ikke minst at den funker .😀 Flott farge og ser bra ut . og som du nevner ,så er det bra du bruker den selv om det er høst 😀
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...