Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Hvis det er sleipt i det flate partiet før bakken, og bedre tak i starten av bakken, så vil jo rygging med bakhjulsdrift fungere bedre. Med fronten først vil bilen bli skjøvet tilbake av tyngden idet den starter på bakken, mens andre veien vil den få bedre tak og dra bilen oppover.
  3. For å være helt ærlig så gidder jeg ikke å lage en egen tråd til den, det får holde å oppdatere to tråder 😅 Synes det funker ganske greit å ha litt E60 inni her også, ser at det blir mer og mer vanlig med tråder hvor folk samler flere biler 😀
  4. Yesterday
  5. Tenkte å kjøpe en 5 serie men lurte på hvilken størrelse som passer fint med den bilen til disse felgene. Har skjønt at det må vere rundt ET20
  6. Ikke sjedd så fryktelig mye her på fronten i det siste men slenger med noen få bilder🙂 Begynte og dra fram ledningsnett og fant fram litt ny tape🙂 Halvparten ferdig🙂 Panserhengsle på plass👍🙂 Fant så fram isolasjonen til torpedoveggen. 😓 ikke helt fin og sprukket rundt forbi og krympet litt☹ egentlig veldig på og prøve og få ting til og se orginalt ut og ønsket egentlig og kjøpe ny.... meeen til den nette sum av 4446 så blir det nei. Men fant fram noe dynamat extreme og tok på heller. Med s38n oppi så blir det ikke synlig alikevell så motoren er så stor😛 eneste p
  7. Boka er funnet, å studert nøye siste dagene😂 så satser på at det blir bra🙋‍♂️ bortsett fra lav tomgang, så går bilen som den skal(?)👍😁 har hatt bare noen få mil med bilen etter eu, så må vente på vår før jeg virkelig får prøvd den😅
  8. Veldig fornøyd med interiøret selv. Jeg er egentli motstander av skinnseter, så stoffseter er helt yppelig for min smak😁 viftejusteringa var nokk det første jeg ble forelsket i😅 Har ikke hatt med så mange i bilen, men så langt har 100% av alle som har sittet i bilen rota for å finne døråpneren😂
  9. Da var boka funnet, å jeg ser hvorfor tomgang er lav😅 jeg mangler en vacumklokke(som skal hjelpe å gi gass ved plutselige strømtrekk osv hvis jeg har forstått det riktig), å på den klokka sitter tomgangsjusteringa😅🤷‍♂️ legger ved bilde av forgasser å bilde fra boka. Åpenlyst hva som mangler her. Justering for tomgang er en lien bit med "gjengestag" å settmutter som dere ser rett ovenfor arma fra vacumklokke🤷‍♂️
  10. Liten update til en "fremtidig" person som kanskje lurer på det samme spørsmålet. Jeg dro på TESS og fant en o-ring som var så nær 2.5mmx51mm som jeg greide, og den passet nokså bra. Hvor mye den tåler av varme og bensin er en annen sak. Selger sa den skulle tåle bensin og 80-90 grader. Mulig det blir litt i tynneste laget, men tiden vil vise det Hvis det går scheiss skriver jeg her igjen.
  11. Med 11 minus ute er dette bra, ja. Men du trenger ikke holde startknappen inne til den starter, det er nok å bare gi den et trykk og slippe med en gang.
  12. Se der ja, det er jo bilen min 😄 Til info så målte jeg høyde på bilen før og etter senk og fjærene senket 20 mm fremme og 12 mm bak. Bilen hadde msport dempere/fjærer fra før så effektiv senking fra standardhøyde blir da 30/22 mm. Ja det ble litt mer dekkstrekk på bakdekkene enn jeg likte selv, Conti var mye smalere i størrelsen enn tilsvarende Michelin. Blir nok å skifte til 265/35 eller 275/35 dekk bak hvis ingen kjøper felgene før det er tid for sommerdekk igjen.
  13. Ok ingenting og sette fingeren på? Skal BMW 1 serie starte slik liksom noe vits og skifte starteren da? Vil den starte bedre da? er du sikker altså alt er vel? Godt og høre da;)
  14. Kan det være at antispinn funksjonen er annerledes programmert i revers og gjør at du er heldig og får litt mer kraft og litt mindre brems på hjulene? Ellers er vel Evopowers teori ganske fornuftig og kanskje den meste sannsynlig. Kan ikke se at det skal være noe forskjellen i fysikken på om et hjul "dytter" eller "trekker" Helt teoretisk tror jeg man kanskje vil få litt mer tyngde på hjulene som blir stående på topp av en kneik og på et flatere underlag først, men der jeg ikke helt sikker. For lenge siden fysikktimene på skolen🙂 Tviler på at det vil gi noen stor forskjell i praksi
  15. Da har begge bilane fått nye eigara. Etter og ha kjørt hiace i 1.5 år grunnet oppussing av hus og ukentlige turar til gjenvinningsstasjon vart det kjøpt ein e61 520d facelift. Blir nokk ingen prosjekttråd på den. var godt og kjøre bil uten peltor😂😂 sjølv om det er livets bil vist ein ser bort fra komfort og kjøreegenskaper ein ny klassisk bmw vil det nokk bli når husprosjekt og verksted i fjøs er på plass. e28 er bil som står høgt på lista. men er mykje tid som går vekk i oppussing 🙂
  16. Må jo legge ved noen skrytebilder, nå som alt i forbindelse med dashbord er montert sammen! Herlighet for en stor forskjell det gjør med deler i skinn kontra kjip plast🤩 Står i ett lite dilemma med tanke på hvilket listesett jeg vil ende opp med å ha stående i bilen. Pappel treet er jo nydelig, men Birke blau listene er pokker ikke feil de heller...🙄 Hva mener folket? 😄
  17. Jøss for en bil! Dette er helt rått🤩
  18. Som @Walkabout sa, dette hadde jeg aldri funnet meg i med tanke på hva du har spyttet i denne bilen. Det er trist at man er nødt til å snakke hardt for å få ting til å «shake», noe jeg opplevde som kunde i Møller, samt da mamma sleit med sin nyinnkjøpte A3 for noen år siden. Håper dette ordner seg for deg Ikke la deg lure av XC90en, selv om det er en god bil på mange mulige måter, men fortsatt ingen BMW. For all del, romslig, massevis av komfort og en kraftig bil (T8 som mamma har nå) men det blir med det for å si det sånn.
  19. Noen grunn til at du som bmw mann har endt opp med mye fransk? Du har sikkert nevnt det tidligere. Jeg for min del "lider" av at jeg synes nesten alle merker har sin sjarm, og har lyst å prøve det meste. I familien har vi nå en berlingo 2010 med 1.6 dv6 motoren. Der har det meste gått galt, men jeg legger skylden på motoren, ellers har bilen vært problemfri og fy søren så bra de er sikret mot rust disse franske bilene! Og siden det er en multispace så svever den over ujevnhetene (hvertfall når man kommer fra bmw) Har også hatt en 2016 Jumpy firmabil med 2.0 hdi motoren og den motoren var som d
  20. takk, for svar, venstre framskjerm har hatt et rusthull i hjulbuen, som til stadighet dukker opp. Vurdere å bytte skjerm før salg.
  21. Har aldri hatt noen suksess med å rygge en BMW opp en glatt bakke. Det jeg derimot har hatt stor sukess med er gode vinterdekk av anerkjent fabrikat og noe vekt i bagasjerommet. Når dette er sagt så har det holdt lenge med gode dekk, mitt inntrykk er at BMW har såpass bra antispinn/vektfordeling at det sjelden eller aldri er problemer med fremkommeligheten.
  22. Eneste forklaringen jeg har er at over tid så vil seipinger på drivhjulene legge seg bakover, og når du rygger vil disse seipingene fungere mer som tagger og man får bedre grep. Har prøvd dette litt i praksis og det har faktisk noe for seg akkurat på det å komme frem eller opp Normalt sett er det best å kjøre fremover med en rwd bil ja. Du kan jo prøve å bytte høyre og venstre bakhjul for å få seipingene til å gripe bedre, og se om det er det som skal til for at du skal klare å kjøre opp istedenfor å rygge Men etter noen uker vil de begynne å slites andre vei igjen pga rulleretning
  23. Jeg har en noe bratt bakke opp til hovedveien. Nå er det spinnglatt og jeg sliter med å komme meg opp med min bakhjulsdrevne slede. Men om jeg rygger opp, går det greit! Men hvorfor? I denne artikkelen i Motor står det at bare forhjulsdrevne biler har fordel av å rygge opp bratte bakker. Det står at med bakhjulsdrift vil man få dårlige grep om man rygger. Det går altså tvert imot min erfaring. Har det å gjøre med at det er bedre å dra enn å skyve? https://motor.no/dette-trikset-far-deg-opp-den-glatte-kneika/124721
  24. Så... det kanskje aller viktigste spørsmålet: Har jeg med alle min franske biler over mer enn 30 år hatt flere problemer enn med f.eks de tyske bilene? Nei... det har jeg ikke med et unntak og det er bilen vi har nå - en 2017 C4 Picasso BlueHDi 120. Tidligere så har de franske bilene for min del (jeg vet at mange dessverre har en annen erfaring) faktisk vært uten reelle problemer. Det begrenser seg faktisk til en liten vannlekkasje fra et soltak, et førersete der elementet for setevarmen brant igjennom skummet/setetrekket samt en tett drenering fra et klimaanlegg som medførte at kondensva
  25. Slik er det blitt. I de store kjedene er man kun en stemme - i de fleste tilfeller en masete en. Må jobbe for alle fordeler. Ja selv de man har rett på. Dette er selvsagt for dårlig kundeservice, men det er bra de forsøker å rette på inntrykket. Dog er skaden skjedd. Lenge leve nisjebutikker som er avhengige av hver kunde og (som regel) leverer service deretter.
  26. Ja klart;) Her første gangen slå på tenninga etterpå ikke men nå står det her i lhmr 11 minus men føles som 15- minus men kjørte for ca 2 timer siden derfor lettero og starte nå, Men bedømm selv fra video jeg synes nå er bra men var værre enn dette du kan tenke deg slik start bare ektra sekunder tro meg var mye værre i dag. og se vedlegg av batteri og er bra som du ser var batteri registreings-test. Men nå har du sett video er det bare meg som ikke har peil er dette normalt på en 1 serie?? skal den starte lettere? VID_20210118_204636.mp4
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...