All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Medlem

    Erfainger med billigesenkesett.no?

    Jeg er ikke nettbutikk konkurrent, jeg er en privat person som kjøpte støtdemper fra billige-senkesett.no. 2 års garanti og reklamasjon rett gjelder ikke som det står på reklamme. Opplevd mye dårlig service med billige-senkesett.no Når jeg leser disse vilkårene, vil jeg tro at jeg sannsynligvis ikke får pengene tilbake for dårlig varer som de sendet til meg.. Men advokat jobber med saken. Det som ser billig og bra ut, kan ofte bli dårlig og dyrt. Billige-senkesett.no anbefaler jeg ikke.
  3. sveigis

    E28 M5 prosjekt. Montering av forstilling.

    Gud hvor fint dette blir Erik . En fornøyelse å se 😀
  4. slettaas

    E28 M5 prosjekt. Montering av forstilling.

    Ting begynner å komme på plass.😊 mangler en del gullskruver for å få det som jeg ønsker men det blir. Pluss at jeg fikk feil foringer til M5stabstaget så må kjøpe nytt der. Neste tror jeg blir å legge svart raptor i alle hjulhusa. Må også kjøpe nye H&R coilovers for de måtte jeg selge da M88’n dukka opp😅
  5. sveigis

    e28 fukt skade??

    Det at den er ugjevnt på tomgang og tungstartet ,trenger jo kun å være at det er lenge siden den har blitt brukt osv . Ny bensin ,en god service og sjekke over vakuum,så går den nok. Min var lik ,men med en service så går den som et skudd .😀 Altså ,jeg mener enn kan skru endel timer for å slippe rust . Og denne ser jo så hel ut på det området . En annen ting om den fjusker på feks om du drar ut 1 eller andre ,så kan det og bety at den ikke får nok bensin at pumpe i tank ikke virker .
  6. Walkabout

    Min biltråd - F01 730d & i3S 120Ah

    Ikke ofte jeg synes ACS treffer på stylingen sin, men frontsplitteren og spoileren bak var veldig bra!
  7. Har nå byttet høytrykksensor på railen, trykkreguleringsventil som sitter på høytrykkspumpa, og fødepumpa eller kanskje kalt dieselpumpe under bilen. Har fortsatt samme problem. Såfort jeg gir bånn gass får jeg feilmelding «fuel injection system» og bilen går dårlig. Skrur den av og på og den funker bra igjen. Dieselfilteret ble byttet for 2 år siden ellernoe, så tviler på at problemet er der. Kan det være pumpa inne i tanken? høytrykkspumpa? Dyser? Hjelp:(
  8. Today
  9. papertiger

    Min biltråd - F01 730d & i3S 120Ah

    Wait no more! Nå har ACS lansert sitt eget i3-program https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/i/i3.html
  10. Joakim Urke

    e28 fukt skade??

    Da har jeg vert å sett på bilen, var utrolig lite rust på den. Nesten ingenting, var ikke antydning på dører eller med tanklokk. Kun litt på den chrom lista på bakfanger. Men pakninger var ikke helt bra å var litt tregstartet. Å gikk litt ujamt på tomgang. Min far som prøvekjørte bilen mente den ikke gikk så bra som den skal?🤷‍♂️. Men det som bekymret meg mest var at trip teller ikke virket så vet jo ikke hvor langt den har gått? Km stand sto på 169 000
  11. Motorrom. Da var dagen her da det skulle rengjøres i motorrom og gammel møkk skulle bort . Her var det mye jobb helt enkelt . Dere kan jo se noen bilder : masse søl: Demonterte litt for å komme til : Så var vi igang Her ble masse avfetting ,kost og svamp brukt og igang : Og plutselig ser man litt blåfarge : Og renere og renere blir det: Etterhvert ble det tørk og klart til polering . Renere her nå: Ting som skulle få ting til å skinne ble funnet : Og startet med å polere der jeg kom til og etterhvert fornyer : Og lokket til sikringsbokslokk ble vasket og polert opp og ser fint ut nå: Alt av gummi og plast får sitt: Lyktedeksel : Innerskjermer og alt av lakk polert : Og her er vi nesten ferdig : Og med sandblåst og lakkert luftfilterboks ,erklærer jeg for motorrom ferdig : En voldsom jobb da gamle motorrom er fullt av ledninger og all slags ting ,men fryktelig gøy når man får et resultat av det . Hvertfall gøy å ha det fint oppi der og 😀
  12. E.C.

    E39 525D vannpumpe guide?

    Du trenger vel ikke å ta av den reimen heller, med mindre du skal bytte hovedreim.
  13. E.C.

    Motorlampe lyser konstant

    Du sier at du har byttet en coil som var "død" uten at det hjalp. Hvis du har en død coil så går motoren på 3 sylindre, det merker du ganske fort, ettersom det vil gi mye vibrasjoner, samt at bilen går mye dårligere. Det merkes på en 6'er at en sylinder er "ute av drift", for å ikke snakke om en 4'er. Tipper at du ikke har noen problemer med coiler her. Kjedestrekk har ikke noe med bensintrykket ditt å gjøre. N45 har vanlige lavtrykks-bensindyser og en pumpe som sitter i tanken og går på 12V. Ruser du motoren vil forbruket av drivstoff øke og trykket i systemet falle noe, ettersom pumpen leverer en konstant mengde. Filter er også ganske usannsynlig her, du vil få mer motstand med et tett filter og dermed begrense mengde drivstoff som kommer fram til motoren. Hvis problemet er der ved lite pådrag og turtall så vil motoren sannsynligvis kutte helt når du har fullt pådrag og en del turtall. Det er mulig at du har et kjedeproblem om du får feiltenning på samtlige sylindre, les ut med noe skikkelig diagnoseverktøy for BMW sammen med noen som kan det.
  14. Ja ganske enig der Fredrik 😀. For nydelig er det med en bil som man bare fyrer og liksom går . En 347 hk x5 vil jeg tro går meget godt ja 😀
  15. bmwneeder95

    Har m47tu2d20 problemer med registerkjedet?

    Veit du som ca. hvilken intervall man bør skifte veivhusventilasjons filteret?
  16. Jeg hadde vært svært skeptisk til å øke effekten noe på disse firehjulstrekkerne med fordelingskasse og Gud vet hva! Kjekt å ha, men trekker jo fint, da skulle du heller kjøpt V8ern. Nå får du skilt på E28en snart og da kan du dra ut gira og kose deg, så kan X5en fungere når resten av bilparken er ute grunnet vedlikehold.
  17. FredrikE24

    Hvordan strammer dere handbrekket?

    For å legge til noe. Rett før EU kan du slipe innsiden av trommelen med smergelpapir. Friksjonen øker kraftig for en kort stund. selv hadde jeg min E39 på EU nylig, og brekket er dessverre ikke perfekt der heller. Jeg har lagt bånda skikkelig inntil. Jeg må virkelig dra det jeg er kar for om bilen skal stå i en middels bratt bakke. Når det har satt seg, så har det satt seg. Setter alltid giret i nøytral, hiver på brekket og slipper bremsen. Drar ekstra til ved behov. Så giret i park. Når det gjelder min nylige EU-kontroll. Jeg tror nok verkstedet vet hva som er normalt for disse bilene og har prøvd å få dette til skikkelig selv.. Den gikk gjennom uten noen betenkeligheter på brekk. Min gamle 124 Mercedes-Benz hadde fotbrekk, og noe som alle vet, så funker de helt latterlig dårlig etter en tid. Det var smøring og justering hver gang man la om dekk om man skulle ha noe virkning før brekkpedalen gikk i gulvet. Dette vet verkstedene og min gikk alltid gjennom uten brekk..
  18. Tusen takk ,jeg er veldig fornøyd .😀 Ja som sagt jeg er veldig fornøyd ,går såpass langt å si til nå at dette foruten e34en er den beste bilen vi har hatt . Og som du sier ,får disse stell varer de.😀 Denne drar som juling ,men likevel ikke i nærheten av 61en jeg hadde og må jo si at dette hadde virkelig vært gøy med en 250 hk i denne . Da hadde den kommet til sin rett. Ny turbo er der og alt på stell.😀
  19. Hei. Skal bygge eksos med doble stusser (ala 335i) på min E92. Men på høyre siden stikker det ned en boks som antakelig da er hulrommet under bagasjeromsgulvet. Denne må da altså fjernes. Noen som har gjort dette før? Er det bare å skru ut boltene og skru inn en flat plate? Sikkert noe man kan få med et M3 eller 335 delenummer? Isåfall hva? Og er det grei jobb? Får man gjort alt underfra eller må noe gjøres ovenfra? Ser også at mutterne og boltene ser meget rustne ut så sikkert stor fare for at ting knekker og ryker. Går det da å montere eventuell ny plate med noe tec7, rutelim eller lignende?
  20. Fint arbeid og stilig prosjekt! Utrolig at du klarer å få noe slikt godkjent i Norge. De fleste av oss får avskilting nærmest bare det står slissa og borra skiver på bilen 😛 Volvomotor støtter jeg fullt ut da jeg kommer fra rallycross og ser hvor effektivt dette er. Med tanke på vektfordeling spesielt. 16v turbo er nok ideell til ditt bruk som blir vei/rudskogen bil?. Men hadde brukt bmw kasse med adapterplate fra KL Racing. Så lenge det ikke er en original m3 så må du bare kappe og bygge om. Stå på!
  21. Syntes disse N47 får ufortjent mye kritikk uten god nok begrunnelse. Det stemmer at registerkjedestrammere var en svakhet og er fremdeles det på de bilene som ikke har vært inne hos BMW og fått dette utbedret, selv etter at BMW sendte innkalling på dette til alle kunder dette gjaldt. Når det er sagt er der svært mange der ute av denne motoren som har gått langt, inkludert min tidligere remappede 116d fra 2009. Den ble solgt av videre av meg på 109 000km og hun som overtok fortalte meg nylig at bilen nå har snart gått over 295 000 km uten bytte av noe annet enn slitedeler. Så slutt å vær engstelig, bare sjekk at kjedestrammeren er skiftet eller at bilen har vært inne for inspeksjon av denne delen. Eventuelt få selger til å sette bilen inn til et autorisert verksted og la dem sjekke på nytt før en eventuell handel. Det finnes langt verre motorer enn denne, men denne føler jeg har blitt sortmalt i lang tid, tenker dette også handler litt om latskap fra eierenes side, med å faktisk få bilen inn på sjekk når brevet ble mottatt. jeg ville ikke vært engestelig med å handle en N47 med den km. standen, sørg bare for å nøye sjekke ovennevnte. Lykke til på jakten😎
  22. Det kan se ut for meg som at grillen er nesten uendret (heldigvis) men gjenstår jo å se. Det som derimot er gledelig er at man kan skimte noe rimelig tøffe klarglass/led baklykter. Disse gleder jeg meg til å se, og kanskje det blir en must have oppgradering på dagens g30? på g20 er jeg av dem som mener at grillen er hakket for stor. Akkurat som det er limt en 5 serie grill på en 3 serie. G30 har nå stabilisert seg hos meg som pen, og ok. Nettopp siden g11 fikk låvedør-grillen, så blir g30 sin grill helt ok, selv om denne også- er hakket for stor. Som om man har 7 serie grill på en 5 serie. Men uten denne endringen, hadde den nok blitt for lik f10, så ser jo hvorfor. Alt i alt, g30 og gran coupeene er de peneste bmw i dagens modellutvalg. Men regner med dette står for fall fremover når disse skal byttes ut... Btw: hva er den fæle gatebil nettinggreia inni nyrene? Regner med det er kun nå i kammo utgave??
  23. lagunilla

    E91 Sentrallås. Hvor begynne å feilsøke?

    Var "aksjon" før i tiden. Bytt 15a sentrallås sikringene til 20a.
  24. https://www.finn.no/139081405
  25. StigJ

    E91 Sentrallås. Hvor begynne å feilsøke?

    Sjekket sikringene? Mener det var noe med E9x og sikringer til sentrallåsen som hadde en tendens til å ryke.
  26. Pirt666

    Motorlampe lyser konstant

    Okay nå har jeg feilsøkt en hel del men ikke kommet til noen løsning enda. Jeg har funnet ut en og annen ting da. 1. Hovedplusskabelen er skiftet, men det løste ikke problemet 2. Lambdasondene var snudd om, de var montert på riktig plass, men sensorene var koblet omvendt i "hjernen". Så den som sitter før katalysatoren, ledningen satt i plassen til "etter katalysatoren" og omvendt. Ikke rart verkstedene ble forvirret og bytta feil sonde hver gang. Jeg har snudd om på ledningene, byttet riktig sonde (bak kata) og feilmeldingen kom ikke opp igjen etter det. 4. Feilmeldingen om misfire på alle sylinderne har jeg fortsatt ikke funnet ut av. Jeg har bytta tennplugger, en coil som var død, uten at det hjalp. Mistenker en av to ting: Enten bensinpumpe/filter eller kjedestrekk. Noen ideer? Jeg målte bensintrykket og det gikk ned ca. 10% ved rusing. Hadde det vært kjedestrekk så hadde den vel ikke trykket endret seg ved rusing eller ikke..? Håper noen har noen gode ideer, jeg begynner å bli lei av å feilsøke.
  27. bmwneeder95

    Har m47tu2d20 problemer med registerkjedet?

    Okei, tusen takk for svar. Swirlflaps er fjernet 👍
  1. Load more activity