All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Bimmerboy42

    sliter med 3FF0 feilkode

    Hei jeg har kjøpt en bmw 530da touring 231 hk 06mod. bilen er chippet for 3 år siden hos tuningservice av forrige eier. men jeg sliter med noen feilkoder som dukker opp. når jeg kjøpte bilen var dpf tett . byttet om til uoriginal dpf og nå drar bilen ganske bra. eneste feilkode som dukker opp er 3FF0 LMM. denne har jeg byttet flere ganger med samme delenr og adaptert til bilen men enda har jeg 3FF0 feilen tilstede. det er dårlig drag i bilen helt til den kommer opp til ca 2200 o/min og etter dette drar bilen meget bra. har tatt av innsuget for inspeksjon, var noe der men ikke så ille egentlig, jeg har tatt av egr for rens og denne virker ser det ut til,byttet hoved og egr termostat,byttet luftfilter, sjekket alt av vacum slanger under innsug, ingen lekkasjer funnet, byttet lmm flere ganger fortsatt samme feil, blendet swirl flapsa mens innsuget var tatt av. når jeg tar av vacumslangen til egr spjeldet om jeg skal kalle det og blender vacumslangen da drar bilen bra men for økt utslipp feil og mener å huske at det var 4301 feil, men da akselerer bilen meget bra helt fra start og ingen feil under kjøring. har hørt at folk setter inn en 20 kroning mellom egr kjøler røret og egr spjeldet ? kan det ta skade om man blender og kjører uten vacumslangen tilkoblet ? skal ikke dpf regenerere ? har ikke hørt dpf regen etter bytte av dpf. håper jeg har klart å forklare problemet. håper å få noe innspill/råd fra dere som kan bmw. evt hjelp til feilsøking i Drammen/hokksund området ??
  3. iittala

    Støtdempere

    https://www.eurodel.no/stotdempere/bmw-5-e60-525-xd-145kw-37204-cid Bilen din er en 525xd? Jeg byttet akkurat til Bilstein foran på min 530xd og har en brukt boge-demper fra venstre side til overs. Noen hadde tidligere byttet demper på den siden, men ikke på høyre side. Vet ikke hvor langt den har gått, men du kan få den billig hvis det er av interesse. Litt dyrere hvis jeg må sende den.
  4. Helt riktig update både på bremsekanalgitterøyenbryn og skiltposisjonering. Var godt du sa det først; jeg har også alltid syntes at F25/26 LCI bremsekanalgitterne har vært i største laget, men har ikke villet si noe i fare for å krenke deg eller at du blir krenket på vegne av bilen nå i disse krenkelsens tider . Enig med over her, nydelig og helt riktig farge på denne bilen, blant alle grå og svarte BMWer rundt om.
  5. Ok skal sjekke etterpå . Ja fikk greie på dette igår da jeg snakket med en kamerat av meg som jobber på Bavaria . Men sikkert mye annet som er i stykker ,så dette blir ikke prioritert på mange år ,men lar det være i bil . Samme tenker jeg som du skriver her .
  6. Gratulerer med fine felg 😀 Disse synes jeg du burde pusse opp og ha de som de er. De kommer til å passe fint med blank kant og sølv i midten på denne bilen,det er jeg sikker på. Husker dette var felg som var særs populære og passet perfekt på e34 . Gøy du har skaffet sånne .😀
  7. Today
  8. Coilene er et problem på N43 De holder ca 50.000 km Skift alle coilene
  9. Koselig update virker som ingenting er latt til tilfeldighetene, denne bilen har det bra Er utrolig flott den rødfargen også, har sagt det før og sier det igjen; flott å se at folk handler bmw med farge også! Bilstyling er individuelt og det viktigste er at du er fornøyd selv. Jeg syntes det ble litt too much med de røde lokkene, men at du løftet opp skiltet var helt på sin plass og det ser med en gang mer fabrikksmontert ut. Veldig bra.
  10. Det skjer litt på bilfronten om dagen. Det er nå B12 5.0 som får litt stell. Gått grundig til verks i hjulbuene med vask og rens. Det var på høy tid med en vask her, etter mange år i drift. Når først vask var gjort ble bremsecalipere demontert og lakkert opp i riktig farge - stor forskjell. Alt av deksler til hjulbuene og skruer er bestilt nytt så det skal bli herlig å få montert. Nødvendig vask av Alpina felgene var også godt å få gjort, de var skikkelig skitne. Blir noen andre små oppgraderinger på bilen som kommer i senere innlegg. Går bare å venter på deler nå så blir dette et fint løft. Lite denne bilen har gått de siste tre årene etter mange år med jevnlig bruk på sommeren. Hatt denne bilen i over 15 år nå. Tenkte å lage en liten bildeserie på bilen fra start -----> nå en dag. Har mye artige bilder fra da bilen ble kjøpt om vinteren i 2004. Kjørt ca 50.000 på 15 år med denne, er virkelig herlig bil. Trolig favoritten av alle Alpinaene... God natt
  11. Yesterday
  12. opeth84

    Interiør bmw e32

    Anbefaler deg og legge inn forespørsel under "Ønskes kjøpt". Får nok bedre respons da. Lykke til i jakten
  13. Jeg har lest gjennom de siste 4-5 sidene her nå, og har virkelig sansen for detaljene du gjør her, som f.eks. vindusknappdekselet i passasjerdøren. Kreativt påfunn, og veldig bra resultat. Litt synd at du tenker på salg, men alt til sin tid. Tror en evt. kjøper får en god bil i det minste.
  14. Ja, vi vil gjerne se litt E7x-bilder her. Synes E70 og E71 holder seg vanvittig godt, og ekstra morsomt er det jo at man kan oppgradere disse til å bli nymotens med blant annet "6WB instrumentpanel" etc.
  15. Ser nok ut til at jeg får smøre meg med litt mer tålmodighet fremover.
  16. Amistad

    E30 ønskes kjøpt

    ønsker nøkkelklar bil. Noe smått underveis er lov. maks 150k.
  17. Bimmerlorris

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Ok, får vente på Jan 👍
  18. Ser fint ut med bremsekanalgitterøyenbryn, og du gjorde det helt riktig å få disse lakkert i bilens farge.
  19. Øyvind L.

    b8 bilstein performance /plus

    Har ikke B6 og B8 46mm stempel da? Bare meg som husker feil?
  20. Jeg skal knipse noen bilder og legge ut. Det er jo bare en standard x5 med A52 farge. Men bremsene ble veldig bra da
  21. EspenV

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Se litt gjennom tråden min. Jeg bruker e32 750 bak armer og ABS system. Dette er likt som e34 med stor ring. Jeg demonterte hele bakarmene totalt.
  22. vi har jo ikke sett bilen enda, og bremseoppgraderingen hadde vært interessant å sett
  23. Rune-K

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Er det ikke likt som på E28 da. @sveigis har jo fikset de på sin.
  24. EspenV

    Bmw e24 M70 prosjekt.

    Bare og spørre vis man lurer på noe. Prøver og beskrive hva jeg gjør så andre kan se hvordan de selv kan gjøre det samme.
  25. My fault, stemmer det. Noe helt annet, en nydelig padde:
  26. Otis

    Bmw e24 M70 prosjekt.

    Ja, riktig ja. Mao det er ingen snarvei. Takk for svar.
  27. Sand1

    Bmw f11 rister under pådrag

    Dessverre så er nok oddsen på registerkjede høyere spesielt med tanke på 2010 mod. Dyser og slikt pleier og komme på 200k+ men jeg også fikk inntrykk av at det var drivstoff relatert, min mistanke gikk på ht pumpen. Men pellet i fra hverandre fuel rail dyser ht pumpe, innsug og hele sylamitten, så var det ikke noe tegn til spon. alle dysene oppførte seg slik de skulle. Så når jeg først var av med det så demonterte jeg topp deksel for morro, da jeg ønsket og sjekke registeret. Og rett som det var så. er jeg skjele glad for det i dag. for den nye turboen hadde ikke overlevd lenge. btw min hadde gått 130k når jeg oppdaget det.
  1. Load more activity