Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Bil nr1: 2008 520d 177hk M-sport Vår andre E61, et karosseri vi er blitt veldig glad i som passer en familie på 4 pluss en liten hund utmerket. Fordeler: -Stor plass -Kan dra forholdsvis tung henger (1800kg) -LCI ser moderne ut fortsatt -Ser ufattelig bra ut uten rails på taket - Lavt forbruk. Ligger på rundt 0,8 blandet. Mye småkjøring, samt en del langkjøring til hytte og lignende. - Gode seter (sportseter) Negativt: -N47 (overhalt register og ny høytryksspumpe på denne) -Kan ha et noe rånete image, så for meg er det viktig å holde den f
  3. Yesterday
  4. Takker for svar. Som sagt har null greie på bil, og det høres dyrt ut uten at jeg vet hva slike ting koster. Byttet en støtdemper for halv annet år siden og det kom på over 6 tusen bare den lille reparasjonen der. Nye hjerner eller hva det heter som ligger i bunn av bagasjerommet og batteri ble byttet på BMW rett før det så tenker at de siste årene har vi hatt nok utgifter på div. Ser de koster alt fra 30 tusen og oppover selv med feil så lurer kanskje på om det er neste steg å prøve selge den. Nesten litt synd for det er en fantastisk bil, den beste vi har hatt.
  5. Joda, Autoconcept har helt sikkert noe for seg, all den tid man leser vilkår og faktisk har forståelse for hva man kjøper. Problemet oppstår som regel i de tilfellene der kunden leser "garanti" og antar at dette blir som å ha en ny bil med fabrikkgaranti. Mange forsikringer tilbyr ganske god dekning, men på biler som nærmer seg 10 år/200k km så begynner både månedsprisen og egenandelene å bli solide. Sånn sett er nok ikke Autoconcept noe verre enn de andre.
  6. Betaler 950kr pr mnd for superkasko (motor og drivverksforsikring) i tillegg til at jeg har 1 års garanti fra AutoConcept. Dette er på en sen 16’ modell F10 535xd.
  7. Har særs lite efaring med slike forsikringer. Men har en kollega med me relativt ny M550, som fikk noe noe motorproblem/oljelekkasje (bytte av noe slanger), kostet en plass mellom 10-20k og autoconcept var ikke vanskelige den gang. Men er det sånn å forstå at Super Kasko er best in class? Hva er prisen for dette pr mnd?
  8. Nå har ikke noe gått galt enda, motoren går fortsatt helt fint. Så ved å bytte alle 3 kjeder, strammere og skinner/sko, så er vel alt fikset? Må jo fortsatt av med toppdeksel, bunnpanne osv
  9. Jeg kunne gjerne tenkt meg å lease f.eks. en F82 M4 for ett år/10 000 km. Det burde kanskje flere selskaper begynne med eller tilby? Tipper leasingselskapene kunne satt prisene ganske høyt både år tre, fire og fem også, inntil garanti utløper og de sikkert vil kvitte seg med bilene. Så slipper man å låne penger i bank eller påta seg risiko, men heller vite at man legger en del penger på bordet hver måned, for ett år med en moro bil
  10. Spørs vel litt hvor grundig man velger å være. Og hvor mye som gikk galt. Er endel som tar ut motoren, men andre tar en mer shady fiks som gjør det enklere. Spm jeg fikk var « skal du beholde den?», skulle jeg det ikke, ble det gjort enklere/ billigere og da presumptivt mindre holdbart.
  11. Ja da, vi har Ferrarier og Lamboer i andre land. Så alt er mulig så lenge man vil betale for det. Bestilte en X5 M50i for litt siden
  12. Tror det han lurte på var om det var mulig å lease mer spesielle biler, som en Z4, eller om det må være en helt «vanlig» bil som 330e. Svaret på det er vel ja på det første. Folk kan vel lease all slags så lenge en betaler for moroa
  13. Vi får kun lov til å eie nybiler, juridisk har ikke vi lov til å sette vårt navn i vognkortet på en bil som allerede har stått i en annen eiers navn. Slik er det for alle i leasingbransjen vil jeg tro.
  14. Siden du jobber med dette kan jeg spørre om det er mulig og lease litt mer spesielle biler eller må det være en helt vanlig bil. Må snart tenke på og skaffe en ny bruksbil og en ny Z4 da hadde vært ideelt. Finnes det selskaper som vil ta leasing på noe slikt noe? Jeg har ikke undersøkt noenting selv ennå da jeg akkurat har kommet i tenkeboksen og der blir jeg nok en stund.
  15. Synes selv at pre-LCI ser smekrest ut opplyst. Det gir en breiere look visuelt synes jeg. Akkurat som på E92. Joda, ser mer moderne ut med flotte kurvede LEDs. Men når jeg ligger bak en pre-LCI så bemerker jeg meg hver gang at det ser breiere og frekkere ut.
  16. Hvis du holder inne en av knappene på rattet man justerer avstand til bilen foran med så slår den seg av og du har vanlig cruise control. Tror det skal gå an å slå det av på knappen under lysbryteren også.
  17. Flere ting er nevnt, men negativt er hvis du vil ut av leasingavtalen i utide (f.eks pga. samlivsbrudd, arbeidsløshet etc.) kan det bli relativt kostbart (dog ikke alltid litt avhengig av leasingavtalen, forsikring etc.). Jeg hefter meg også ved hvorfor elektriske biler ikke er mer attraktive å lease. Rent teknisk er de perfekte til leasing, men kanskje for perfekte. Jeg vil anta at leasingselskapene melker hver krone de kan få ut av de tradisjonelle bilene før det går mot slutten. De tjener mer penger på disse bilene ved at utviklingen rent teknisk går mer langsomt og at bilene derfor le
  18. Heisann. Mulig dette ble feil emne, men uansett: En snill sjel her inne som kan fortelle meg hva dissa felgene heter/kommer fra? Regner med det er en kopi ellns av et slag. Sorry for jævli dårlig bilde
  19. Heisann alle som har vært med å hjulpet. Etter litt om og men fant jeg ut at det var DISA o-ringen. Bytta den med enn pakning jeg fant på TESS og opplever mye mindre risting nå. Kan riste bittebittelitt på kaldstart, men har ikke kommet nå motorlampe. Skal se over alt vakumrelatert når det blir litt mer varmt i været Grunnen til at jeg ventet så lenge med den var fordi jeg trodde jeg måtte av med belgene for å komme til, men det var jo bare tull. Tusen takk for hjelpen alle sammen! Håper kanskje denne tråden kan være til hjelp for noen i fremtida, da det ligger mye bra her fra folk
  20. Ligger endel videoer av G30 ute med knirk i dører, hendler osv. Er mye hulrom i moderne biler som det var langt mindre av på eldre modeller. Da blir den fort knirk og ulyd. Men det betyr ikke at du skal finne deg i det, klag og gi deg ikke før du er fornøyd! lykke til
  21. Jeg jobber med leasing og du oppsumerer greit fordelene med å lease. Du slipper lån, og leasingselskapet tar risikoen mtp restverdi og videresalg. Men det finnes ulike former, operasjonell leasing(det jeg jobber med) betyr at du som leitager ikke får vite restverdi da eier står for all risiko, den andre løsningen er finansiell lease der leietaker står for risikoen og evt utkjøp fra eier ved kontraktsslutt.
  22. Det er et par andre essensiell ting. Man trenger ikke tenke på salg, men levere den tilbake, evt kjøpe den ut. Har du en brukbar deal, kan du kjøpe den ut til en fornuftig pris og selge med et lite overskudd. Man har en forutsigbar økonomisk situasjon, trenger ikke tenke på verditap, service eller andre utgifter. Leasing er å velge bort et potensielt uforutsigbart bilhold. Men som Marius nevner, det er enkelte kampanjer som gjør leasing mer aktuelt. Flere på jobb hoppet på en ennå bedre avtale, med ladeboks på kjøpet, ferdig montert. X1/2 hybrid er en aldrende driv
  23. 🤷🏼‍♂️ Ny bekymringsløs bil til enhver tid? Bavaria har en leasingkampanje nå på X1 og X2 25e hvor de, ifølge en på jobben som var interessert og var hos de og pratet, har en idiotforsikring. Ingen innskudd, 4900,- mnd. og man kunne ifølge selgeren "levere tilbake bilen om den så hadde kjørt gjennom Sahara" uten å betale ei krone. https://bavaria.no/kampanjer/x1-25e-hybrid/ Jeg finner ingen opplysninger som underbygger dette, men jeg tror ikke han lyger 🤔 Isåfall må jo det være en grei deal. Men så er det det å låne noe. Jeg liker ikke å låne bort utstyr og jeg liker ikke å lå
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...