All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. viggo E34

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Ang eksos verdier så kan du komme veldig langt med en service, gjorde det på en 535 jeg hadde høyt utslipp, ny olje med filter, plugger og luftfilter, en dæsj dyserens å litt 98 på tanken å kjør den en legre tur så blir skikkelig gjennomvarm for derretter å kjøre litt på høyere turtall så den får bøåst utav seg litt å la den gjerne jobbe litt godt, lange bratte bakker er fint der man starter fra 0 og drar den godt på girene. Ellers som nevnt over 👍🏼
  3. Helst ikke for min del. Jeg blir da sittende med to bakdekk jeg ikke i det hele tatt for brukt selv. Men kommer på hva du tenker for de to dekkene. Dekkene er veldig lite kjørt av forrige eier som kun hadde dem på sin M2 når han ikke hadde den på banekjøring med slicksdekk. Ikke noen merker i dekkene i det hele tatt. Jeg kan legge ut bilder senere i dag
  4. Fredrik 90

    Audi e-tron

    F15 er vel i grove trekk en kraftig faceliftet E70. En veldig flott bil men den ble fort litt gammel og utdatert. Men igjen, så har den holdt overraskede bra stand på salgslistene. Tenker det er intensiver og økonomiske fordeler som gjør han frelst. Ingen som er ved sinne fulle fem bytter gladelig fra M3 og M5 til noe kliniske og lydløst uten at man får noe igjen for det. Tesla kan alle kjøre, men M bil er noe helt spesielt forbehold de få.
  5. Bmwturbin

    BMW dieselmotorer

    Heihei, Har en E60 535d 272hk som etter hard akselerasjon opp til ~180km/t trigger feilkode på overboost, 2,510bar. kan gi full gass i lavere fart, forbikjøringer o.l ingen problem, men når jeg virkelig drar på så kommer denne koden, og bilen går da i nødmodus. Start/stopp så er den heilt fin igjen. Har skiftet begge vacuum regulatorene til hver turbo, men ikkje skiftet den ventilen som styrer luft flow fra den store turbo.. Denne er nå bestillt. Vacuum slanger er skiftet. Har bestilt vacuum pumpe med manometer, så jeg kan undersøke bedre ang vacuum lekkasjer på motorfester, da det er vanskelig og få gjort uten Har også skiftet wastegaten til den store turboen uten hell. Har dere noen andre tanker om hva som kan være problemet? Bilen har dpf, kat og egr delete, og 2x rakrør ifra midten på bilen og ut. (bak kat.) Ifølge forge eiger har Optituning fjernet dpf og egr i software, men uten remap for effekt? Tenker dette også kan være en medvirkende årsak til overboost, at de ikkje har endret noe på ecu som kunne tilpasset seg rakrør og mindre restrikt eksosanlegg --> Overboost?? Tips mottas gjerne
  6. Reef89

    F11 Styling

    http://lmgtfy.com/?q=BMW+F11+black+kidney+night+vision
  7. I dag
  8. Geir Anders

    Audi e-tron

    Dessverre, det er fortsatt Tesla i gården der. Man kan jo lure på hva som skjedde.. hadde E46 M3, E46 M3 CSL og E61 M5.. og ble frelst av Tesla.
  9. Mariuse34

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Selvsagt har E34-orakelet svaret! Jeg skal få lagt ut noen bilder ikveld. Bilen står i garasjen på jobb, men la igjen nøklene hjemme i morgenrushet idag :S Takk for det. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med bilen enda, for jeg ligger egentlig litt i forhandling på å overta en annen E34, men uansett blir det å sette den i stand og ordne EU. Veldig mye bil igjen her, og orginalbil som ingen har tuklet med.
  10. Marlo

    Audi e-tron

    Byttet ut M5 med Tesla... Håper han fikk hjelp i ettertid. 🤒
  11. Da kom gråfargen til skinnreparasjon, så får se hvordan det ble å "tette" sårene, foreløpig.
  12. Geir Anders

    Off Topic-tråden, versjon 4(?)

    https://www.dinside.no/motor/slik-skal-volvo-stoppe-fyllekjoring/70895494 Det herer jo mildt sagt interessant. Er helt iklart IMOT fyllekjøring.. men vet ikke hva jeg syns om dette. Ser for meg at det vil funke dårlig i praksis... er altfor mange variabler som kan oppfattes som fyllekjøring.
  13. *MrB*

    Audi e-tron

    Synes denne ser flott ut. Helt på nivå med I-Pace. Sistnevnte har jeg kjørt, og den var både fin på veien, og virket godt sammenskrudd, men jeg likte ikke umiddelbart bilen likevel. Alt er trykknapp- og touchbasert - selv girvelger. Det er og blir flere steg tilbake sikkerhetsmessig i mitt hode, men tanken er vel at bilene uansett skal kjøre seg selv etter hvert så.... Drivlinjen fikk heller ikke så mange plusser, men det er ikke bilens feil. Det er bare slik elbiler funker. Gikk som et uvær, men sterilt og upersonlig. Alle kreftene veltes på deg i starten, og så dabber det bare mer og mer av. Flott og effektivt i hverdagstrafikk, men svært lite gledesspredende. I hvertfall for min del. Etter 2 harde akselerasjoner var jeg rett og slett lei, og kjørte bilen pent og pyntelig resten av turen, som var ca 3 mil. Har kjørt få rene elbiler, og trenger sikkert å venne meg mer til det.
  14. sveigis

    E30 M3 Cecotto 180/505.

    Disse ble meget pene og TS felg er så fine felg. Har gjort samme jobb på mine ,og i mine øyne en grusom jobb. Det sorte greiene som lå i mellom lakk og felg ,var ille å få bort . Men igjen ,felgene dine ble fine som snus 😀😀👍
  15. sveigis

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Da skal du få innspill om speedometer . Og ingen problem å bytte km stand. Ta ut instrumentet ,bak der ser du en brikke ,altså kodebrikke,ta den løs og sett i den brikken du har med ønsket km stand. Instrument kan være noe køddent å få ut ,men går. Dra ratt helt ut ,så lirker du instrument mot rattet og tar instrument og ratt ,og svinger mot venstre . Montering i omvendt rekkefølge . Dette har jeg gjort mange ganger på Tdsen og null problem. Men husk å ta av batterikabel en stund før du gjør det 😀. Hvis du får noe problemer ,send en pm ,så hjelper jeg deg. Og grattis med e34 . Et bilde av bilen hadde vært hyggelig Bak her er brikken :
  16. Rune-K

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    jeg undersøkte litt om dette for en stund siden på en E32 og den har noe av det samme instrumentene. Jeg husker ikke detaljene men hvis du søker litt på E32 og instrument cluster så bør du finne endel.
  17. Sant, men eksperimentet verdt, og den som intet våger, intet vinner Kanskje den heller skulle vært på taket? #Massivedownforcewanted? :')
  18. Puh! Og den du hadde var uansett alt for kort. Så hakket bedre ut på bilen med Alpinadekoren, selv om det ikke var kjempeyey totalt sett.
  19. Mariuse34

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Veldig interessert i innspill om speedometer. Det er for teit å ha 292.000 på telleren, når bilen har rullet så mye mindre.
  20. Geir Anders

    Audi e-tron

    Skulle nesten bare mangle at en spell ny Audi føes bedre interiørmessig enn den gamle F11 og F15 platformen Nesten litt sånn som en kamerat.. hadde 2007 E61 M5.. byttet til Tesla i 2013 eller rundt der.. "teslaen føles mye nyere ut og bedre kvalitet"... eh ja. Ny bil kontra en 6-7 år gammel BMW som har vært på markedet i 3 år allerede.
  21. Ron Jeremy

    Audi e-tron

    F15 er vel kanskje den svakeste X5 modellen som er lagd, at Audi e-tron har bedre opplevd kvalitet tar jeg som en selvfølge, hvertfall mot F15. Men sistnevnte var ment som en fossilbil og dernest dårlig hybrid. E-tron er en fossilbil som er elektrifisert, dette gjelder jo iX3 og EQ også, så Tesla X er i det minste et gjennomført elbil produkt, som forsåvidt i3 også er. Skal teste e-tron selv snart, blir spennende å måle den opp mot i-pace, dog er sistnevnte også bygget fra bunnen opp som en elbil, men den har jo også sine "ting".
  22. Men du verden hvor mye tyn BMW fikk fordi nyrene på E31 var alt for små. Det samme sa man om E26
  23. Mariuse34

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Skal åpne opp og se! Godt tips!
  24. Rune-K

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Hvordan er luftfilteret? Hvis det har stått rolig i 2 år så kan det rett og slett ha mugnet og da blir det potte tett.
  25. Bmw er fremdeles en av de merkene der du ikke er i tvil når du ser en bil kjøre forbi. Det er mange identitetsløse biler hvor ihvertfall jeg ikke aner om det er en Hyundai, Honda, eller Toyota uten å lese på bakluka
  26. Mariuse34

    Mini-E34-prosjekt - noen spørsmål?

    Det er en 1993-modell, så den har dobbel airbag! Ellers har den soltak og der stopper den sinnsyke utstyrslisten gitt. Den er veldig bra for rust. Litt på innsiden under noen dører, men ellers er det veldig lite. Alle jekkfester er fikset og den er tektylert under. Bestemoren som eide den har også påkostet den 27k rett før hun parkerte den. Jeg har forsøkt å vri på varmehjulet i midten, men det gjorde ikke så mye forskjell. Jeg lurte på om det kunne være vannventilene, men da skal vel all varmen stoppe på den siden den er stuck? Jeg vet enda ikke helt hva jeg skal med bilen, men det ble for fristende igår så da tok jeg den med meg.
  27. Jo dette var gøy og sur kan den være mtp hvor lenge den har stått ,så det anser jeg som småting 😀😀. Ja det flommer inn med gode tips her og flinke folk. Når det kommer til kam,topp ja hele balletten,så tror jeg faktisk det at en god rens og ny olje vil bli bra ,men uansett oljerøret og boltene som holder røret må sees over ,er bare det at det rekker jeg ikke idag,så får ta det senere til uken. Det gikk plutselig så i ett her nå med alt ,en som vil kjøpe e61en,skruing på den,klargjøring til EU ,et helsikes press på jobb .🤪. Og fjusk og smell ,det ordner jeg 😀
  1. Last inn mer aktivitet