Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Spec er som følger: Standardutstyr: Panoramatak med projisert Polestar-symbol Pikselfrontlys med LED Polestar Digital Key Polestar Connect Infotainmentsystem basert på Android OS inkl Google Assistant, Google Maps, Google PlayStore Harman Kardon Premium Sound Trådløs 15W mobillading Pilot Assist Adaptive Cruise Control 360° parkeringskamera Elektrisk justerbart førersete med minne 19" svart Diamond Cut 5 V-eikers lettmetallfelg WeaveTech Seats i Slate/Charcoal Elektrisk bakluke med fotsensor Oppvarmede bakseter Oppvarmede spyledyser og ratt Regnsensor Tonet rute på bakluke Elektrisk rekkevidde, opp til 470 km (WLTP) med 19-tommers hjul Ladekabel for stikkontakt, EU CEE7-7 (Schuko) Mode 2 Ladekabel for ladestasjon, EU Mode 3 Type 2 32A 3-fas 4,5m Ekstrautstyr: Midnight (Denim Blue) Ventilert Nappa skinn, rekonstruert Barley tre dekor Semi elektrisk hengerfeste Performance Pakke: Öhlins Dual Flow Valves støtdemper Oppgradert bremsesystem, foran / bak (Brembo foran) 20" svart polert, 4 Y-eikers smidd lettmetallfelg Sikkerhetsbelter i fargen Swedish Gold, foran/bak Gullfargede ventilhetter Taksegmenter i svart høyglans Inkludert i prisen er også 3 års orginalservice (3 år / 50000km) 3 års tilkoblede tjenester 3 års veihjelp 5 års nybilgaranti
  3. Hei takk for tips, jeg fant også denne tråden: https://forum.bmw5.co.uk/topic/128174-kbus-short-in-ike/ Han har jo samme feil i display som dukket opp hos meg i går; "Self Level Suspension Inactive", Jeg får sjekke i hanskerommet, er det noen som vet hvor X10113 IKE er plassert i bilen hvis jeg leser skjemaet riktig så kan feilen likke fra kontakten på den og ut? Jeg fortsetter nå med feilsøkingen: Jeg skal koble på minus på batteri igjen (har stått avkoblet i natt, samtidig har jeg ladet batteriet) Kjøre en diagnose da med en gang. Hvis samme, ta av kontakten til Webasto og prøve på nytt. Demontere på passasjerside så jeg kommer til X10116 og får sjekket det jeg kan der. Finne ut hvor X10113 IKE er så jeg kan sjekke på den også. Et liter spørsmål, er det greit å kjøre med selv med disse "feilene" og det tilsynelatende virker som om luftfjæring bak holder på luften og ikke siger ned?
  4. Jeg kan bekrefte at når du skal ha invidual så er utgangspunkt fra prislisten kode X3 kr 83.100, så kommer prisen på endringene på toppen av denne grunnprisen. De har gjort en del endringer siden forrige modell F10, den jeg har har skinn på nederste delen av dørene, her hadde de også mulighet for å velge 4 forskjellige farger på taktrekk og matter. Begrunnelsen for at de ikke leverte skinn på nedre deler på dørene på F90 var at det ble så fort skader på skinnet, ser ikke pent ut, dagens valg er letter å holde rent. De har også begrenset valgmulighetene i dag på grunn av kostnader og logistikk. Jeg prøvde å få en annen farge på taktrekk og gulvmatter, svaret fra M i Tyskland var som følger, prisen vil bli så høy at tror ikke kunden er villig til å betale.
  5. Rust på x5/x6 e70/e71 er på travers bak, og kanskje på bakluka rundt ryggekamera og i hjørnene på de indre baklykter. Ellers er de svært bra laget!
  6. Today
  7. Har ikke inntrykk av at rust er så stort problem om dagen.
  8. Ja det er helt sikkert at og like gamle biler i Norge er helt ok. Det viser seg jo bare i den floraen av bilklubber som finnes her. Det må vel være over 200 forskjellige. Alt fra de store som BMWccn til de litt mer sære som Jensen klubben. Når det gjelder politikk @Fredrik 90 så er vi rykende uenig men det viste vi vel fra før. Jeg synes vi har hatt en helt elendig regjering de siste årene med unntak av litt bilpolitikk. Men i den store sammenhengen så stemmer jeg ikke på et parti bare fordi de øker fartsgrensen på motorveien. Jeg liker ikke Frp og jeg liker heller ikke SV men synes at Frp er mye værre en SV. Derfor synes jeg det er bra at Sp kan trekke Ap så langt mot midten som mulig og hvis du lurer på hvorfor jeg stemmer Sp så kan du lese denne kommentaren, den oppsummerer det på en grei måte. https://www.nationen.no/motkultur/kjekstad-i-helga/er-sp-velgerne-reaksjonaere/ Venstre tror jeg om noen år lider den samme skjebnen som Frisinnede Venstre fikk før krigen. Den eneste funksjonen som Frp har er og hindre at partier som er enda mer til høyre får noe og si. Du får unnskylde @Fredrik at det ble litt politisk prat i tråden din men noen ganger så synes jeg det er viktig med litt motstemmer også.
  9. 👍 Fant denne Noe rustproblem på bilene? Får mest sansynelig se bilen i en bokk. Synes prisene på finn.no var litt stiv, får bilen for 280000.- som er gått 150000km
  10. Det er mange som melder at det fungerer med Liqui Moly oilsaver om oljeforbruk er høyt, denne hevder å få ventiltetninger og pakninger til å svelle ut igjen. I tillegg hadde noen av disse 50i motorene problemer med at de små hullene i skraperingen på stempelet hvor olja skal renne gjennom når stempel går opp tetter seg slik at olja blir med opp og blir brent, dette kom også av lange oljeskiftintervaller hvor det til slutt kokser og tetter steder med trang passasje. Så igjen, ikke spar på olja, ihvertfall ikke på disse varme V8erne. Jeg sendte inn en oljeprøve etter 8000km, da så den veldig bra ut, det var fremdeles tilsetningsstoffer igjen og den var fri for kjølevæske og drivstoff. Den hadde også veldig lave verdier av metallpartikler som viser at slitasjen på f.eks rådelager er lav. https://www.eurodel.no/tilsetning-motorolje-liqui-moly-motor-oil-saver
  11. Jeg hadde en ulyd bak som jeg trodde var bagasjeluka. Kom gjerne over fartsdumper o.l. Det var en knekt fjær.
  12. Faceliften ser veldig bra ut ja, men stusset nesten litt på høyden. så nesten vell lav ut men mulig luftfjæringen står i nedre posisjon om dette er en mulighet. Kunne gjerne vært 5-10mm høyere
  13. Litt mer redigering i Photoshop av god kompis. Kjekt å se sånn ca hvordan ting kan bli!
  14. Yesterday
  15. Takk for svar. Har en en bokk å verktøy. Så hvis det ikke er noe hvitrøyk, å lite rust henter jeg kanskje en i nesteuka. 👍🏼
  16. Hadde skinn helt ned vært mulig hadde ampera garantert hatt dette på sin f90
  17. I nærlys ja. Antar at det er H7 i langlysene.
  18. 31 år gammelt e30 interiør som kun fått ristet matter og byttet CD-er . Er jo lørdag😀
  19. Sjå her, sjå her! https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-tou/wiring-functional-info/body/bus-communication/body-bus/k-bus-high-equipment-instrument-cluster/cstz1Qm Felles kontakt! X10116 under hanskerommet! Sjekk aktuell kontakt og området rundt.
  20. Hva er anbefalt for å få best mulig lys, og hva er det mulig å montere av LED/xenon?
  21. Ron Jeremy

    Stigtrinn X5

    Praktisk? Tja, enten må man skritte skikkelig ut, eller man blir ofte skitten/våt på buksebenet når det er vått eller snø. Men tøft er det.
  22. @Fredrik 90 På F1x kunne man velge to forskjellige Individual-pakker (såkalt forhåndsdefinerte pakker), der man fikk hhv. skinn med utvidet omfang og fullskinn, som da inkluderte nedre og øvre del av dørtrekk. På G3x får man kun skinn med utvidet omfang. Man kan spekke bilen med Individual (både på F1x og G3x), der bilen tas ut av produksjonslinjen og alt bygges etter egen spec, men da har det fort en oppstartspris på kr. 200 000,- eller noe sånt. Regner med at @Ampera vet litt mer om disse kostnadene.
  23. Siste puss på bilen, 20mm spacere foran for å fylle ut hjulbuene litt mer: Før: Etter: God helg :)
  24. Nei jeg ble usikker nå når du nevner det 😅 Trodde Individual ga deg muligheten til å få skinn hvor du ville jeg, men jeg skal i såfall ikke påstå noe bastant her.
  25. Hvis man ser bort fra akkurat det med å kjøpe ny entusiastbil, så er egentlig Norge ett land hvor det er veldig greit og enkelt å være bilentusiast. Særlig siden man har samme veibruksavgift på alle biler, bortsett fra elbiler og veteranbiler. Elbiler og veteranbiler har vel årsavgift på rundt 500 kr. Mens andre biler har ca 2900, noe mer for gammel dieselbil uten partikkel filter (men ikke mer enn rundt 3000 kr) Så lenge du kan klare deg med en 10 år eller eldre entusiast bil så er det ikke så galt å importere. En 2010 E92 M3 har en import avgift på rundt 70 000 kr, alt eldre enn 2001 har null avgift. Veiavgift koster det samme som en VW up! med bensinmotor, forsikring er ikke dyrt i Norge, sett ut fra inntekt så har vi nesten den billigste bensinen i Europa. Og..holder man på med BMW eller amcar så er det både store klubber, interesse organisasjoner og utrolig god deletilgang. Men vi skal ikke ta dette for gitt, vi lever i ett farlig politisk klima. Nå har vi hatt en veldig bilvennlig borgerlig regjering de siste åtte årene...mye av det jeg nevner over her har kommet på plass i løpet av disse årene. Som Danmark og Sverige så har politikken i Norge i etterkrigstiden vært mer eller mindre dominert av venstre siden. Vi har hatt noen frislipp med borgerlig styre, men historien gjentar seg og venstre siden kommer alltid tilbake. Jeg må bare ærlig innrømme at jeg er bekymret for valget neste år, jeg ser helst at Erna & co får fortsette (bytte ut Venstre med FRP, de må inn i regjering for at vi bilentusiaster skal sitte tryggest). Men det rødgrønne spøkelset henger over oss, med gode meningsmålinger. Norge er fortsatt ett venstre orientert land når alt kommer til alt, selv om Høyre er Norges største parti. Jeg fatter ikke hva Senterpartiet gjør på "feil" side, for det er jo dem som gir rødgrønt flertall. Det liker jeg dårlig, AP er jeg ikke redd for...de er tannløse. Men SV er jævlig farlige folk for oss som holder bil og personlig frihet kjært, og de er sterke for tiden...se på Oslo!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...