All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Coilene er et problem på N43 De holder ca 50.000 km Skift alle coilene
  3. Koselig update virker som ingenting er latt til tilfeldighetene, denne bilen har det bra Er utrolig flott den rødfargen også, har sagt det før og sier det igjen; flott å se at folk handler bmw med farge også! Bilstyling er individuelt og det viktigste er at du er fornøyd selv. Jeg syntes det ble litt too much med de røde lokkene, men at du løftet opp skiltet var helt på sin plass og det ser med en gang mer fabrikksmontert ut. Veldig bra.
  4. Det skjer litt på bilfronten om dagen. Det er nå B12 5.0 som får litt stell. Gått grundig til verks i hjulbuene med vask og rens. Det var på høy tid med en vask her, etter mange år i drift. Når først vask var gjort ble bremsecalipere demontert og lakkert opp i riktig farge - stor forskjell. Alt av deksler til hjulbuene og skruer er bestilt nytt så det skal bli herlig å få montert. Nødvendig vask av Alpina felgene var også godt å få gjort, de var skikkelig skitne. Blir noen andre små oppgraderinger på bilen som kommer i senere innlegg. Går bare å venter på deler nå så blir dette et fint løft. Lite denne bilen har gått de siste tre årene etter mange år med jevnlig bruk på sommeren. Hatt denne bilen i over 15 år nå. Tenkte å lage en liten bildeserie på bilen fra start -----> nå en dag. Har mye artige bilder fra da bilen ble kjøpt om vinteren i 2004. Kjørt ca 50.000 på 15 år med denne, er virkelig herlig bil. Trolig favoritten av alle Alpinaene... God natt
  5. Yesterday
  6. opeth84

    Interiør bmw e32

    Anbefaler deg og legge inn forespørsel under "Ønskes kjøpt". Får nok bedre respons da. Lykke til i jakten
  7. Jeg har lest gjennom de siste 4-5 sidene her nå, og har virkelig sansen for detaljene du gjør her, som f.eks. vindusknappdekselet i passasjerdøren. Kreativt påfunn, og veldig bra resultat. Litt synd at du tenker på salg, men alt til sin tid. Tror en evt. kjøper får en god bil i det minste.
  8. Ja, vi vil gjerne se litt E7x-bilder her. Synes E70 og E71 holder seg vanvittig godt, og ekstra morsomt er det jo at man kan oppgradere disse til å bli nymotens med blant annet "6WB instrumentpanel" etc.
  9. Ser nok ut til at jeg får smøre meg med litt mer tålmodighet fremover.
  10. Amistad

    E30 ønskes kjøpt

    ønsker nøkkelklar bil. Noe smått underveis er lov. maks 150k.
  11. Bimmerlorris

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Ok, får vente på Jan 👍
  12. Ser fint ut med bremsekanalgitterøyenbryn, og du gjorde det helt riktig å få disse lakkert i bilens farge.
  13. Øyvind L.

    b8 bilstein performance /plus

    Har ikke B6 og B8 46mm stempel da? Bare meg som husker feil?
  14. Jeg skal knipse noen bilder og legge ut. Det er jo bare en standard x5 med A52 farge. Men bremsene ble veldig bra da
  15. EspenV

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Se litt gjennom tråden min. Jeg bruker e32 750 bak armer og ABS system. Dette er likt som e34 med stor ring. Jeg demonterte hele bakarmene totalt.
  16. vi har jo ikke sett bilen enda, og bremseoppgraderingen hadde vært interessant å sett
  17. Rune-K

    Lorriz 525i og 535ia fra side 32

    Er det ikke likt som på E28 da. @sveigis har jo fikset de på sin.
  18. EspenV

    Bmw e24 M70 prosjekt.

    Bare og spørre vis man lurer på noe. Prøver og beskrive hva jeg gjør så andre kan se hvordan de selv kan gjøre det samme.
  19. My fault, stemmer det. Noe helt annet, en nydelig padde:
  20. Otis

    Bmw e24 M70 prosjekt.

    Ja, riktig ja. Mao det er ingen snarvei. Takk for svar.
  21. Sand1

    Bmw f11 rister under pådrag

    Dessverre så er nok oddsen på registerkjede høyere spesielt med tanke på 2010 mod. Dyser og slikt pleier og komme på 200k+ men jeg også fikk inntrykk av at det var drivstoff relatert, min mistanke gikk på ht pumpen. Men pellet i fra hverandre fuel rail dyser ht pumpe, innsug og hele sylamitten, så var det ikke noe tegn til spon. alle dysene oppførte seg slik de skulle. Så når jeg først var av med det så demonterte jeg topp deksel for morro, da jeg ønsket og sjekke registeret. Og rett som det var så. er jeg skjele glad for det i dag. for den nye turboen hadde ikke overlevd lenge. btw min hadde gått 130k når jeg oppdaget det.
  22. Det ble lim. 🤫 ...så da måtte vi finne på noe "smart" for å få press på, og slik endte det opp: Skiltplaten var derimot noe enklere, med unntak av å ta av skiltet. Den dobbeltsidige tapen til @magneten gjorde virkelig jobben sin. Fikk det av til slutt, og etter en liten runde i skrustikken ble det sånn halvveis rett igjen også. 😛 Bilen har nå stått i tre uker, og når jeg holdt på å fikle med noe tidligere i dag begynte den å gnåle om lite strøm på batteriet, så da var det vel greiest å ta en liten luftetur. ...så slik ble altså bremsekanalgitterøyenbrynene. Jeg synes selv det fungerer bra, da bremsekanalgitterne alltid har vært noe store etter min mening. Nå er de litt mer dempet. Om noen skulle lure så hadde panseret kun gått i lås på den ene siden, da jeg tydeligvis hadde lukket det litt for forsiktig. Altså fra dette: Til dette:
  23. Kallekarlsen

    Bmw f11 rister under pådrag

    Ok, takk for innspill. Skal få han til å ta en runde og se om det kan være registerkjede, det kan lønne seg å gjøre det når det er fare for et eventuelt havari i nær fremtid.
  24. EspenV

    Bmw e24 M70 prosjekt.

    Veit at veldig mye fra e24, e28, e34, e32 og noe e31 passer direkte over når det gjelder understell. Og 210 diffen er relativt likt alle som heter 210. Grunnet til at jeg bruker e46 M3 diff akslinger er fordi min torson sperre er laget for den bilen og e24 akslingen er like lange. Jeg har også alle verksted manualer til disse bilene. Å det er brukt mye tid på GOOGLE på og se hva andre har gjort. Er mye timer med måling, prøving og feiling bak dette prosjektet. Men nå begynner det og gå i orden.
  25. Sand1

    Bmw f11 rister under pådrag

    Symptomene ble mer eller mindre borte når motoren var varm. Hadde noe ved pådrag, men måtte skru av radioen for og høre det, F11 er utrolig godt lydisolert. Så hadde det ikke vært for at jeg sjekket turboen så hadde nok fruen kjørt den så lenge at den hadde blitt et sikkelig havari.
  1. Load more activity