Gå til innhold

Godkjenne senkesett på E34 Touring, uten justering bak?


Morten-st
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man godkjenne et senkesett på en E34?

Har en Touring 95, med senkesett. Å den har heilt feil camber bak, men får jo ikke justert dette.

Hvordan går jeg fram på en evt. eu kontroll osv?

Har selvfølgelig TÜV papirer!

Trur settet er fra GSbildeler, vart montert før mitt eie uten å godkjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så problemet er at du ikke får vinklene innenfor det de skal ligge på når du tar firehjulskontroll?

Kan jo manipulere det ved og jekke opp bilen bak når du skal skrive ut verdiene. Om du må ha et verksted til å gjøre det er jo spørsmålet om de vil gjøre det for deg.

Ved eu kontroll kan du få feil for senken om det ikke står i vognkort. Er jo bare å vise og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alderi jeg godkjent noe senkesett, men etter det jeg har hørt så skal biltilsynet ha tall som er innfor spesifikasjonene både foran og bak. Har hørt at det finnes senkesett som kommer med egene hjulvinkler som man skal følge, da er det sikkert litt lettere og komme innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hm nå lurer jeg bare men skal ikke TUV-papiret automatisk overkjøre vinklene av den grunn at fjærene er godkjent med det som følger da, burde jo tro de prøver fjærene før de skriver ut TUV'en. Får du ikke just innefor rød burde en tro at det du får just bør være bra nok #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hm nå lurer jeg bare men skal ikke TUV-papiret automatisk overkjøre vinklene av den grunn at fjærene er godkjent med det som følger da, burde jo tro de prøver fjærene før de skriver ut TUV'en. Får du ikke just innefor rød burde en tro at det du får just bør være bra nok #-o

Hørtes logisk ut ja.

Har aldri senket eller godkjent senk før, så dette er helt nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alderi jeg godkjent noe senkesett, men etter det jeg har hørt så skal biltilsynet ha tall som er innfor spesifikasjonene både foran og bak. Har hørt at det finnes senkesett som kommer med egene hjulvinkler som man skal følge, da er det sikkert litt lettere og komme innenfor.

Det er nesten ingen senkesett til E30 og E34 som har tallverdier som er innenfor ved 4-hjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alderi jeg godkjent noe senkesett, men etter det jeg har hørt så skal biltilsynet ha tall som er innfor spesifikasjonene både foran og bak. Har hørt at det finnes senkesett som kommer med egene hjulvinkler som man skal følge, da er det sikkert litt lettere og komme innenfor.

Det er nesten ingen senkesett til E30 og E34 som har tallverdier som er innenfor ved 4-hjulskontroll.

Hvordan får folk godkjent senkesett på disse bilene da? Bryr dem seg ikke om verdier bare at selve fjærene er godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...