Gå til innhold

janerik171187's e30'r, kan stenges


janerik171187
 Share

Anbefalte innlegg

bilturbosmil.jpg

har da hatt et prosjekt som ikke ble gjort så mye på mest pga håpløst å godkjenne turbo, men så en som solgte en e30 323 som var godkjent med turbo ivognkortet, så den bare måtte jeg kjøpe, sitter i en m52b28 motor nå da (selges btw).

planen er å få slengt inn motor etc, og få det til å funke, så demontere bilen helt og lakke opp og få bilen strøken., understell forblir org enn så lenge (sett bort ifra powerflex foringer),

godkjent med "bare" 130kw i vognkortet på 0.45bar ladetrykk på m20b23motor, ikke så veldig mye, men tenkte å kjøpe elektrisk boostkontroller, slik at jeg kan ha en gate instilling og en baneinstilling.

vognkort:

e30turbovognkort.jpg

skal sette inn en motor jeg kjøpte av e30tic her i vinter, ferdig preppa til turbo.

specs på den:

motor: m20b23, bygd for turbo med 8.3:1 i komp. planet&honet blokk samt seriøst bearbeidet topp fra EBB. Veiv nitrert av V.S (kvittering)

nye ARP bolter, alle lagre, stempelringer nytt. kjørt et par tusen km med ca 0.5bar i ladetrykk.

uf378mfg8fp2gf3gktog.jpg

bilder av bilen:

bmwefddf009.jpg

bmwefddf010.jpg

bmwefddf008.jpg

bmwefddf007.jpg

bmwefddf006.jpg

bmwefddf005.jpg

bmwefddf011.jpg

bmwefddf012.jpg

bmwefddf014.jpg

bmwefddf015.jpg

bmwefddf016.jpg

kan vell kalle den "rustfri" ivaffall ganske bra bortsett fra litt div overflaterust, sitter på nesten komplett zender styling, som blir beholdt så bra det går

blir datasprut på den, har fått tak i MS med adapter til facelift m20 motornett, (har fått tak i faceliftledningsnett og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 337
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

se der ja. gammle motoren jo! tror du ska bli fornøyd med den, var vertfall veldig turtallsvillig osv når eg hadde den! vil si den va morsommere enn 2.5 turbo som eg har nå.

genialt med slikt vognkort! kjør med provoserende synlig intercooler (og ha resten i orden) og kos deg med å bli huket inn itil teknisk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja. gammle motoren jo! tror du ska bli fornøyd med den, var vertfall veldig turtallsvillig osv når eg hadde den! vil si den va morsommere enn 2.5 turbo som eg har nå.

genialt med slikt vognkort! kjør med provoserende synlig intercooler (og ha resten i orden) og kos deg med å bli huket inn itil teknisk :wink:

genialt ja :P

blir nok litt synlig den ic'n ja,

tar nok ut motoren som står i i helga,så blir nok litt mer montering av motor da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da er motor solgt og bil klar til å settes inn turbo motor.

har handlet inn turbo og ic nå, kommer bilder når jeg får tatt bilder :P

får kanskje gjort noe i helga her, men skal kople opp no el-greier på 745turbo'n min først, og bytte clutch på en mini, så får se om jeg rekker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...