Gå til innhold

1986 325 banebil og 1977 e21 resturering.


oxygaxe
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen var i utgangspunktet en 325e.

Bilen ble totalt ribbet og påstartet banebilprosjekt.

Noen bilder:

bkcre3kinti01d8qk9b5.jpg

c0scf86dpm5jct773776.jpg

1nk6ljebphz6qsbcxk69.jpg

09rxv9dl9ctqf9fqre0d.jpg

Litt om bilen som den er nå:

Coilovers montert

Valset hjulbuer

Poly foringer rundt om

25mm Spacere rundt om

25% diffbrems

Servo

Helbur

Motor:

Pr nå sitter det en stroket 2,5 med chippet styring.

Dieselveiv (hadde ETA fra orginalmotoren, men ble solgt da jeg bel anbefalt at dieselveiva var sterkere)

Bruker ETA råder og stempel etter noe tips fra folk som har bygd på super ETA bunndel med 885 topp fra 325i, dette skulle vel i utgangspunktet gi litt over 200hk på motor.

88+mod 325i elnett og motorstyring med chip

Nuke justerbart kamdrev.

Alt dette er nyoverhalt og kun startet, men ikke kjørt med.

Men planene tok en brå vending da min gode venn "opasb" på forumet, dro til oslo for å hent kimmitbilen....

Jeg ble jo selfølgelig misunnelig på turbobilen :o neste steg var å bestille kit til min!!!! :twisted:

Kittet har ikke kommet enda, men er nok underveis snart.

Siden jeg har en 325 motor stående så tror jeg at kittet blir montert på den i første omgang (tror jeg)

Kommer flere bilder og oppdatering etterhver som tiden strekker til..

I mai 09 var jeg i sverige å hentet meg veteranbil.

!977 sterkt modifisert E21

t5qwtljcuvrxt4ahbmi6.jpg

q1fiajwkcp7a791ae8ck.jpg

n74ep52olj03kmzjr1vs.jpg

6mr519hitfecw5zdaxfn.jpg

rebhc2p5aom9gdhv8ser.jpg

u0i2uzssqjg8by3u0o0j.jpg

Bilen var i sine glansdager en 316, men pr nuh har den m30b28 fra e28

Bilen har fullt Noskit, bur, og er letter racing modifisert.

Mine planer er å få denne på vei med litt mildere motor og orginalt interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, planen for e21 var å få den i så pass orginal stand som mulig, men tror det blir dyrt. E21 blir satt på vent til over sommeren. skal ha ferdig banebilen.

Så får fintenke litt på hva som skjer med den.

Mulig det blir salg på e21 om prisen blir rett. Men trenger hverken penger eller å bli kvitt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Lite oppdateringer her, pr nå er det kommet en b25 stroka til 2,7 sugemotor, skal prøve å få kjørt litt på Arctic Circle til helgen.

I vinter blir det mye spennende timer på verksted. da kommer det en del oppdateringer.

E21 skal foresten rustsveises, tror hele begge bakskjermene blir byttet ut med orginale, det får tiden vise, men er mye jobb. bilen skal i fillebiter.

Motor og gir er kommet ut av bilen.

Tips om sider for karosserideler og andre deler til e21 mottas me stor takk.

Noen som har deler som servotannstang, sperrediff, baksete, sidetrekk(baksete) til e21?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m20b27 er i banebilen (e30) nå. Men har en annen motor som jeg bygger turbo av som skal i banebilen i løpet av vinteren.

I E21 tenker jeg først å montere m20b23 å få betalt norske avgifter å få norske skilt på den. Hva som skjer videre på motorfronten er jeg litt usikker på. Hadde litt lyst på e30 m3 motor i den.

Har kappet ut buret i e21. skal demontere det elektriske etterhvert.

Skal prøve å få lagt ut noen bilder så snart jeg kommer meg i garasjen igjen.

Skaugen: Takker for linken.

Tiller og Opeth84: Vet ikke felgalternativ enda, men tror ikke jeg blir å beholde felgene som står på den pr nå. Men kan jo brukes som banefelger, har jo nok bmw... 1stk e30 320 touring, 1stk e30 325e 4dørs og så e21... så felger blir det aldri for mye av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da fikk bilene mine noen samboere på gårdsplassen...

Har kommet over en stk Orginal 325i 86modell + gamle kimmit mtech2 karosseriet. :)

Noen som vet om rådene i m20 skal stå noen spesiell vei? noen form for merking? Er så lenge siden jeg demontere, nå skal jeg montere å lurer på om det har noe å si i forhold til smøringen av lagrene?

Nybilene: En stk 325i 2dørs 1986 mod. (har eid denne bilen tidligere)

t8t6yq2xvoh10tzy6yj9.jpg

3qvge1hxxp2txhyj38wl.jpg

0poixud0ccm8zhkmi5y5.jpg

9jym9l3p4onrqqz5txx3.jpg

Bilen trenger en del omsorg.

Litt bilder etter sånn smått fått begynt demontering av ting som er bare å kaste.

78m20366b8orxuz4l3m9.jpg

uqlu0hnf8dobg1xyjw5k.jpg

Bunnpanna ser mere lappa ut enn lappeteppet til minstebarnet mitt :)

iregw0m6ghvqv6yqsx6r.jpg

Hehe, noen som ikke bryr seg hvordan man får eksospotta hengende fast :)

uxk9hp5vucj822kgoo6z.jpg

tea631xhcyulrxf8j5fn.jpg

Mye å henge fingrene i her.

Ellers så kjenner vel de fleste igjen denne bilen.

xot523kjl5xkid9cvczg.jpg

9hti7f9czjnykb8jhbdo.jpg

kong2ykna2w9tcy81dte.jpg

afxvhd2cxunsg1fmkycp.jpg

ftrl2oe9k1jaxzsi73xo.jpg

6jf223fsjhkprmc6mntm.jpg

Som dere ser så er det en del karosseriarbeid på denne, tipper begge vangene blir bytta samt hele venstresiden bak til torpedoveggen. (ifølge en kompis som er oppretter).

Så bli denne satt sammen i orginal stand som mulig og betalt engangsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var omsider 2dørs 325 i boks, da blir alt fra min såkalte banebil flytta over på denne når rusta og diverse annet er fiksa, har begynt demontering av bilen innvending,

Dørkmatten var sikkert 100kg :( full opptørking. kommer bilder etter hvert.

Har og lekt litt med tanken på salg av e21.

Motor og gir som var i ved kjøp er tatt ut og solgt, men har en 323 fra 85mod e30 med getrag 260 kasse som jeg kjøpte til bilen, motor var rullet 205 000 når jeg tok den ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...