Gå til innhold

81' E21 316->320/4 Resturering (oppdatert 13/9)


Elliott
 Share

Farge?  

30 stemmer

  1. 1. Farge?

    • Orginalfarge
      11
    • Alpinweiss 2
      11
    • Annet?
      8


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en E21 i august som jeg skal bruke vinteren på. Er en orginal 316 men fulgte med m10b20, komplett 320 for/bak stilling og ett ekstra interiør.

Bilen har ikke vært skilt på siden 2000, men var ikke så alt for mange feil på eu-kontroll (aug2010). Gikk smærtefritt å kjøre den 70mil før jeg parkerte den i garasjen.

Planer:

Ska pusse opp understell med alt av kuler og foringer nytt

Nye fjærer og dempere

Lakkere innvendig/utvendig+ motorrom (forslag til farge?)

M10B20 skal shines og få en god overhaling

Da jeg hentet bilen

codc7ivnpe0fp7j3onbc.jpg

6kx9dxwc78kujyza1b7q.jpg

ri34elzmc28e4la979rw.jpg

iynhqplt2d0q5tj6clbr.jpg

Etter en ettermiddag i garasjen ble det gjort litt

65eoon33dp081q6g6s8q.jpg

4mdge2vxpx0ref16wcea.jpg

ufatterlig lite rust på bilen, ser utrolig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bbsfelger jeg skal ha på i første omgang, men blir enda en stund til jeg trenger å tenke på felger, er fornøyd vist jeg får lakk på den før jul :applause:

Er ufattelig lite, ingenting i kanaler,dører eller bakskjærmer. Men dukker vell opp noe ettervært kanskje? Syntes orginalfargen er litt kjedelig, og kanskje litt vanlig på E21?

Har fått sveiset litt rust i innerskjærmen framme, var ett hull ca like stort som en 5 kroning

ztb4k7mhfyjgfiag9qhu.jpg

mha1ujul79va6uqvbdew.jpg

Finpussingen av sveisingen tar jeg når jeg får bilen på jobb. Har gjort litt mere men gikk fri for strøm på kamera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forkjærlighet for hvite E21, så jeg stemte for Alpinweiss! :) Lykke til med prosjektet!

alpinweiss er utrolig fint, har en knapp på den ;)

Fint prosjekt - og forbusende lite rust! :shock:

Dersom du skal lakkere om i en original-farge, så er vel 155 Karneolrot en av de peneste 8)

Den var kul ja! :applause: Finnes det noe oversikt over hvilken farge som ble levert mest og hvilken som ble brukt minst på E21?

Hadde lyst å lakke E30'n min grønn men den ble lambo-orange, kanskje denne skulle bli grønn da? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe oversikt over hvilken farge som ble levert mest og hvilken som ble brukt minst på E21?

Hadde lyst å lakke E30'n min grønn men den ble lambo-orange, kanskje denne skulle bli grønn da? :roll:

Har ikke sett noen oversikt, men etter det jeg har sett på div e21-forum rundt omkring, så er sølv, grå og svart veldig populært. Henna-rød (som vi har) er også en velkjent farge, men må poleres 2 ganger daglig for holde glansen :D

Grønn er et alternativ; Reseda-grønn er fint, særlig hvis man legger i en dråpe "pearl";

2tlcxcp8clag7tafvwsx.jpg

ugpsrfnkyrivmu9gr9wm.jpg

cpdcc2qup65gmvaft0ka.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen oversikt, men etter det jeg har sett på div e21-forum rundt omkring, så er sølv, grå og svart veldig populært. Henna-rød (som vi har) er også en velkjent farge, men må poleres 2 ganger daglig for holde glansen :D

Grønn er et alternativ; Reseda-grønn er fint, særlig hvis man legger i en dråpe "pearl";

Kan lakke den i orginalfarge bare med klarlakk, så blir den mere vedlikeholdsfri. Tror fargen min het noe med rot syntes jeg å huske :roll: Det var en tidsriktig farge spørr du meg, veldig fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...