Gå til innhold

Lamek`s Garasje. e34 550i Alpina:-D


Lamek
 Share

Anbefalte innlegg

Legger ut ett par bilder av prosjektet mitt..

Startet med dette prosjektet i 1uke før påske.

Må jo ha bil å kjøre i sommer.

Planene er:

Bytte til bilstein B9 med H&R senkefjærer... ferdig

Byttet til m5 stabstag med powerflex foringer... ferdig

Bytte til e34 m5 bremser fremme... ferdig

Montere fjærtårnstag bak... ferdig

Rydde opp og vaske motorrom... ferdig

Montere 745 motor ferdig

Montere frontmontert IC ferdig

Kjøre olje rens på motor ferdig

9b27710iu7pf78pil34y.jpg

jkxs5kurp0ymuby4p7s6.jpg

l87c8f5lpisv7f8xqao3.jpg

ddmobmoxxty77l0bat5s.jpg

ilp6tc58nizgh1yz5j5k.jpg

i7a5x60fkhk5v1u1hpxu.jpg

vl1i8uaih0x76nb1n8mx.jpg

ykydb6ksluz3sg6svbqf.jpg

vcdp6jnl2epjozcqhpko.jpg

l3zo7rhxq4c770u3eauw.jpg

7ccksitzy1zgc6jriyz4.jpg[list=]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk gjort litt i dag også..

Motoren ligger bare på bunnpanna mot treversen.

Venter på ett nutt motorfeste til førersiden også må jeg laget meg ett til andre siden da turboen kommer i veien..

2fabpvu1ioz905pmxhtg.jpg

sl6qzbfdxs86y7l6e8qi.jpg

oiperhsiaj753fypuxuw.jpg

gnrd1dbkb1r8wtk23rci.jpg

Ogå har jeg selvfølgelig fått litt hjelp:):)

8wni2muvviv6vwpp52so.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenvitr å kjøre 1,2 på den der. Turboen henger jo ikke med lenger en til 5500 6000 rpm og bråstoppen blir enda bråere med høyere turbotrykk. Org topp pakning tåler ca 1,2 så ville gitt meg på 1 bar. Det gir 400hk om motor er frisk. Blir skikkelig fint dette !! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenvitr å kjøre 1,2 på den der. Turboen henger jo ikke med lenger en til 5500 6000 rpm og bråstoppen blir enda bråere med høyere turbotrykk. Org topp pakning tåler ca 1,2 så ville gitt meg på 1 bar. Det gir 400hk om motor er frisk. Blir skikkelig fint dette !! :-D

Han som hadde den før meg hadde prøvd å stille ned turbotrykket med å montere boostcontroller, men endte opp med å øke det mer da årsaken til det høye trykket var at den ventilen som styrer trykket elektronisk ikke virker og har låst seg i nesten lukket posisjon.

Skal fjerne den orginale å kun kjøre med boostcontroller fra ppf justert på 0,8bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet problem er at når jeg sjekket oljen på motoren nå var den grå/grønn på farge, men nivået på olja var som normal så jeg håper bare det er kondens siden bilen sansynligvis har stått ute over vinteren eller kanskje 2 vintrer..

kjølevesken ser helt fin ut så jeg har litt vanskelig for å tro at det har lekket ned i olja da den har ganske høyt oljetrykk, 4-6bar...

Har ikke hatt start på motoren etter jeg fikk den så jeg ska kjøre igjennom ny olje ett par ganger og se om det blir bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...