Gå til innhold

Bmw/Alpina E21 B6 2.8


aleksbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Har alltid vært en fan av E21, alle bmw folk i bergensområdet vet vel hvem morten bmw hugg "t-shorten" er. Hadde den gule E21'en han var på rudskogen med i 97 eller noe ? Den bilen var så forjævlig stiv at den spiste foringer til frokost, røde koni rundt om forresten. Nå er det en annen 82' 323i som skal få seg en skikkelig vitamininnsprøytning (Edit: (Alpina B10 E34 3,5 motor) Har noen "hard to find" deler som f.eks; strøkne recaroer med lårstøtte og greier, Justerbart stab stag bak med alle foringer i uretan, hvite blinklys bak (dvs. spes. avstøpninger av avsagde gule hjørneblinklys baK) seff. foran også. Komplett shadowline (går faktisk an å kjøpe sorte lister orginalt på dørene hvis du går inn på en 315 i ETK) Sorte DE lykter foran fra Koed, (billig og org. hella) De skulle jo ha 5.000kr her i norge for et slikt sett..

M3-E30 breddere med custom tilpassede Zender spolerstøtfangere foran og bak og sideskjørt med nederste del foran støpt sammen med et org Alpina -80 frontskjørt. Bronsetonede ruter rundt om (blir for harry med lakkerte/film ruter) Frontbremser er ikke bestemt men blir vel 300mm brembo m/4potters kalipere eller litt billigere 280mm G60 skiver med 4 stemplers volvo kalipere. Har orginale Alpina bilstein dempere bak med progressive fjærer. Foran; orginale progressive B6 2.8 fjærer og dempere fra alpina i tyskland som ikke går å skaffe lenger. Uretanforinger på det meste av understell.

Har nå fått fatt i en Orginal E30 B6 2.8 motor som det kommer flere bilder etterhvert som overhalingen pågår utover våren. Alpina motorfester, Alpina mellomaksling, Alpina B6 2.8 Radiator. Alpina B7 Speedometer til 300 :P Alpina 635 diff / E21 Diff med dobbelt feste, får se om turbo trangen viser seg :) Alpina ratt, girkule, El.ruter, El.Speil på begge sider, El, luke (min andre på E21) 5 Lag med Dupont svart tettfarge (lakker den selv), som jeg skal slipe ned med veldig fint våtslipepapir for å få vekk alle spor av appelsin, deretter få den opp igjen med Meguiars pro. produkter (som vi selger). Siste hånd på verket blir orginale gamle typen blå Alpina striper.

Tar en stund før jeg er ferdig, bilder kommer vel rundt sandblåsingen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:shock: Spennende prosjekt! Og det gjør jo ingenting om det kommer bilder før sandblåsingen :P

Jeg har også et E21 prosjekt på gang, men på langt nær så omfattende som ditt - http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=23362

Du må forresten "joine" http://www.bmwe21.net/forum/ - en meget bra side for oss E21-fans.

PS! Hvis du vet om flere simons anlegg, så tar jeg gjerne mot tips :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stigtrinn sideskjørter om du vil ha :D

Nei men litt seriøst også her.

De har en sotefilm (tonefilm) på biltema som er skikkelig fin. Den er jo til gjengjeld også det dyreste biltema noen gang har ført (299kr. pr rull.) Men den er seriøst skikkelig fin. Gjør at rutene ser renere ut og at det skinner mer i dem. De blir jo selvsagt også litt mørkere, men ikke mørkere enn at det ser fabrikktona ut!

Har dette på bak på en E12 nå. Har også bruntonede ruter til den med den filmen på som skal i E12'n etter rustfjerning og motorbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...