Gå til innhold

E21 323i 1978


propan
 Share

Anbefalte innlegg

323i 1978 mod.

Med de orginale BMW stripene og den rette fargen er den 99% strøken i lakken og generell passform.

Den har fått flere lag farge,stått lenge til tørk,blitt mellomslipet og så 4-5 lag med klarlakk.

Forrige eier har montert inn M3E30 orginalt skinninteriør,e30 dash board og e30 tak plastikk.

Og alt utenom taket skal vekk og gjøres om til orginal e21 igjen.

Med de sorte e21 Recaro skinnsetene som står i den gamle blå min.

Nytt e21 facelift dashboard ++

Ellers fikk jeg med ferdig sveiset bak stilling med e30 midt parti.

Nye H&R fjærer.

Nye justerbare Spax dempere bak.

Nye bilstein sprint dempere foran.

Helt nye orginale bremsecalipere rundt om,samt hovedsylinder.

Nye Tarox slissa skiver rundt om.

Forrige eier har også fått laget ett ganske stilig opplegg baki bilen til forsterker og litt snacks.

Mulig jeg beholder det-vet ikke.

Som sagt ett meget bra utgangspunkt.

Jeg har ikke fått bilen inn i garasjen enda,men skal ta noen før etter bilder når jeg skal vaske den,har stått i en låve i 5 år nå,så den er noe støvete kan man si.

Motor fulgte ikke med og det var like greit.

Ny motor kommer.

Den gamle blå bilen min ble rygget på og er herved erklært død.

Den begynte uansett å bli sliten,så det var på tide med nytt karrosseri.

Så jeg skal rive den blå i molekyler så fort taksten på skaden er tatt og forsikrings sak ute av verden.

Jeg skal også rive den andre grå e21 jeg har,karrosseriet der er solgt rent.

Så hvis det er noen som trenger e21 deler så bare si fra,jeg har ihverfall en komplett i deler,forøvrig også mange racing deler som bilstein,tarox etc.

Jeg legger det jeg har til overs ut på deler selges etterhvert.

Bilder og specs kommer i løpet av uken.

Her er bilder av akkurat det jeg hadde her hjemme.

Det er motor deler,så de fleste skjønner vel hva det gjelder :wink:

(Bildene oppdatert 06.08.13)

IMG_0415.jpg

IMG_0414.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk orginale vippe ruter bak også :D

Kom på det nå.

Aldri sett før.

Nå skal jeg ned i garasjen og rive en bil i deler så jeg får plass til nye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelen med den dis-4 plus boksen i forhold til tenningsmodul med 3 dobble coiler?

Vet ikke helt om jeg forsto.

DIS-4 er en tenningsmodul med fire utganger.

Og en bruker tre av utgangene til dobble koiler.

Og grunnen til er at MSD ikke kommer med tre utganger,men to eller 4.

Så dette er komplett wastefire med tre dobble koiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må ha tenningsmodul uansett?

Uansett om det er Haltech eller Bosch eller som meg MSD.

Den leverer 115 milliJoule energi også.

Og da skulle de fleste tenningsproblemer være vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk det ikke egentlig,men de var 90% sikker på det gikk uansett.

Jeg må borre blokka mi nå så jeg får målt komp og ventil/stempel klaring.

Z45 kammen er 11mm løft,tror nok det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...