Gå til innhold

E36 328 suge Hk+(presse lagt på is-SELGES)


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å modifisert bilen/motoren en god del tidl.,har jeg bestemt meg for å ta steget enda videre. Tenkte å dele dette med de som måtte være interesserte :wink: Har i lengre tid vurdert kompressor, men med priser opp mot 50 000,- kr har jeg slått det fra meg. Og bestemt meg for å se hvor mye (NA) sugemotor hester jeg klarer å få presset ut av 328`en.

Fra før er motoren modifisert på følgende måte:

M50 innsug som er portet+gass-spjeld og antispinnspjeld som også er portet (kjent som BBTB=Big Bore Trotle Body)

Supersprint eksos hele veien dvs grenrør(rustfritt),racingkat. og bakpotte.

Omprogramert styreenhet bl.a flyttet turtallsperra 1000 o/min.

K&N panelfilter i org.luftfilterboks.

Med dette ble bilen målt til 228Hk på svinghjulet og 300Nm med 18" hjul på rullende landevei. Var fornøyd med det resultatet, men vil nå ha mer :twisted: Så her kommer den første endringen:

Før

sommer061631qm2.jpg

davefgx3.jpg

Får også luft fra kjølekanalen til bremsene i M3-fangeren.

Jo større hastighet jo mer luft får den(røret som kommer ned går rett opp innenfor varmeskjermen til filteret)

sommer061634ca3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kammer?

:lol: Kan si at følgende er innkjøpt og vil dukke opp her etterhvert:

M3 US kamakslinger

Justerbar bensintrykk regulator(bensintrykket skal oppjusteres)

Pullies (overdim/lettede reimhjul til AC og servo)

Etter at dette er montert skal bilen på rullende landevei igjen for ny programmering iht kammer og bensintrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor mye letting av remhjulene har å si?

Selve lettingen er sekundert, det som er viktig er overdimmen.

Som tar bort belastningen på de respektive hjulene noe som fører til bedre gassrespons pga annen utveksling :wink:

Ps:er vel noen som sier at for hver 450gram vekt fjernet fra den roterende massen skal gi ca.2,8Hk på 2,5-3,0L motorene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et prosjekt jeg liker :D

Men bare husk på at du skal hente så mye det går NA ut av motoren, koster det mer enn 50.000 :wink:

Ja,uttrykkte meg kanskje litt feil :wink: . Kommer vel i første omgang til å begrense motoroppgr. til ovennevnte ting og det koster en brøkdel av 50 000,- :D

Til Bimmerdude: har ikke bestemt meg for hvem som skal ta seg av programmeringen enda. Men skal i alle fall måle effekten hoss Flissundet som sist, så forutsettningene i målingene er så like som mulig :wink:

Luftfilterkittet ble kjøpt av DaveF på e36coupe.com og er utviklet kun for å passe E36. Helt klart en merkbar effekt av dette og for en syk 8) lyd ved fullt pådrag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et prosjekt jeg liker :D

Men bare husk på at du skal hente så mye det går NA ut av motoren, koster det mer enn 50.000 :wink:

328 motoren kan trimmes ganske mye og rimelig uten at det blir dyrt. Uten konvensjonelle svindyre metoder som porting og balansering osv.. Er flere i US og UK som har over 260 HK og eneste de har gjort inni motoren er å bytte kammer. Resten er "bolt on".

Joarn:

Jeg vet veldig godt at konfilter hjelper utrolig mye på M50/M52. Uten å selv ha prøvd det. Har studert den orginale luftfilterboksen og den er ikke konstruert for høy effekt for å si det sånn.

Har ikke selv tatt meg råd til å sette på konfilter selv desverre men har modifisert luftfilterboksen litt. Noe som hjelper veldig er å fjerne snorkelen foran boksen. Da får den en mye større åpning. Merket det veldig og til og med lyden i eksosen ble høyere fordi motoren fikk mer luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du bort tåkelampene? Får å få mer luft inn?

Er dritt lei knuste/sprekte tåkelamper :cry: ,har vel byttet 6 eller 7 stk.

Å ja jeg er klar over at de ikke tåler vann/regn når de er varme, men har nok hatt litt uflaks med steinsprang bl.a.

Så ofrer de for som du sier mer luft

Vi har begynt å selge Eibach på jobben,så fikk en kjempepris :D (les:"vil ikke si prisen")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...