Gå til innhold

E21 323 1982-Ferdig lakka-


Rotty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte skrive litt om Hverdagsbila.

Er for tiden på bukker, skal overhale driverk og motor. ikke den som står i, setter nedi en M20B25 (2,7budsjett snik) med elektronisk insp istedet for mekaniske.skal kjøre på orginal innmat, kun det mest nødvendige da dette ikke skal koste så mye. nøyer meg med 250-300hk eller det motoren makter på en driftsikker måte med orginal elektronikk.

Helt til slutt er planen og få på en liten lakk skvett, hehe så ingen mobbing :wink:

bilderprosjekt022hw5.jpg

redigertbks4.jpg

Har såvidt begynt med bakstillinga og forstillinga. tar motoroverhalinga fortløpende å.

Dette er gjort på bakstillinga:

-Sandblåst alt og lakka opp

-K MAC justerbare foringer i bærearmer

-justerbare koni med jamex fjære

-skifta simmeringer,pakning og nye låseringer (drivaksler) på diffen + ny olje

-nye hardere traversforinger

-brembo bremseskiver med ebc kevlar bremseklosser (alle bremsedeler nye)

-nye skruer til det meste, hadde ikke hjerte til å skru på de gamle rustne boltene :D

-nye bremseslanger\klips og div småting

Dette er gjort på forstilling (skal sanblåse div deler men ikke kommet så langt enda)

-sports dempere og fjære, husker ikke type ak no :oops:

-nye kalipere (org)

-div nye foringer

Ska ut med gamlemotoren i helga så det blir en kald fornøyelse :shock:

Skal oxo skifte dørene pga de er opprusta i nerkant (de andre er lillablå oxo) så blir en bra fargeklatt hehe :P

Motorplaner er:

-overhale alt

-div nye lager\pakninger (org)

-Ny kam (ikke bestemt meg hva slags enda)

-380cc dyser + ms2 v3 -adaptergreinrør til snurra

Turbosett fra Kjell på A-dekk

ska jo ikke bli så voldsom, har jo wankeln til det :wink:

Toppen som sto montert på 2.7, hadde gamle eier "glemt" montere oljerøret og låsene\fjærene til løfterne så det skapte litt problemer må overhale den. tenkte gå for nytt org vippetøy og en liten kvasskam, om det har noe betydning istedet for orginal kam da når effekten ikke skal over 300+. 8-[

er ikke sikker på hva komp lå på men får regne litt når jeg har kommet så langt. skal prøve være flink med bilder etterhvert..

Takk for hjelp og deler så langt til: :bounce:

-Propan

-Kimmit sport

-Roger`n på forumet

-Roger`n Lakkerern :D

-Kjell E på A-dekk

-PPF

-Cylmo

-Koed

-BlackMan

Og en spesiell takk til Stian S for hjelpa med bila og div ellers av monteringer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har bilstein sprint dempere og Artec fjærer foran ;)

Kjør på.

Hehe takker 8)

ska legge ut på tur retur andøya, å når jeg kommer hjem lørdag ska motor ut.brrrrrr...

her er bilde av bila (før jeg traff midtrabanten :oops: ) med gromfelgene på

e21medgrommfelgenefj2.jpg

altfor brede men passa utrolig godt på E21.

synd ikke jeg har flere bilder av den med felgene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft prosjekt.. er veldig råe e21ene.. har en kammerat så hadde/har en e21 232 men den endte opp i en lyktestolpe for 2 uker si =( fikke en kraftig smell bak

Er egentlig ikke prosjekt sånn sett, bare hverdagsbila mi som får seg en liten oppstrammer :wink:

E21 :love:

Håper ikke det var så fryktelig alvorlig da, mulig å reparere eller kondem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redigertbks4.jpg

Jeg minnes ikke at disse "pipene" var på 323i originalt. :P

Men de minner meg om noe japansk som jeg ikke helt kan sette fingeren på :P Med 90hk og masse styling :lol:

Men lykke til :) E21prosjekt er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett!

Står jo en sølvgrå E23 ved pumpa til venstre baki der! :D

Hehe normalt te daglig pleier det stå en monza med v8 fra bmw der + en E34 med 745turbomaskin i bakgrunnen der.

Jeg minnes ikke at disse "pipene" var på 323i originalt. :P

Men de minner meg om noe japansk som jeg ikke helt kan sette fingeren på :P Med 90hk og masse styling :lol:

Men lykke til :) E21prosjekt er flott!

Nå er dette de pottene som gir minst 75hk exstra hver minst 8-[

Jeg bytta de ut etter en krangel med en urhistorisk senil bt kar uten som ikke tålte en spøk. nå er det helt orginalt hele veien \:D/

når jeg brukte disse på 2.7 maskina,gikk bilalarmene på bilene irundt bila :P

Men nå er motor og gir ute, brukte vel 2.5time med masse kaffepauser.

forøvrig har jeg de pottene til salgs med rør tilpassa om noen trenger rånepotter. de lager bra med lyd.hehe

Regn med at naboen slutter smile til deg om du bruker de, min har aldrig smila så mye etter at pottene ble bytta :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette de pottene som gir minst 75hk exstra hver minst 8-[

Jeg bytta de ut etter en krangel med en urhistorisk senil bt kar uten som ikke tålte en spøk. nå er det helt orginalt hele veien \:D/

når jeg brukte disse på 2.7 maskina,gikk bilalarmene på bilene irundt bila :P

Men nå er motor og gir ute, brukte vel 2.5time med masse kaffepauser.

forøvrig har jeg de pottene til salgs med rør tilpassa om noen trenger rånepotter. de lager bra med lyd.hehe

Regn med at naboen slutter smile til deg om du bruker de, min har aldrig smila så mye etter at pottene ble bytta :lol:

Eksosanlegget på 320n min er rusta istykker, så det bråker godt det og. En lyd jeg ønsker å høre snart, men den starter ikke :cry:

Skulle ikke du egentlig ha wankelen i E21n, eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hverdagsbila mi som får seg en liten gjennomgang her, men det ble vist mye mere en bare motorskifte på E21, det hele begynte med eu kontrollen og har bare spinnt avgårde.

Klarer ikke montere noe nytt på noe som ser rustete å jæskli ut.

tenkte montere fjærbein fremme i dag, har lakka opp mye småting og mangler sandblåse a-armene bak + div motordele.

Skal gjøres ordtlig når det først er av :lol:

jeg stå ute i en carport om dagene i nærheten av sjøen :shock: :-& 8-[

Så alt går litt tregt,hehe. :-$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er diffhuset,calippere fram og div motordeler ferdig sadblåst.

skal bruke rustbullet først så hammerite. svart på diff og grått på a-armene. diffen må nok skiftes lager i pga klebba litt når sandblåste men sånn e det bare når man må sitte ute i det fri med kunn ei stoor lue og ei lita maske. hele meg føles som en stor sandklump :lol:

lærte noe nytt i dag å. ikke hold fingrene imellom bremseklossen når du kjører trykkluft på calippern, det va veldig vondt :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...