Gå til innhold

Prosjekt 316 by Die Aller Vaerste...


Polardego
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje fornuftig å legge inn en tråd om min(e) Bmw og hva som er planen med den...

Jeg har alltid vært svak for BMW, spesielt 3-serien og da helst de mer eldre utgavene. Etter å ha lest Total BMW april-2004 som ble lurt inn på Vaerste av min venn Kid-A så ble jeg helt solgt da jeg så bilder av Mike Valder's pene 318i E21.

02_G.sized.jpg

Så da denne dukket opp jaunuar 2006 så var jeg solgt...

Bilde_071.sized.jpg

Denne var blitt satt igjen av en tysker for noen år siden og forlatt hos en bekjent. Bilen var en 1982 316 automatic som kun hadde rullet 81 000 km.

Bilde_050.sized.jpg

Til å være en 316 så hadde den ganske mye utstyr som farget glass, el.speil på beggesider, skinnratt, el.antenne og orginal radio. Det var omtrent ikke rust og oppdrive på den heller...

Bilde_070.sized.jpg

Siden vi på Vaerste har mest erfaring med å fikse opp gamle VAG-biler så har det knyttet seg ganske stor spenning til hva vi Golf-huer kan få til med en bimmer...

Siden jeg liker fargen som er på den grønne så var den ikke et alternativ og bytte uansett, det som var problemet var at dette var en tysk bil og jeg hadde ikke den ringe anelse om hvem jeg kunne kontakte for at den kunne registreres i Norge...

Men hvite blinklys ble i allefall handlet inn som en begynnelse...

Bilde_264.sized.jpg

Det ble også felger, men istedet for å havne på denne så havnet de på "Joppe" en av de mer kjente einser-prosjektene våre...

dscf05006vs6br.sized.jpg

Så har bilen stått en stund mens jeg har forsøkt å finne på what to do, et alternativ var jo å få tak i en lik bil, men norsk og ta en karrosseribytte.

Så her om dagen kom denne 316 over fra Vestlandet, også i meget bra stand rustmessig og 109" km på telleren.

Bilde_300.jpg

Bilde_299.jpg

Men siden jeg er motstander med fikling av ch.nummer så blir det til at dette blir bilen som blir bygd opp siden den allerede er norsk. Go-delene fra den tyske bilen blir flyttet over, men orginalfargen (savanna-beige) blir beholdt med en liten twist... :wink:

Jeg har en helt konkret og forhåpentligvis en litt innovativ plan med denne. So stay tuned... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har lest gjennom ca 1/4 del av posten deres på vw-audi sitt forum.

Dere er ikke LITT gode i hue gitt!!

Håper du legger like mye tid i denne bimmeren. :)

Ser ut som den har ett gått potensiale

Syns du bør legge ut en link til sida deres på vw-audi forumet, slik at folk kan se litt hva dere driver med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest gjennom ca 1/4 del av posten deres på vw-audi sitt forum.

Dere er ikke LITT gode i hue gitt!!

Håper du legger like mye tid i denne bimmeren. :)

Ser ut som den har ett gått potensiale

Syns du bør legge ut en link til sida deres på vw-audi forumet, slik at folk kan se litt hva dere driver med :D

Hehe, takk skal du ha. Joda, har skumle planer for å si det sånn... ;)

For dere som vil ha noe å lese på i jula, her er den berykta tråden om Vaerste. Den er snart 3 år gammel og er den største tråden på VACN uansett kategori.

Ha en fortreffelig jul alle sammen.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=18293

godjul_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg brukt 3 dager nesten på å lesed gjennom tråden deres på vacn forumet..

ler meg ihel av komentarer på bildene :D

like mye action på værkste enda?

Mja, til tider er det d. Det kommer noe hele tiden stort sett, har vært litt stille nå i høst siden vi har vært litt lei etter alt for mange bilprosjekter på vårparten...

Men er igang igjen nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel dele litt planer med dere...

Det som jeg tenker er å ha bilen beige men med matt klarlakk. Har felger på gang også, Mattig stålfelger 7 og 7,5 x 14 ET 12

0bf5_1.JPG

0ffd_1.JPG

Skal prøve disse på bilen å se hva det er plass til, og er det plass så er det ikke helt umulig at 7" felga blir bredda til 9". Har også et 90/60 senkesett med dempere i kikkerten.

Motor er jeg ikke sikker på enda, har lagt inn et bud på den Alpina B6 motoren som er tilsalgs her på forumet, men tviler på at jg får den. M3 er jo det jeg ønsker, men er litt dyrt og vanskelig å få tak i.

Så det er mest sannsynlig en frisert 318is motor fra E30 som havner her, henter da en hel bil fra Tyskland så har jeg alt jeg trenger.

Interiørmessig så ser jeg for meg noe sånt som dette.

131602140.jpg

Skal ta kontakt med ombyggningsgruppa til Statens Vegvesen for å få dette godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir flott! Mike Valders bil hadde et flott stuk i sin første versjon - skjønner godt at du lar deg inspirere 8)

01.jpg

Jeg regner med du også har et skrått øye på blitzed310 sin bil - litt mindre "ekstrem" men likevel en tøff liten sak....

bfc3.jpg

8.jpg

12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en møkka bil liggende. En dritt bil av dimensjoner. Die aller værste er spesialister på vw golf.

Jeg har en -97 mod. 3 som er ombygget til 4. Racing eksos komplett sett. Proff sota ruter all over. Frontspoiler, bakspoiler, senkesett, linselykter, hviteblinklys, Diode custom lys i dasjbord, sort lakk. +++ Eu godkjent i 2 år til, med skilter.

men bilen starter ikke, og når jeg åpner motor rommet er det bare en masse ledninger der nede.... 16v 1.6 100hk dritar.

Det er ikke gnist på bilen. og da lurte jeg på om du eller gutta vet om noe som jeg kan bytte i...

Jeg er mest sugen på e21 eller 1602 da dette er gode gamle sorten og ikke sånn nytt bling bling bil som golfen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...