Gå til innhold

Pedi's E21 Peters Cabriolet... Dataliner !


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge et par bilder ut av den eneste BMWen som jeg har igjen nå, siden eg ser at det er flere som har BMW E21 her.

Bilen min er en 1976 modell 320/4- Peters Cabriolet edition. Altså en 4-sylindret 2 liters helcab (ikke bauer, nei...).

Den skal nå gjennom en facelift, og har ingen deadline. Men bilen bygges jo etter lommeboken (som mange andres prosjekt - ikke alle får alt opp i hendene ;-) ), så det er ikkje alltid progresjon.

Legger ut litt bilder her, og dere er hjertelig velkomne til å både kommentere, smile og le - bare ikke le av bildene - for fotograf har jeg aldri vært ;-)

Edit: Denne bilen har vært i undertegnedes eie siden 1998, og har gjennomgått mange planer og endringer av planer. Det er nesten ikke annet å gjøre å lese tråden, så får en det meste med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er frontplate og høgre rammevange fjernet, klar for å borre ut innerskjermene/hjulhus foran...

bmw015.jpg

Bilder av bilen rett etter den var sandblåst:

bmw006.jpg

Bakplate og bunnplate klar til å tas bort:

Ramme015.jpg

Her et bilde av bilen før sandblåsing der me prøvde cabben (som er hentet fra E30 Cab): (obs !! Bilde tatt med d gamle digi-kameraet mitt...)

E21-cab034.jpg

bmwkaross006.jpg

Her har rævå begynnt å forsvinne, mangler bare å borre ut begge bakskjermene nå:

bmwkaross004.jpg

Noen nye deler fra Haugli, ja...:

bmwkaross003.jpg

her e og noen bilder av når meg å Cato'en snikkra ramme :-) :

4d153d22.jpg

173843b2.jpg

f09c3aa9.jpg

Diverse003.jpg

Diverse004.jpg

Diverse001.jpg

Så nå har jeg nesten fått alle karosseridelene jeg trenger (siste bakskjermen er på vei altså...). Nå e d kun dører og bakluke som står på ønskelisten....

Nyedeler001.jpg

Det får holde for i dag.

kan gjerne ta noen bilder av motorprosjektet senere hvis noen skulle ønske det ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta såg jo dritstiligt ut.. Men visst vil me sjå motoren, spent på den.. :D

Har ikkje tatt bilder ennå, skal se ka eg får til senere. Men den er jo ikkje helt satt sammen ennå, den er jo under bygging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta såg jo dritstiligt ut.. Men visst vil me sjå motoren, spent på den.. :D

Har ikkje tatt bilder ennå, skal se ka eg får til senere. Men den er jo ikkje helt satt sammen ennå, den er jo under bygging...

Gjere ingenting.. :wink: Berre bra med masse bilder, da lika me 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor handler du karosseridelene til en fornuftig pris?

Jeg synes dette er interessant, selv om det er gammelt. Holder på med en e12 selv.

Kjøper ALT orginalt selvsagt. Ikkeno Vreng her i gården... :evil:

E12 var min første BMW, så mange gode minner der...

Og ja... Jeg har vært innpå og sjekket den internettsiden din tidligere ja. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ALT orginalt selvsagt. Ikkeno Vreng her i gården... :evil:

Jepp, jeg regnet også med at det var originalt. Men hvor handler du det? Hos norsk bmw-forhandler? Har også handlet noe karosserideler hos bmw i norge. Noe er faktisk overraskende billig, mens annet er ufattelig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler 99% hos min lokale BMW-forhandler her i Haugesund. Har muligheten for å handle i Tyskland (siden jeg er der nede ganske ofte med biltransport-trailer), men prisene er ganske like faktisk.

Noe har blitt handlet hos Walloth und Nesch, der har sikkert du vært innom også tenker jeg.

Prisene på E21-deler er sinnsykt billig generellt sett, og 99.5% er tilgjengelig fremdeles. Kun karosserideler er litt dyrt (så det har vært gjort et lite grafs i lommeboka ja...), men nå gjenstår det bare 2 dører og bakluke - så er ALT karrosseri-deler nytt, svart og BMWorginalt !! Just the way I like it !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jysli tøft at det er nåken som gidde å ta sej av de gode gamle modellane!! men det å få til et så omfattande prosjekt som dette er hinsides alle andre prosjekt på desse sidene.. vert gjerne imponert over folk som putta inn mammut motora å sette inn gromt interiør å greier,, men det er dette som er restaurering!! slike prosjekt tar tid... å det fins ikkje feilmargina.. blir dørken i bagasjerommet 2 mm feil blir alt anna feil.. en feil sammensatt motor går ann å ta ijenn uten å sage søndt ijenn skiten.. all honør til slike folk! styling kan alle montere,, men dette skal ekte entuiasme til!! lykke til!!! :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jysli tøft at det er nåken som gidde å ta sej av de gode gamle modellane!! men det å få til et så omfattande prosjekt som dette er hinsides alle andre prosjekt på desse sidene.. vert gjerne imponert over folk som putta inn mammut motora å sette inn gromt interiør å greier,, men det er dette som er restaurering!! slike prosjekt tar tid... å det fins ikkje feilmargina.. blir dørken i bagasjerommet 2 mm feil blir alt anna feil.. en feil sammensatt motor går ann å ta ijenn uten å sage søndt ijenn skiten.. all honør til slike folk! styling kan alle montere,, men dette skal ekte entuiasme til!! lykke til!!! :clap:

Takker og bukker for den fine responsen. Skal oppdatere siden, men har ikke fått tid til å gjøre noe med bilen på en stund - ferie, sykeopphold og MC-treff denne helga har tatt litt for mye av tida mi. Og nå skal eg vel til Tyskland endel turer i sommer, så det spørs litt på oppdatering de første ukene. Men planen er lakk til høsten, så oppdatering VIL komme ja :wink:

Og til deg Muren Motorsport... Ja, det skal en "Mammut"-motor i også. Bare vent, hehe... :wink:

Takk for fine ord, og sjekk gjerne innom siden her i løpet av sommeren. Eg lovet noen her å legge inn noen motorbilder, og de skal komme de også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du innom eller i nærheten av walloth & Nesch i sommer også?

Nei desverre. Walloth holder til litt utenfor min kjørerute desverre. Kunne godt tenkt meg å tatt en tur dit, men jeg kjører vanligvis Hamburg og omegn og plukker opp biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...