Gå til innhold

E 21 81mod 323i


hajm
 Share

Anbefalte innlegg

qbq0a60qbgmwdthsk7nm.jpg

tgop6kuk0uucuvs9jpp8.jpg

5nhkrvkyx5wvsezfto7d.jpg

uztozpl1s7lq3fyg9s2i.jpg

Henta bilen i går, den sto da nedstøvet og demontert i en garage i Vesterålen.

Starta heldigvis med en gang, men ei reim hadde ikke tålt å stå, så den måtte slepes de 10 mila hjem. :(

Fikk ny reim og nytt batteri, så kom alt i orden. Monterte bakpottene og interiøret(sjekka for rust først). Bilen har en innbruddsskade og en lettere herjet forskjerm, så smårep og spakling er pågjynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har hadd innbrudd og alt av alpina inni bilen ble stjålet, og tyvene herjet groft på sjoførsiden for å komme inn..

em1wna19ur05ihdjeqki.jpg

1xql6dopssu9zmxh3ysh.jpg

hgj0h58o2nks9zf4l6hp.jpg

nx0ualnjqplfet0o8826.jpg

Interiøret er i grei stand men mange morsome og unødvendige løxninger på å få ting til å sitte fast...førersetet er som på mange andre BMW`er slitt...

kjhjjq9652lon6oaf3ls.jpg

Motor må gåes over..og må nok ha nye manifoldpakninger..plugger og alt det som er flytende skal byttes...slanger og div oxo..

hrhbwyrojnwegtrx0dja.jpg

Alpinafront / støtfanger ønskes kjøpt!..evt noe e30 du trenger?

hya4ud6nhj9x64sax7ab.jpg

ovy2q4mofboaapwbz59y.jpg

Da vi så bilen første gang,(i en mørk garage). Fikk vi vite av selger at bakpottene, sideruten, frontfngeren og div lister manglet.. etter en tlf til gs

fant vi ut at dette kom på 15 lapper...(!) E21 er dyrt.. Men simons effektpotter lå i bagasjerommet så der sparte jeg 5000...

ts8yaufq7k03uethnl2o.jpg

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uroligste med denne bilen alpina eller ei, er at vi finner ikke rust :D

har funnet litt under dørkmatta men det er ikke gjennomgående, bare å pusse ned og ha på syre og tektyl..har pusser på kanalene og kommer kun til

metall..en plass må vi ha på syre og ny tektyl..men ellers er det nesten ingen rust

:D:D:D:D:D8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med E21 som nok blir fin igjen. Det jeg lurer veldig på er om det er gamle bilen min, som jeg hadde for ca. 17år siden(1991).

Min tror jeg var 81,82 mod.? Samme farge og husker jeg kjøpte 15 toms felger til den akkurat lik dem som står på bilen nå. (var gromt med 15" den gangen!) Vet du reg.nr. på denne? er det SC49...?

Visst det er denne, har jeg liggende ett par bilder av den fra 1991 tror jeg. Da var den flott :D

Uansett...lykke til med oppussingen....E21 er gromt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble hentet av første eier i trondheim hos forhandler, de sa da at det va alpina understell og motor. M-blå ;Felgene er det jeg som har satt på midlertidig og bilen har et annet registreringsnr.. det er kun støtfanger framme som må til for å få skilter på bilen :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn framtidsplanene/ønskene

Men det er nok økonomien som bestemmer og siden jeg har 2 biler til som skal fixes, lir det nok over tid hvis ingen kommer med et godt bud eller bytte.

- Bytte slanger og alt flytende

- Bytte radiator

- Reparere skade, lakkere og sette inn vindu( bestilt hos gs)

- Sjekke understell med dempere. muligens bytte m max 40mm senk

- Pusse ned kanaler , bakstykke og front.

- Bytte manifoildpakning

Dette er igangsatt..legger ut bilder etterhvert :lol:

Ønskeliste:

- Org alpina felger,alpina rattmerke, girkule og pansermerke.

- Støtfanger framme evt alpinafanger

- Nye framdempere

- Komplett blått mattesett til bagasjerom

- Komplett verktøysett

- Alpina dekor på siden( bestilt)

Bilen skal IKKE skamsenkes , trimmes , japsestyles e.l.

Tips om evt deler mottas med takk

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Der var kotrollen over og eneste på eu ble at et lite rør på exos må byttes! :D:D:D:D:D:D:D

Har kjøpt støtfanger her på forumet (takktakk) , vinduet er kommet. Nå skal det pusses og rettes (skade v/vindu og frontfanger). Lakk er kjøpt inn , så d blir lakket der det trengs, men egentlig burde man ha hellakkert hele bilen ( har desverre ikke råd).

Nå har vi behov for to biler da jeg har begynt å jobbe 5 mil unna , 323i`en er ikke er en pendlerbil og jeg har nok av prosjekter må jeg desverre selge den. Har hadd kontakt med de fleste eierene og bilen har blidd tadd godt vare på, det finnes minimalt med rust på bilen og den vil bli solgt EU GODKJENT. Det står 215000 på telleren og forrige som hadde bilen registrert bekreftet dette. Han pusset mye på bilen.

7ljp2bffiklmcz039xq1.jpg

9lqf56vpcoxhxxrua6bo.jpg

65fanx9d0ljq68z4qnq0.jpg

ut3i9vmg1gv73u9ju97a.jpg

r2tqesiamfhhu275brld.jpg

8lmnudflw8zhzxc7cn9f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Da skyssn til 323i`en til Bergen gikk på grunn i Trondheimsfjorden, virker det som at han ikke skal ha bilen alikevel.. kunne sende bilen med Richard With fordi jeg hadde jobbet der... Ser E 21 stiger i pris..vurderer å skifte kammen , kjøpe pakinga og listene som mangler og lakkere bilen. Har fått høre at bilen da vil bli verdt over det doble. Hiver ut noen bilder når jeg får det nye digitalcameraet til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...