Gå til innhold

Selger da min nydelige bmw e38 740i. SOLGT!!!


tjelle
 Share

Anbefalte innlegg

IMG_5099.jpg

IMG_5112_zps6ec089ca.jpg

IMG_5148_zps4c54e4ff.jpg

IMG_5118_zps014a251b.jpg

IMG_5164_zpsa2e6c6a0.jpg

Model: BMW 740i e38 1994

Historie:

Kjøpt ny hos Tronrud bil og brukt som direktørbil i samme firma..

2. Eier er foreløpig ukjent

3. Eier var Karl Hagbart Henriksen (Risør)

4. Jarl Ståle

5.

6.Eier er meg

Jeg fikk ikke servicehefte med bilen, men den bærer preg av å ha blitt veldig godt vedlikeholdt. Både med tanke på oljeskift og generell behandling. Den har blitt mye påkostet av Karl Hagbart Henriksen (har en oversikt over alt som er gjort med bilen i hans eie, dersom du skulle være interessert. Jeg har også påkostet bilen en del.

Bilens tilstand:

Ekstriør/interiør

Bilen er som sagt veldig godt vedlikehold. Forrige eier var en BMW-entusiast og var veldig nøye. Bilen har høy km-stand, men ingen hadde reagert dersom jeg hadde sagt at den var kjørt halvparten av det den er kjørt i dag. Interiøret er nesten som nytt og lukter faktisk nytt, ratter er skiftet med M ratt følger med begge.

Karroseriet/lakk er veldig bra. bilen fikk en skade på høyre side. det står det meste her: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... light=740i

da ble den om lakkert i en nydelige farge som er tat godt vare på. så er veldig bra rundt om

Teknisk:

Motor, gearkasse og drivverk er ganske bra, Jeg har også etterstrammet boltene til oljepumpa (Typsik problem på m60/m62, det er viktig å sjekke dette dersom du skal ha BMW v8er!)Understellet/oppheng er veldig bra, og er fast og tight.

Teknisk info:

Bilen er rett og slett fantastisk å kjøre og motoren har en herlig karakterestikk. 4liters v8 med 286hk og et dreiemoment på 400nm (?). Jeg er faktisk overasket over hvor godt den går, den kjører fra de fleste ”vanlige” biler (den liker spesielt godt å jekke ned oppskrytte oljebrennere over fjellet ).

0-100 på 7,1 sek er ikke værst for en så tung bil med ”gammel” automatkasse, men det er over 100 bilen begynner å dra. Når den girer fra 2. til 3. gir fortsetter den med samme akselerasjon! Toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t Bilen er senket 30mm fremme og 15mm bak(tror jeg) og oppfører seg veldig bra på veien

Utstyr(noe av dette er sikkert standardutstyr):

- Stor kjørekomputer

- 2 Soners klimaanlegg

- Elektriske seter med oppblåsbare puter i setet(kompressor under setet)

- Elektrisk rullegardin bak

- El.vinduer foran og bak

- Check-kontroll

- Cruisekontroll

- Midtarmlene foran og bak

- Justerbart multifunksjonsratt

- Antispinn

- Stereoanlegg med orginal bmw forsterker i bagasjerom

- Facelift-lykter

- Orginal fjernstyrt sentrallås og alarm

- Trinnløs justering av setevarme på fører og pasasjerside

- Lys i underkant av dører

- Koppholder

-18"vinterfelger med

-20"felger 8.5"fremme 245/35x20 og 9,5"bak 275/30x20 med bra dekk

++

Det er nylig skiftet bensin tank til en overhalt en på 95l

det er og nylig skiftet batteri til et stort dyrt og bra batteri.

bilen er eu-godkjent til 2014

Bilen er per i dag kjørt ca 315 000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Ja, er vel derfor jeg lurer på å oppgradere, fikk bilen for 14 dager siden og den er skikkelig fin, men tror jeg angrer litt på at jeg ikke gikk for en 740 som jeg tenkte på med engang.

Går plenty bra nok og skikkelig fin 6-er lyd, men hadde nok vært kulere med åtter.

Siden 728n min er så bra bør jeg nok prøve å glemme hele greiene.... men får jeg napp på noe innbytte så tar nok valget kun noen få sekunder :-)

Har en e30 325i 4d og en Husaberg 450 på hvite skilt også som jeg kan bytte, er jo 3-serie ;-)

Beklager men vill prøve 3 serie denne gang og i en 7er må det stå en v8 :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...