Gå til innhold

Vurderer 330d, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Driver å sikler etter 330d om dagen, har hatt min 320dT i noen måneder og er kjempefornøyd med den "sparebørsa", men så kom jeg ut for å sitte på en 330d for en uke siden. Forskjellen ifra min egen vil jeg kalle formidabel, så jeg er inne i en vurderingsprosess om jeg skal prøve å bytte til en 330d selv.

Har folket her noen erfaringer å dele? Jeg fant en som er innen min prisklasse på Autodb ( http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_c ... 1298376433 ), den har rullet endel men som Bavaria sa her i nord: den motoren der går til evig tid bare den har nøye ettersyn og får skikkelig olje.

Jeg har alltid vært gjeldfri på bilene mine, og valgt ut biler jeg kan kjøpe kontant så det er ikke noen hensikt å linke til 330er som er "ubrukte" eller så godt som nye, budsjettet er innen 150 000-180-90 000.

Hva kan jeg forvente å få for min egen bil eventuelt? mener selv den skal være verdt omkring 100 000,-

Her er link til min bil: viewtopic.php?f=6&t=169992

Tar imot alt av info med stor takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ein "aha-opplevelse" når du prøver 330d'n mot din 320d ;) Har aldri prøvd e46, faktisk ... men har prøvd både 520d og 530d e60 (og eiger ein 530d e60 nå) - og forskjellen er enorm!! Så eg vil tro forskjellen vil bli mye det samme? :)

Kan ikkje seie så mykje om motoren på den 330d'n ... spør i diesel-bmw tråden i Teknisk delen, til TRF-Racing - han har peiling og kan svare deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør høre med selger hva som er bytta innen den perioden han har eid bilen.

Dyre ting som svikter er: dyser, turbo, inlinepumpe, pumpe i tanken, lmm.

Utifta bilens km stand vil jeg gå ut ifra at flere av disse tingene er byttet allerede, men når man kjøper en såpass "dyr" bil med så høy km stand er det greit å være sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...