Gå til innhold

Nytt medlem!


Coupè
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er også ny-vervet av Leo, på meget overtalende vis ;)

Jeg må innrømme at jeg er meget skeptisk til BMW, etter å ha jobbet som selger for en av vestlandets største forhandlere. Jeg valgte å slutte delvis pga sykdom, og fordi jeg føler at kvaliteten på BMW er synkende.

Har hatt tre stykker selv, noe som i to av tilfellene var en veldig anstrengende erfaring.

Flere venner har hatt og har ennå forskjellige utgaver og modeller, det hender at mine skru-kunnskaper blir satt på prøve når noe er galt eller trenger ettersyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg meget imponert over overtalesesevnene til Leo. :)

Skeptisk til BMW, ja, tja. Kvalitetsmessig synes jeg ikke det er så mye å utsette på nye BMWer, iallefall ikke sammenligna med andre tyske biler. VAG og Mercedes har jo virkelig gått på noen smeller. At mange asiatiske merker er veldig mye mer driftssikre er jeg ikke i tvil om, men så er de fleste så ekstremt kjedelige, dessuten har de for det meste fwd (eller awd - som er ok).

Personlig elsker jeg veiholdninga, balansen og styreresponsen på BMWer, samt det deilige brølet fra rekkesekserne. :twisted:

Noe av problemet til BMW i Norge er denne tåpelige kebabtralle-trenden som ødelegger litt, samt mange slappe forhandlere. Bavaria (Sandnes/Stavanger) er min lokale forhandler, og de har fått/får vanvittig mye pepper. Selv har jeg relativt grei erfaring med de, men det tror jeg nok er for at jeg for det meste har krangla til meg å få levert bilen til verkstedssjefen istedenfor de ørten ungguttene de har.

Har også hørt *mye* dårlig om Tronrud Bil (Oslo). Autozentrum er det litt opp og ned med. De gir utrolig mye for BMWCCN (BMW Car Club Norway) i landet, men det har nok sin grunn kun i at en av de som jobber der er medlem i klubben... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autozentrum klarte ikke å reparere vår(Leo og meg) girkasse i en E34M Tech.De måtte til slutt dra til Tyskland å kjøpe en ny kasse,og den kostnaden ville de få oss til å betale! De brukte ca 3 mnd på jobben,uten noen form for info!men det var ok,fordi jeg brukte den stakkars Rover 216si som arbeidsbil hele sommeren.Da de ikke klarte å rep. den selv mente de at vi burde betale dobbelt så mye som avtalen var.Etter møte nr1 var avtalen 7500kr og bilen er ok,men den siste fakturaen var direkte ufin ca 16000.Det ble så dyrt pga. deres inkompetanse,de ville montere en 525 kasse og dermd kutte vår mellomakslig.Mitt svar var :glem de har man M.Techk så ikke kødd med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har noen spørsmål ang- E-34 M-Tech.

E-34 M-Tech hva mener du det er.Er det en M-5 eller er det en vanlig E-34 med lit M fangere og kanalskjørt+++

525 kasse og dermed kutte vår mellomakslig? Hva begrunner du dette med kutte mellomaksling? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være stri nå, men jeg mener m-tech utstyr vil si:

m-tech understell <--- my stivere og bedre osv osv

senka <--- orginal senka 40/40 fra fabrikk

m-tech stoler <--- mye fetere sporsstoler med extra stash

kjørecomp <--- kjørecomp som stnd

kan være mulig det er mer også....men værtfall så var det derfor comacten min hette m-tech, fordi den hadde de tinga der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av M-tech er egentlig bare understellet (15mm senking på E36). Sportsstoler, kjørecomputer +++ er ekstrautstyr også til M-tech. Motormessig skal ikke M-tech utgjøre noen forskjell. Det samme gjelder drivlinje og lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av M-tech er egentlig bare understellet (15mm senking på E36). Sportsstoler, kjørecomputer +++ er ekstrautstyr også til M-tech. Motormessig skal ikke M-tech utgjøre noen forskjell. Det samme gjelder drivlinje og lignende...

stort sett det jeg også sa, men mulig at min har blitt senka litt mer en orginalen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marjusen:

Har du M-tech fangere også?

Hvilken farge er det på bilen din, bilde?

Heisann Frode.

Jeg har ikke m-tech fangere nei, jeg har satt på Lumma sin styling fanger, og lumma sin heck bak...har forresten styla bilen så det er lite orginalt igjen :lol:

Jeg har en BMW 318ti Compact E36 "Special Edition". Har chippa den og litt sånn stash :twisted:

Hva slags bil har du?!? Hva har du event gjort med den?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode H.

Marjusen:

Sjekk posten din om chiptrimming, der står det om bilen min.

Det står bare Frode i de meldingene, kommer til å skrive Frode H. i fremtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...