Gå til innhold

Motorn er ferdig


///M power
 Share

Anbefalte innlegg

fettern var ute og kjørte plustelig så stoppet bilen.Han prøvde å starte igjen men den ville ikke starte så tokk han med bilen til en vitnameser som driver med bmw på lindebegr ved skedsmo.Og han mekanikern mener at motorn er ferdig nå den er helt slitt.

Og vi må bytte ut motor har en 1,8 ligende men bør vi bytte eller nei den er jo kjørt 189 ???km.Bmw klarer mye mere enn det elelr hva sier dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel ann på om han vil ha igang bilen fortest og billigst mulig det. Vil han ordne det fort og billig kan du jo bruke den du har. Men om han vil lete lenger etter en mindre slitt motor så er det vel en fare for at det kan ta litt tid, og penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

189.000km er ikke spesielt mye, nei, men slikt kan skje. Kanskje den har fått dårlig vedlikehold en gang gjennom levetiden. F.eks blitt kjørt nesten tom for olje. Da er slitasjen veldig høy. Det trenger jo ikke ha vært mens dere har hatt bilen...

Om det lønner seg å reparere motoren eller ikke kommer helt an på hva som er galt og hvor mye som skal til. Få et overslag på det, og sammenlign det med motorbytte.

Men hvis du allerede har en motor liggende er det vel ikke så mye å lure på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

189 var ikke så mye, Bmw sine motorer er ganske sterke... KJølevæske/vann er ukentlig sjekking... e et eller annet som er brent maybe, vis du har gått tom for kjølevæske/vann...

Du burde be noen lokalisere feilen og sjekke eventuelt prisen, vis du har motor, da er det vel ikke katastrofe eller :?::D

Kjenner en fyr som har en 520 89mod og har kjørt 270, syns det er mye, ikke syns jeg han har tatt noe vare på bilen heller, men import biler kan jo være kjørt hardt og dårlig vedlikeholdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viss Berg i BMWCCN Rogaland har en E30 325i som har trilla 300.000km+ nå tror jeg (er ikke helt sikker på kmstand), og han pisker den skikkelig på bane flere ganger årlig, inkludert i autoslalom. Så med greit vedlikehold holder de bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig vedlikehold det tviler jeg på.

bilen var tomt for kjøleveske eller vann i radiatoren. Motor olje er jeg ikke sikker.

-tom for kjøleveske eller vann, oops, ikke bra, ka hende at toppen er slått sprekker i, fodi at bilen ble for varm.. ves d skjedde...

er spent på hva verkstedet sier... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...