Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Har i løpet av det siste halvåret handla BMW-deler hos mange forskjellige butikker/forhandlere. Da har jeg merket at det er utrolig stor forskjell på service/kundebehandling!.. Flere som har lagt merke til det? Det er for eksempel like langt omtrent til de to nærmeste BMW-forhandlerne, og jeg har da handlet hos begge to. Den ene

BMW på Hamar

bryr seg ikke om kundene virker det som. Der må man nesten ha delenummeret før man ringer, får så å lese opp dette for den som svarer så han kan skrive det inn på datan. Det tar dessuten ganske langt tid!

Vinger bilsenter

BMW på Kongsvinger har jeg derimot mye bedre erfaring med! De hjelper deg gjerne og leiter som noen helter på datan. De er også raskere (de gangene jeg har hatt bruk for noe). Dersom det er noe som kan ta litt tid ringer de deg gjerne tilbake dersom de får nummeret ditt. De ringer til og med når delene dine kommer hvis de må bestille noe. De er også mye mer interessert i å hjelpe uten å nødvendigvis selge deler. En gang jeg ringte å skulle bestille noe sa han på delelageret hvordan jeg kunne prøve å reparere det først for eksempel.

Etter hva jeg har hørt er OS bildeler "vennligere" enn GS også, uten at jeg har prøvd.. Er det ofte slik innenfor bilbransjen? Hva er dere andres erfaringer?

Edit: Bare gjort det litt ryddigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det varierer veldig!

Motor Technik i Skien har jeg aldri handlet av, men har ganske dårlig inntrykk bare etter noen mailer, så det er spørs om det blir noe shopping der.

OS Bildeler har vært hyggelige og greie når jeg har brukt de. Har fått det jeg ville ha, og de har bra peiling. Det meste av vanlige slitedeler er på lager, men andre ting må kanskje bestilles. Da kommer det fra GS. Ok priser, men ikke mer. Bittelitt under BMW-forhandlerne, og det er ofte at det ikke er originaldeler.

GS Bildeler har vært bra på tlf, og de har definitivt peiling, men det var et svare strev å få tilbake penger som de skyldte meg for innsendte deler (avtalte at jeg skulle sende tilbake det jeg ikke trengte allerede ved bestilling). Virker å ha et meget bra lager. Her gjelder det samme som for OS angående priser og slikt.

Caprizone Tuning har bare vært tragisk de gangene jeg har prøvd å kontakte/besøke de. Kommer ikke til å handle der.

Mekonomen er stort sett veldig dårlig. Har vært hos de i Tønsberg og de i Stavanger. Servicen i Tønsberg var helt elendig. Selv om de forhandler Calix ville de knapt selge meg det, og kunne ikke hjelpe med noe som helst. Katalogen fant de ikke, så det endte med at jeg måtte forske på nettet + få hjelp av Calix selv for å få riktige delenummer. I tillegg har Mekonomen vært suverent dyrest på alle deler jeg har sjekket det siste året, og da mener jeg også dyrere enn BMW-forhandlerne.

Av BMW-forhandlere har jeg bare handlet hos to:

Bavaria, Forus - Stort sett bra, og de har blitt enda bedre de siste to årene. De har mye på lager, og når de få delene de ikke har må bestilles får man SMS så fort de ankommer, noe som pleier å ta rundt 3 dager.

Morris Bil, Tønsberg - Fikk dårlig førsteinntrykk, både av lokaler og service, men det har vel tatt seg opp til å være verken eller. Det kan virke som de har noe mindre lager enn Bavaria, men der er jeg ikke 100% sikker. Bestillinger har tatt rundt 3 dager der og. Meget bra med 15% rabatt til BMWCCN-medlemmer på deler! Ellers er det nedtur å måtte gå i bruktbilavdelinga til Mitsubishi eller hva det er når man skal ha BMW-deler. Liker å titte på hva som er inne av biler (BMW) når jeg er og kjøper deler, men hos Morris ligger det i to forskjellige bygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke handlet hos så veldig mange Bmw forhandlere da, eneste er Bavaria på Forus, og der ble jeg kjempefornøyd!!

Hyggelige imøtekommende folk, rask levering, og beskjed både på tlf & sms at varen var komt!

Ellers var Caprizone elendig, skal ikke gå der nei...di har jo ikke peiling på om di selger bilstyling eller frukt virker det som, menmen...

Garviks autospar.... mye tull med feil varer osv, men hyggelige folk!

AST Performance....kjempebra service, greit utvalg og beskjed på tlf når varen var komt, di monterte faktisk sportsfilteret for meg oxo mens jeg sto å såg på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føye på litt jeg..

Autopower - Verkstedet på kalbakken i Oslo altså. Har hatt bilen der for service og diverse og er godt fornøyd. Eneste er jo at det ligger himla upraktisk til :lol:

GS bildeler - Har fått det jeg har bestilt rimelig fort og de svarer greit nok på mail. Ellers skrev jo Gunnar litt om prisene..

Autozentrum økern - Kun kjøpt noe småtteri her, men det har fungert ypperlig. Ingen problemer å få bmwccn-rabatten og sms når varen var kommet. MEN, det er så utrolig kjipt å stikke innom der, blir jo bare trist å sette seg i e36'en igjen etter å ha sett alt det de har... :?;)

Tronrud Drammen har vært stusselige greier de gangene jeg har vært innom. Kanskje jeg kom midt i lunsjen eller noe? Det tok iallefall 15 minutter før jeg fikk snakke med noen de gangene jeg har vært der. Fikk det jeg skulle til slutt, men det tok over en uke når de måtte bestille og når jeg kom for å hente ante ikke fyren hva jeg pratet om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Ja Bavaria har skjerpet seg kraftig og det måtte de for de fikk fortalt hvor landet lå! men et verksted som jeg er meget godt fornøyd med og behjelpelig som bare det er Rogaland Bilverksted på forus snakk med dansken Palle,billig /får tak i det du trenger++++++ bare positivt å si om han!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil team romeriket har hatt bilen på rep der en gang (E39), også før det har jeg vørt inne for å få tak i senterkopper, men han selgeren var en skikkelig slappfisk, og bare satt i stolen, og så på TV. var en skikkelig uhøffelig yr. meget dårlig service da, men etter jeg hadde bilen på rep der har de virkelig skjerpet seg.

Autozentrum Økern handlet mye småtteri der, også har de veeeldig god service hver gang jeg er der, og hvis de har en feilbestilling til bilen ;). hyggelige mennesker og ikke noe problemer med de egentlig.

Brages Bilforetning Ålesund utrolig god service, på linje med økern.

får hjelp med en gang man kommer inn. har også hatt bilen der for noe små fix, som var viktig, og dem kjørte bilen inn på verkstedet med en gang, og fikk den dagen etter. jeg hadde dårlig tid, fordi jeg skulle hjem til oslo igjenn, og da kunne jeg ikke ha kjørt så langt uten det BMW besøket, så ja.. god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt GS bildeler.. De er som sagt veldig rimelig på det meste.. Leste i DN at de hadde omsettning på ca 40 mill i fjor. Vedrørende dette hadde avisen intervjuet lederen for BMW norge sin avdeling for salg av deler. Når avisen sa at GS hadde 30% billigere deler enn de, sa han at det kunne han ikke tro... :wink: Han mente at de kjøpte deler til samme pris av produsent og at forskjellen lå i slutt leddet??!! Det vil jo si at BMW Norge føkker kundene sine..(som forresten omsetter deler for ca 110 mill i året, GS forventes å stadig øke. Kilde: DN)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servicen er det heller ingen ting å klage over fra min side....(Gs).. Når men ser daglig leder hjelper til med å jekke opp en gammel 518, for at eieren skal se om det passer med 18" felger...?? For å deretter ombestemme seg å si at han ikke skal ha felger :? Og DL skifter tilbake og ønsker god tur videre....Thats service.... Jeg har alltid handlet med Trond Gule hos Gs... Hyggeligste mann på jord.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminalen Egå A/S (BMW i Århus/Danmark) - De har utført/utfører obligatorisk service I og II på min tidligere 1997 E36 323i og min nuværende 2003 E46 318d Touring og kvaliteten på arbeidet er meget bra. Alle vitale deler skaffes på en dag eller to (fra eget lager eller Sverige)...alternativt en liten uke fra Tyskland via Sverige. Time/deleprisen er lav i forhold til i Norge, men høy i forhold til Sverige og Tyskland. Husk evt. å spesifisere eksakt hva som skal gjøres på din bil...ellers får du skiftet div. lyspærer, topp-påfylt spylervæske etc. ...på din bekostning :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslo bilsenter

disse folka har gitt meg meget god sevice og lave priser på lakkering o.l.

de har knall service og det er det ingen ting å klage på, men for litt siden var det helt kaos det med verkstedet, fordi hadde ingen som var/satt der, bare mekanikerene, men så har de skjønt og sett at det var et rottereir, så har dem nå fikset opp i det. vær eneste gang jeg kommer ned dit spørr jeg pent om kan kan polere og vaske bilen mange ganger, og så har jeg faktisk fått sånn jeg vill det. jeg vet ikke om servicen er sånn eller ikke, men nå har jo jeg kjøpt BMW'n hos de da, så det har kanskje noe med det å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har gjort denne tråden om til en prioritert tråd, slik at den står i toppen. Det hadde vært flott om folk fortsetter å skrive inn erfaringer og kommentarer fra forskjellige forhandlere, verksted og rekvisitasjapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMM Sport Trondheim - Bra service. Eneste negative jeg kan huske, er at de prøvde å ta seg betalt for 1 time når de hadde hatt bilen kun 40 min. Var ikke avtalt noen pris før, så de godtok for 40 min uten noen form for krangel. BMWCCN rabatt gikk greit uten noe frem og tilbake. Skal også være billigere enn merkeforhandlere. Har hatt bilen inne 2 ganger, like fornøyd begge gangene. Turen blir mersom kortere av slikt neste gang. BRA! :)

DAS Auto - Nå Strandveien Auto (Trondheim). Hadde den inne for å bytte clutch. Var faktisk de billigste, og de er merkeforhandler. Ellers har jeg handlet en del deler gjennom de. Varer som regel på lager. Middels betjening. Møter deg mersom ikke i døren. Delepriser ligger vel litt høyere enn OS, GS osv. BMWCCN rabatt = grei deal.

JO Bildeler - Har også handlet litt deler her. BMWCCN rabatt går greit "gjennom". Grei kar. Kan virke litt travell og venting i noen minutter må påberegnes. :o Sitter med en god del deler inne på lager. Ringer raskt tilbake når delen er ankommet (viss delen må bestilles).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Alf Lie Motor

Har vært hos Alf Lie på Furuseth i Oslo mange ganger med bilene mine,det er ikke akkurat så veldig ryddig i verkstedet hans men en ting er i hvertfall sikkert han har en service innstilling uten om det vanlige.

Alf har stor kompetanse på BMW spesielt eldre modeller men jeg har ingen problemer med og overlate min E38 i hans "varetekt"

Prisnivået hans er også et stykke under de fleste andre BMW verksteder.

Han har også et betydelig varelager som jeg har benyttet meg av da Autozentrum/Stenshagen måtte bestille inn de aktuelle delene..... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...