Gå til innhold

Gjennomført 97 mod.E36 328coupe GJENNFUNNET


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

For det første... Hva er vitsen med å teste en bensinmotor ifra 80-120 på 4-5 gir? En bensinmotor trenger turtall for å dra. Er en grunn til at en S50B30 yter max(286Hk) ved 7000 omdr...!!!

Hva med å teste ifra 100-150 på 3.gir.?

4-5gir ifra 80-120 er slik de tester oljebrennere for det er kun på lave turtall de går bedre enn en bensinmotor.

For det andre: forskjellen er vedlig liten ifra 0-100 på biler, forskjellen ligger lenger opp i fart der luftmotstanden begynner å jobbe.

En ferrari til 2 mill går 1-2 sek raskere ifra 0-100 enn en M3, men drar en god del raskere opp til den stopper på toppfart..

En E36 328i er langt ifra en E36 M3....

En annen ting er at jeg aldri har forstått hva som er så gøy med "rattlåskjøring". De fleste biler med stor motor går fort rett frem.

Test de to bilene på en bane og du skal se 328en vil komme et godt stykke bak..

Test på en bane hvis dere er så opptatt av at det plutselig ikke er lov og kjøre for fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Unnskyld at jeg sier det, men denne diskusjonen får meg til å lure på om det bare er attenåringer her inne. Min bil er raskere enn din, og pappaen min har lengre hår enn din, så det så!

Men for all del, de arrangerer jo masterstarter på bmw treffet på Våler om ikke lenge. Kanskje det er rette tid og sted for å gjøre opp dere i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masterstarter er et godt eksempel på hvor lite det skiller med masse hk over en kort distanse.

2004 på Rudskoge, BMW dagene.

Helge Vik sin M3(6-700hk?) mot E46M3 CSL. På de 201m så kom Helge sin 1,5 billengde før CSL i mål......!

Man må da kunne diskutere noe uten at folk som ikke har noe særlig å bidra med kommer og klager på hva vi diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masterstarter er et godt eksempel på hvor lite det skiller med masse hk over en kort distanse.

2004 på Rudskoge, BMW dagene.

Helge Vik sin M3(6-700hk?) mot E46M3 CSL. På de 201m så kom Helge sin 1,5 billengde før CSL i mål......!

Det må jeg si var meget godt kjørt av Helge Vik. Den bilen har alt for mye krefter i forhold til grep, siden han kjører med vanlige gatedekk. Csl har jo launch control og lynrask SMG. Hmmm, jeg trodde faktisk den ville slå M3 turboen på en 201m. Så feil kan man ta.. Elle var det Håkon som ikke maxet mon tro?? Underlig hva jeg glemmer. Jeg sto jo og så på den konkuransen.

Man må da kunne diskutere noe uten at folk som ikke har noe særlig å bidra med kommer og klager på hva vi diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masterstarter er et godt eksempel på hvor lite det skiller med masse hk over en kort distanse.

2004 på Rudskoge, BMW dagene.

Helge Vik sin M3(6-700hk?) mot E46M3 CSL. På de 201m så kom Helge sin 1,5 billengde før CSL i mål......!

Man må da kunne diskutere noe uten at folk som ikke har noe særlig å bidra med kommer og klager på hva vi diskutere?

det hjelper ikke å kjøre en M3, hvis man ikke kan utnytte potensialet i bilen. det er jo flere som kjører fortere rundt rudskogen med vesentligere motorsvake biler, enn enkelte med M3. det er ikke alle som vil satse allt på bane.

oops! sorry for at det ble litt OT i din salgsannonse, joar!

hadde vik sin M3 og csl`n kjørt på en ordentlig dragstripe, og begge hadde kjørt med dekk for stripekjøring, så hadde csl`n vært ved 200m merket når vik rullet i mål.. på rudskogen så er det minimalt med feste for en bil av vik`s kaliber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masterstarter er et godt eksempel på hvor lite det skiller med masse hk over en kort distanse.

2004 på Rudskoge, BMW dagene.

Helge Vik sin M3(6-700hk?) mot E46M3 CSL. På de 201m så kom Helge sin 1,5 billengde før CSL i mål......!

Man må da kunne diskutere noe uten at folk som ikke har noe særlig å bidra med kommer og klager på hva vi diskutere?

det hjelper ikke å kjøre en M3, hvis man ikke kan utnytte potensialet i bilen. det er jo flere som kjører fortere rundt rudskogen med vesentligere motorsvake biler, enn enkelte med M3. det er ikke alle som vil satse allt på bane.

oops! sorry for at det ble litt OT i din salgsannonse, joar!

hadde vik sin M3 og csl`n kjørt på en ordentlig dragstripe, og begge hadde kjørt med dekk for stripekjøring, så hadde csl`n vært ved 200m merket når vik rullet i mål.. på rudskogen så er det minimalt med feste for en bil av vik`s kaliber.

Jepp. Jeg har enda et sekund å hente på Rudskogen for å komme ned på tiden til en viss hvit 318iS.. Men det har nok mest med sjåføren og gjøre ja. Bilen min har nok potensiale til langt lavere runder enn det jeg hittil har klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joar`n, du får si fra hvis du vil jeg skal splitte ut OT-innleggene i tråden din..

Espen, 18-åringer.. skulle kanksje trodd det, men tror de fleste som diskuterer dette har sett den bedre siden av 20-årene, om ikke hele 20-årene, allerede. :P

Joar`n ber jo litt om det når han sier at 328en er en nesten-M3 også, men siden han har jobbet hos en av norges største BMW-forhandlere så vil jeg tro han vet litt hva han snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joar`n, du får si fra hvis du vil jeg skal splitte ut OT-innleggene i tråden din..

Espen, 18-åringer.. skulle kanksje trodd det, men tror de fleste som diskuterer dette har sett den bedre siden av 20-årene, om ikke hele 20-årene, allerede. :P

Joar`n ber jo litt om det når han sier at 328en er en nesten-M3 også, men siden han har jobbet hos en av norges største BMW-forhandlere så vil jeg tro han vet litt hva han snakker om.

De får skrive og mene hva de vil for meg :lol: ,men takk for tilbudet Gunnar Hva nesten betyr,blir vi vel neppe enige om her på forumet :wink: Jeg sier bare 300Nm mot 320Nm + 328´en er lettere....

Det er faktisk stor mulighet for at jeg beholder bilen,det er jo ikke mye av den som "tilsvarer" 328 lenger og jeg er meget fornøyd med den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt fakte her:

auto sport og auto motor und sport har følgende test resultat på 0-200.

Bmw 328i 96 model 34sek(o-100 på 7,3)

bmw m3 3.0 lim 22,4sek(0-100 5,7)(test 2 24,4)(test 2 0-100 5.8 )

alpina b3 switch tronic 26sek(0-100 7.1)

alpina b3 man (test 2 25,4) 0-100 6.3(test 2 6.1)

http://www.einszweidrei.de/bmw/list.htm

Her kan dere lese mer fakta.

Toppfart 328i 237km/h 1390kg coupe

m3 250(begrenset)km/h 1517kg lim

b3 switch 258 km/h 1450kg coupe

b3 man 264 km/h 1431kg lim

test 2 er en test mellom b3 3.0, m3 og schnitzer s3 som kommer fra autosport

Har den liggendes på hd:n men vet ikke hvordan man legger ut den som bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt fakte her:

auto sport og auto motor und sport har følgende test resultat på 0-200.

Bmw 328i 96 model 34sek(o-100 på 7,3)

bmw m3 3.0 lim 22,4sek(0-100 5,7)(test 2 24,4)(test 2 0-100 5.8 )

alpina b3 switch tronic 26sek(0-100 7.1)

alpina b3 man (test 2 25,4) 0-100 6.3(test 2 6.1)

http://www.einszweidrei.de/bmw/list.htm

Her kan dere lese mer fakta.

Toppfart 328i 237km/h 1390kg coupe

m3 250(begrenset)km/h 1517kg lim

b3 switch 258 km/h 1450kg coupe

b3 man 264 km/h 1431kg lim

test 2 er en test mellom b3 3.0, m3 og schnitzer s3 som kommer fra autosport

Har den liggendes på hd:n men vet ikke hvordan man legger ut den som bilde.

Greit at du legger ut en test av de forskjellige bilene, men nå er vel ikke akkurat den bilen som selges her en orginal 328i lenger? vil nok tro den går litt bedre enn en orginal 328i..menmen.. Bilen var nå meget pen uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...