Gå til innhold

- 98 523i som rister ved nedbremsing og i 110kmt


Kaande
 Share

Anbefalte innlegg

har en 523i 98 mod som rister ganske mye når man bremser forsiktig i stor fart, når man tar i litt så rister det nesten ikke.. bilen rister også masse når man ligger i ca 110kmt, avbalanserte felger i dag så det skal ikke være problemet? noen ideer om hva det kan være?

hvis det er en mekaniker å få tak på i oslo området i morgen så hadde det vært fett..

eller i valdres etter onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved vibrering ved svak bremsing i fart, så er det ofte skjeve skiver som er årsaken.

som kjetil sier, så er det sikkert en eller annen foring som er utslitt. har selv risting i min (E30) i farter over 100 km/t, men ingen under 100 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rister bilen eller rattet? min erfaring er at skeive skiver rister rattet, og slitte foringer rister bilen.

enig, bra forklaring. min bil rister så nesten dashbordet detter i fanget mitt.. (kanskje litt overdrevet, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil skriving bare

Du vet du kan slette/endre postene dine slik at du ikke trenger å fylle tråden med slike "glipp-poster"?

kan ikke slette den etter jeg skrev den under. jeg kom borti knappen og bare trykte på tilbake tasten og skrev vidre. da kom den halle først og den andre under. kunne slettet den under men da måtte jeg skrevet d en gang til. eventuelt kopi da. men d gadd jeg ikke tenke på. regnet med d ikke var så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rister bilen eller rattet? min erfaring er at skeive skiver rister rattet, og slitte foringer rister bilen.

det er nok mest sannsynlig begge deler da? for når jeg trykker løst på pedalen i høy fart rister det i rattet også, men når jeg cruiser i 110kmt så rister det kun i bilen. virker som om det kommer fra bakhjulene når jeg kjører og hele bilen når jeg bremser..

hva med hjul lagerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering her.. Nå rister det mer enn noen gang, det starter så smått når jeg ligger i ca 80 og når jeg ligger i 100-120 så rister det noe voldsomt og det blir ikke bedre før jeg når 130+ dette kan da ikke være bra? burde jeg parkere bilen til dette er fikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...