Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Da var ventilene skimset opp,og en e28 med bil-tralle og en e30 bakpå når det snør som et hælvete ute er ikke så mye å stå etter.

Fikk heldig vis tak i svogeren min etter legge tid,som kom med sin pajero,så bilen kom seg trygt tilbake i garasjen.Takk til Nils Erik!

Regner med å starte opp en av dagene denna uka,og forventningene og spenningen er til å ta og føle på innen garasjens 4 vegger.Blir forhåpentligvis tillig julaften for meg i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags shims ble det? slipte du shims? ell fikk du tak i ett helt sett å brukte dem som passet?

Fikk litt assistanse av en bekjent med en del skims,og verktøy(en type krok) som er tilpasset får å bytte skims mens kammene sitter på plass.Tok riktignok 3 timer med litt skravling og røykepauser.

Fikk montert resterende saker i går,og håper på oppstart i dag hvis alt går som det skal.

Er ganske så spent nå ja :crazy::crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått startet opp,og bilen har fått gått seg varm.

Klarte å miste trigger signal,så da har jeg jo litt å gjøre i morra også.

Men så godt å høre den gå igjen.Forhåpentligvis en mer givende sesong enn den forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Får håpe Murphy's lov er ferdig med deg for en lang stund framover.

Gleder meg til å se den på treff! :D

Og for all del, vent til bilen er ferdigmappa før du gasser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant problemet med trigger signalet,og skal lodde på en ny motstand i morra.

Har veldig lyst til å dra på både gatebil,og bimmers treff.Våler går vel greit,men rudskogen er litt langt å dra en henger uten BE-sertifikat,og en gammel sliten e28.

I første omgang må jeg jo se om jeg får bilen til å fungere nogenlunde vettugt.

Er fortsatt litt usikker på oljetrykket mitt siden jeg ikke har fått opp olje temp noe særlig ennå,men får en annen pumpe i dag,som jeg skal prøve hvis jeg ikke er fornøyd med trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gode og 2 dårlige nyheter:

Fikk ordnet trigger og startet opp i dag.

Oljetrykket ble dårlig da motoren ble varm.

Vann i olja.

Men nå er pumpa ute,og setter vel inn en annen pumpe i morra.Er litt fornøyd med meg selv over at jeg ikke brukte mer enn 1 time fra jeg hadde tappet av olja,til pumpa var ute.

Begynner å haste en del nå,med tanke på at jeg skal på mapping på tirsdag,men siden jeg har ferie til neste uke,så kan jeg jo skru dag og natt i håp om å bli klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pumpe er nå på plass,og oljetrykket ble mye bedre.Ca 1.5 bar på 8-900rpm på varm motor.

Dagens problem er ekpansjons tanken min.Får ikke radiator lokket til å sitte ordentlig,så jeg prøver alle mulige løsninger.I værste fall får jeg dra på jobb og lage meg en tut som jeg sveiser fast i tanken.

Ellers står det bare igjen å få på justerbar bensintrykk regulator,så skulle vel ting begynne å bli klart(selv om det garantert dukker opp mer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på et intressant besøk hos 336mik og titta på kompressorbørsa. Skal si det var sinte saker 8) Kommer til å gå verst, det er ganske sikkert!!

Kunne jo ikke unnvære å ta noen bilder, så jeg slenger opp noen :)

3366.jpg

3365.jpg

3361.jpg

3363.jpg

3362.jpg

3364.jpg

3367.jpg

Da er det bare å ønske lykke til på mapping i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og trangere blir det.Var på mapping og bremsing i dag,og måtte avbryte grunnet høy temp på kjølevannet.Fikk ikke dratt nok til å måle power en gang.Men havarerte ihvertfall ingenting(som jeg vet om).

Og hvis noen syns det er trangt nå,så skal det bli enda værre.Må inn med annen oljekjøler,større radiator og noen små,men effektive kjølevifte®.

Lykke til sier nå jeg til meg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...