Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Og trangere blir det.Var på mapping og bremsing i dag,og måtte avbryte grunnet høy temp på kjølevannet.Fikk ikke dratt nok til å måle power en gang.Men havarerte ihvertfall ingenting(som jeg vet om).

Og hvis noen syns det er trangt nå,så skal det bli enda værre.Må inn med annen oljekjøler,større radiator og noen små,men effektive kjølevifte®.

Lykke til sier nå jeg til meg sjøl.

Kjører du med E30 radiator? Synes det var jævlig rart at du sliter med høy temp før du engang presser motoren..

Trist at det ikke klaffet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med radiator bak en at man ikke ahr like fri tilgang til fartsvinden.

Noen som vet om det er mye forskjell på 535 og 524td radiator?

Den jeg har i 524td er ihvertfall ganske stor,og jeg tror kanskje jeg kan få plass til den hvis jeg flytter olje kjøleren.

Ser også at ppf har noen vifter som er 21cm i diameter,dette er noe jeg muligens kan bruke.

Må ut og måle etter hva jeg har plass til,og prøve å få tak i deler etterhvert.

Det sitter akkurat nå en radiator og oljekjøler fra e30 325.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg skjønner her så sliter du med vanntemp på motoren?

Da jeg bygde utleie-bilen for SSP brukt jeg E34 M5 radiator med sugevifte på innsiden og oljekjøler og hadde ALDRI problemer med tempen på denne. (og den har blitt kjørt HARDT mange runder på rudskogen.

På andre om bygginger med m5 i e30 har vi brukt spesialtilpasset radiator som passer inne i vangen forran med sugevifte innsiden og m5 oljekjøler. Dette er radiator du evt kan bestille av oss.

CIMG1235.jpg

CIMG1231.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På innsiden har jeg ikke plass til noen vifter i det hele tatt.

Men får jeg flytta/byttet til annen oljekjøler,så frigjør jeg en del plass.

Har plass til radiator i ca størelse 600*550*50.

Har da evt tilgjengelig plass over intercooler for 2 små vifter.Tilgjengelig plass over I/C er ca 600*250*75.Dette er så og si all plass jeg har tilgjengelig,så har må man prøve seg nøye fram.

Skal begynne å demontere front i morra,så jeg kan legge ut noen bilder over hva jeg har av plass til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ihvertfall fått tak i radiator som ser ut til å passe utmerket.

Mangler bare vifter og oljekjøler nå,så begynner det vel å ordne seg vil jeg tro.

Litt større enn den gamle.

Kjling002.jpg

Plassen jeg har til rådighet mellom intercooler og reimhjul.

Kjling003.jpg

Plassen som ble med radiatoren i bilen.

Kjling004.jpg

Fyller ut greit mellom vangene.

Kjling005.jpg

Kjling006.jpg

Kjling007.jpg

Et par små vifter så er dette i boks vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt ut ramlager for å sjekke dem,og som jeg mistenkte,så var de slitt.Såpass som det var litt kobberfarge på mer eller mindre alle av dem.Har bestilt nye som ble sendt fra gs på fredag,så de blir vel montert i løpet av uka som kommer.Håper dette vil gi et mye bedre oljetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke rart du har dårlig oljetrykk..!

Regner med at det løser seg nå, det burde det :) Håper bare ikke at det lave trykket har forårsaket noe skade på andre komponenter da.

Fått tak i noe vifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Viftene lar vente på seg.

Bestilte fra ppf for ca 2.5 uke siden,men har ikke sett noe til dem ennå.Er vel rett rundt hjørnet siden de hadde trukket penger fra konto`n min den 3.mai.

Spørs om det er noe toll eller lignende som holder igjen litt da.

Det ble forresten 2 stykk 210mm trykkende vifter fra ppf,så da er det bare å krysse fingra for at dette blir nok kjøling.

Alt er nå klart for oppstart bare jeg får vifter,og får montert inn den nye radiatoren.

Forøvrig har jeg funnet ut at olje ikke er lett å få tak i.Er på utkikk etter quakerstate 20w50,men siden de er utsolgt,så lurer jeg på om jeg skal gå for 15w40.Budre vel tåle tempen greit siden jeg ikke har noe mer enn det olje-anlegget som motoren orginalt er levert med.

Vippebrytere av samme typen som jeg har er heller ikke å få tak i,så det spørs om det bare blir noe provisorisk på viftene til jeg får tak i nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har nå motatt og plassert viftene,så nå er det klart til ny mapping.

Og til min store glede,så ringte min far i går,og han har kjøpt seg bremsebenk,så da har mapping blitt en langt enklere affære.

Han trodde han skulle ha benken klar om ca 14 dager,så da får jeg vel prøve å få tatt med bilen til han.Eneste aber er at benken stopper på 300KW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...